• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

BrideToBe09 skrev 2008-09-17 20:44:38 följande:
    Var tur att jag inte beslöt mig för att komma på fikat ikväll. Min lilla Tyra på 1,5 år har fått höstblåsor, så hon har varit jätteledsen. Hon har blåsor på tungan, läpparna och händerna. De på händerna poppade upp under kvällen här. Stackarn gråter mest hela tiden. Lever nu på kall fil, kall nyponsoppa och isglass, hon vill ju inte äta annat.
    Vad tråkigt att höra att din dotter har fått höstblåsor. Hoppas hon blir bra snart igen! Hoppas du kan följa med och fika en annan gång i stället.

Ha det bra!
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-09-17 23:30:44 följande:
    HejHar lagt in lite bilder från vårt bröllop i Domkyrkan och festen vid Brunnby. Lovar att skriva på bloggen snart om allt hur det var, tips och bröllopsresan till NY.Fru Tuvesson
    Hej Fru Tuvesson!

Vad kul!! Spännande! Hoppas er dag var bra!!!
  • MoonGirl

Vad kul med en till brud, välkommen bröllops yra! När ska ni gifta er?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-18 07:35:19 följande:

Hej brudar!Alltså lämnar man er i några timmar så kan man räkna med att man har minst en sida att läsa. Men det är såå kul så jag klagar inte! Tack för en trevlig fika. Tråkigt bara att tiden går så fort... Vi kan väl köra en fika nästa vecka också? Varför bryta ett gott mönster? Kul att mina grejer jag hade med mig var till glädje, tom gullefjun-låten som jag och svägerskan knåpade ihop.Mmmalurk: Vad fina ni var! Jättefina kort. Gillade det när ni satt på kyrkbänken jättemycket. Såg att ni hade tårta från Chantal's, vad kostade det där? Väntar med spänning om att få läsa mer om er dag och resan till New York. Jag ska nämligen till NY om tre veckor. Tjänsteresa med jobbet. Inte illa.
    Ja, jag håller med dig, miss u, att det är en trevlig läsning (vad alla skriver här på forumet).

Tack själva för fikat igår, trevligt som vanligt!!! Tyvärr kan jag inte alls komma med och fika nästa onsdag jag ska åka bort.... men det kommer väl fler tillfällen, hoppas jag!!! Ni får väl berätta vad ni har pratat/diskuterat om, så jag hänger med

Vad kul att du ska åka till NY!! Har aldrig varit där, men skulle gärna vilja åka dit hur länge ska du vara där? Vad spännande!!!
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-09-17 23:30:44 följande:
    HejHar lagt in lite bilder från vårt bröllop i Domkyrkan och festen vid Brunnby. Lovar att skriva på bloggen snart om allt hur det var, tips och bröllopsresan till NY.Fru Tuvesson
    Jättefina kort!!!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-18 13:48:11 följande:
    MoonGirl: tack för adresserna! Jag har väl alltid haft en dröm sedan jag var liten att åka häst och vagn på mitt bröllop. Så vi får se vad min m2b säger. Jag kan också häng med på fika nästa vecka. Onsdag funkar fin fint för mig!Ännu en brud, va kul! Välkommen Bröllops yra!
    Varsågod!

Har du pratat med din m2b, om häst och vagn-transport? Vad tyckte han om idéen?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-18 16:19:36 följande:
    Vi ska ha svart och vitt kanske något rött också. Jag funderade om man skulle ta något neutralt som vita och sen kan var och en ha "sin" färg på omtag eller något annat band.
    Ja, men det låter som en jättebra idé! Kommer du ihåg hur många fönster det var där på Brunnby?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-18 20:13:19 följande:

Välkommen Bröllopsyra! Nummret till Brunby gård: 021-177730Alla: Fika onsdag funkar bra...kanske lite tidigare? jag håller med om att tiden flyger iväg...Dessutom ska en kär vän ela med sig av ALLA sina festhäften och inbjudningskort som hon fått genom åren...hoppas jag kan ta med dom då!!!Moongirl: Hittade du fotografen igår?Rebellen75: Vitt låter ju jättebra, så kan man ju fästa nåt på om man vill ha lite trevligare för att få in sitt färgtema! Vad säger ni andra?
    Vad snällt av din vän att dela med sig av alla sina festhäften och inbjudningskort genom åren! Dom vill jag också kika lite i, om jag får så klart . Jag hittade tyvärr inte fotografen på gamla stan, om du har lust så får du gärna fråga din kompis om var han håller till någonstans. Tack på förhand!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-19 08:02:54 följande:

Jag kan fika tidigast kl 16, men det är ju helt okej om ni börjar fika innan det. Onsdagar känns som en bra dag, eller hur? Jag fick föresten tag i Hamncafét igår. Det var inte klart med dom nya ägarna än, och jag kunde få närmare besked förrän om 3-4 veckor (!) hur det skulle bli till sommaren. Drygt att vänta så länge! Sambon ringde och hörde med vårt alternativ 2, och dom hade stängt hela juli. Känns inte som vi har turen med oss direkt...Moongirl: Kommer vara i NY i 4 dagar och mycket av den tiden är inbokad med konferenser och gemensamma måltider och utflykter. Hoppas på att kunna smita undan lite så man hinner shoppa lite granna iaf.
    Jag hänger gärna med och fikar någon annan onsdag, för onsdagar passar bäst för mig också .

Vad bra att du fick tag på dem på hamncafét igår, men vad synd att det inte var klart med de nya ägarna. Jobbigt med ovisshet. Vad är erat alternativ nr 2?

Har ni bestämt kyrka än då?

Härligt med en NY-resa! Förstår att det blir många konferenser och dylikt, men jag hoppas du ska få lite tid över till att shoppa också. Det finns väl en del bröllopsbutiker där också, kan jag tänka mig .
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-19 09:04:35 följande:

Vårt andra alternativ var Petterssons-Utvreta gård. Det ligger visserligen inte vid vattnet, men verkar mysigt iaf. Hade tänkt att åka o titta på det nästa helg när vi ska kika på Säby kyrka, men nu slipper vi det. Det lutar åt Kolbäcks kyrka, men ska som sagt kolla på Säby nästa helg. Mamma hade läst i tidningen att Kolbäcks kyrka skulle renoveras invändigt till sommaren, så jag måste höra när och hur omfattande det kommer vara. Inte så kul att gifta sig där om dom håller på att renovera..Det lär nog finnas massa med bröllopsbutiker i NY. Har faktiskt inte hunnit kolla upp så mycket. Tänkte mest koncentrera mig på papper och skor.
    Aha, okej! Jag har ingen aning vart Petterssons-Utvreta gård ligger och vad det är för gård. Du får berätta om hur det var och såg ut efter att ni har varit där nästa helg!

Appropå kyrkor, så måste jag ta mig en titt i Kolbäcks kyrka. Har ju åkt förbi där många ggr, men har aldrig varit in där. Nej, exakt, det är inte så kul att gifta sig i en kyrka där de håller på att renovera. Ja, du får som sagt kolla upp hur pass omfattande renoveringen är/ska bli.

På tal om något annat så ska jag och min m2b ner till bion snart och se på Arn 2 min bror + sambo ska sitta barnvakt till Erik. skönt med lite egen tid!

Låter verkligen trevligt med en NY-resa. Är verkligen avundsjuk .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009