• Barret

Västeråsbrudar 2009

3-4 timmar? Gahh.. det var verkligen lite längre tid än jag hade tänkt mig... fast jag ska i och för sig inte sminka mig där så jag kanske klarar mig på någon timma mindre. Jag ska träffa min frisör om 1,5 vecka... Ska försöka boka in håruppsättning och sånt då! Blir spännande. Är fortfarande lite fundersam på vad jag vill, har ju inte så himla långt hår (har några cm kvar till axellängd...) Om någon har tips så tar jag glatt emot!

• Barret

Jag har faktiskt funderat lite på en tiara och tror att jag vill ha det... Funderar på om man bara kan tuppera håret bakom tiaran lite så att tiaran liksom ligger mot håret, men jag vet inte... Men det är som du säger, egentligen trivs jag bra med håret utsläppt och då kanske jag ska ha det på bröllopsdagen också!

miss u skrev 2008-11-21 10:10:56 följande:

Kan du tänka dig att ha nån tiara eller blomma i håret? Det gör ju rätt mycket utan att man behöver göra så mycket med håret. Kändes som du mest trivdes med håret utsläppt? Då ska du ha det på bröllopsdagen också.Jag har inte heller hittat nån frilla som jag kan tänka mig än. Har ju inte heller så mycket hår.
  • Barret

MoonGirl:
    Har ni gått och köpt hus? Åh vad roligt! Berätta mer! Vart ligger huset? Alltså vilket område? Hur stort är det? *nyfiken nyfiken*
    Jag är också sååå sugen på att flytta till hus men vi bor så himla billigt här i lägenheten så vi väntar lite.. kanske kommer den en liten knodd om inte alltför länge och då blir det nog husköp!

Ja man kan faktiskt dekorera bilen ganska fint. En kompis gifte sig förra sommaren och de hade gjort det jätte fint på bilen! Cateringsfirmans förslag lät ju grymt gott!! Det skulle jag ta :o). Mums, nu blev jag hungrig!

Jag har insett vad skillnaden är mellan din och min klänning! Varför ändringarna ingår i min men inte i din.. Din är ju HELT NY och det är inte min. Jag fick ett lägre köppris eftersom den hade varit uthyrd förut (inte för att det syntes på den, men ändå). Din var på rea och min var bättre begagnad :o).

Jag vet faktiskt inte hur ni ska göra med fotografen. Jag tyckte det var svårt att hitta någon som ville ge korten högupplösta till ett ganska bra pris... Men å andra sidan är det som du säger, 3 timmar är ganska lång tid. Jag vet inte hur ni ska göra.
    Jag hittade en annan fotograf som i och för sig var lite dyrare om man tittade på paketen, men som man säkert kan deala med och få bara fotografering + bilderna högupplöst (eller vad man vill ha). Annars har jag nog inga fler tips. www.weddingbook.se

• Barret

MoonGirl:
    Jo de är nog lite dyrare än Marit men man kanske kan göra någon deal med dom och inte få allt som paketet ingår utan bra korten och sen bilderna på en skiva. Men som sagt, i det långa loppet så tror jag att man "vinner" på att ha dem själv på en skiva och kunna skriva ut eller förstora upp precis när man vill. Jag håller tummarna för er.

Var roligt att ni har köpt hus! Jag är sååå avundsjuk. Vi har också funderat på att bo lite utanför Västerås men jag tror att vi kommer hamna lite närmare tillslut ändå. Sambons föräldrar bor i Köping men i övrigt har vi bara ett gäng med kompisar här inne i Västerås (har ju bara bott här 1,5 år). En vacker dag hoppas jag verkligen att vi står där med vår villa.

• Barret

MoonGirl:
    Vad kul att ni prel.bokat en fotograf! Kul! Vi funderade också först på att fota oss vid Anundshög fast vi bestämde att vi ville ha med vatten (jag är i stort sätt uppvuxen på sjön så det är en stor del av mig) så vi kommer hålla till ute på Björnön. Var jag är uppvuxen..? Jag har frågat mig detsamma *skrattar* hum.. jag inboxar dig med hela historien :o).

Tessisen:
    Vilken grej med gratis sminkning! De flesta tackar väl och tar emot! För min del så får jag stå över (tyvärr) eftersom jag är allergisk mot allt vad smink heter..

• Barret

MoonGirl:
    Det finns smink som är anpassat för allergiker men inte till mig. Jag är allergisk mot både parfym och ett gäng konserveringsmedel så det är svårt. Jätte trist men det är något man får lära sig leva med helt enkelt. Får väl photoshoppa in lite smink när jag redigerar mina bilder sen *skrattar lite*

• Barret

Tessisen:
    Jo jag har läst och svarat :o) Citerar mig själv..

"Vilken grej med gratis sminkning! De flesta tackar väl och tar emot! För min del så får jag stå över (tyvärr) eftersom jag är allergisk mot allt vad smink heter.."

• Barret

MoonGirl:
    Allergier är tråkiga men det är som du säger, man vänjer sig.

Vi åkte faktiskt en sväng ut till kyrkan igår, helt impulsivt eftersom vi ändå var ute och körde. Vi han inte skriva ner något och just nu kan jag inte heller komma ihåg vad det stod på skyltarna... Jag ska kolla upp det!

• Barret

Jag har haft en jätte bra helg! I lördags var vi och tittade på ringar så nu har jag bestämt vad jag vill ha... Har ett par månader på mig att ändra mig eftersom dom inte kommer göra dem förrän nästa år, men ändå :o) I söndags åkte vi förbi kyrkan, shoppade lite andra "bra ha" saker och pysslade med inbjudningskorten.. Snaaart klara :o)

Tessisen skrev 2008-11-24 13:58:15 följande:
    Barret: Där ser man hur nog jag läser inläggen.:) Har alla haft en bra helg annars då?
  • Barret

Jag sitter fortfarande och funderar ganska mycket på musik till kyrkan. Känner att jag inte kommer på något riktigt bra. Vi har nog tänkt oss 2 psalmer (för det måste man visst ha) sen någon solosång... Tänkte att det kanske var bra att komma på vilken låt vi vill ha innan jag frågar tjejen som jag vill ska sjunga.. Några tips och förslag? Gärna tips och förslag på psalmer också för där står det ännu mer still!

• Barret

MoonGirl:
    Vi ska köpa vår tårta genom Chantal (ligger i Punkt) eftersom Björnögården har samarbete med dem och tårtan ingår i det priset som vi sedan betalar till Björnögården.. Hoppas dom har något bra att välja på :o). Vi ska träffa dem på tisdag!

• Barret

Chantal är fiket som ligger mitt i Punkt. Jag har ingen aning om vad de tar för pris per person, men jag kan fråga när jag träffar dem, om jag kommer ihåg det!
    Jag skulle gärna vilja ha choklad i tårtan, men i övrigt vet jag inte... Det är svårt det där!

MoonGirl skrev 2008-11-25 12:13:17 följande:
    OK! Chantal vet jag inte vad det är för ställe. Hoppas de har goda tårtor! Vad skulle ni vilja ha för fyllning i tårtan? Vad tar de för pris per person? Nu har jag bokat catering och serveringspersonal till den 15/8!
  • Barret

Vi har också funderat på hallon faktiskt, det ger en riktigt fin kontrast mot chokladen... Passionsfrukt låter också riktigt smarrigt! Åh vad svårt det kommer vara att välja!

Tessisen skrev 2008-11-25 13:41:30 följande:
    Vi vill ha choklad och hallon med i tårtan. Kanske passionsfruktsmouss också. Vi funderar på olika samker på varje våning..
  • Barret

Angående den där secret boxen...
    Vilka är det som vill vara med? Har vi bestämt var vi ska vara? Tessisen, visst hade du en systemdigitalkamera? Jag har också en, men det är kanske bra med två eftersom vi verkar bli ett gäng! Tänkte att det kunde vara bra att få klart med de mesta planerna innan alla åker iväg på sina resor..

• Barret

miss u:
    Åh vad roligt med klänning! 3000 lät som ett väldigt bra pris. Har du ingen bild på den?? Jag är sååå nyfiken, såklart :o).

Vad roligt att ni har bestämt er för Marit, hoppas ni kommer gilla henne!

Vad det gäller tråden så tror jag att den stängs ner för nya inlägg efter idag och att vi fortfarande kommer kunna gå in och läsa men inte skriva nytt... Det vora nog bra om du kunde lägga upp en ny.

• Barret

Då är vi två i alla fall :o)

För att lilla jag ska få lite ordning på det så börjar jag nu på en lista.... Frågan är om vi ska skriva upp vad vi ska ta med oss också så man kan låna grejer av varandra så man inte behöver släpa allt...

S-BOX:
    miss u
    Barret

miss u skrev 2008-11-25 14:11:27 följande:

Jag är på iaf! Och vi kan inte vara hemma hos oss. Mer än så vet jag. Hmm, måste ju börja smussla undan lite grejer som jag ska ha med mig.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009