miss u skrev 2008-09-19 09:04:35 följande:
Vårt andra alternativ var Petterssons-Utvreta gård. Det ligger visserligen inte vid vattnet, men verkar mysigt iaf. Hade tänkt att åka o titta på det nästa helg när vi ska kika på Säby kyrka, men nu slipper vi det. Det lutar åt Kolbäcks kyrka, men ska som sagt kolla på Säby nästa helg. Mamma hade läst i tidningen att Kolbäcks kyrka skulle renoveras invändigt till sommaren, så jag måste höra när och hur omfattande det kommer vara. Inte så kul att gifta sig där om dom håller på att renovera..Det lär nog finnas massa med bröllopsbutiker i NY. Har faktiskt inte hunnit kolla upp så mycket. Tänkte mest koncentrera mig på papper och skor.
Aha, okej! Jag har ingen aning vart Petterssons-Utvreta gård ligger och vad det är för gård. Du får berätta om hur det var och såg ut efter att ni har varit där nästa helg!
Appropå kyrkor, så måste jag ta mig en titt i Kolbäcks kyrka. Har ju åkt förbi där många ggr, men har aldrig varit in där. Nej, exakt, det är inte så kul att gifta sig i en kyrka där de håller på att renovera. Ja, du får som sagt kolla upp hur pass omfattande renoveringen är/ska bli.
På tal om något annat så ska jag och min m2b ner till bion snart och se på Arn 2
min bror + sambo ska sitta barnvakt till Erik.
skönt med lite egen tid!
Låter verkligen trevligt med en NY-resa. Är verkligen avundsjuk
.