• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Tessisen skrev 2008-09-19 13:06:18 följande:
    Nja han vill ju väldigt gärna åka limo. Så vi får la se. Kommer att ta upp det lite då och då. Men så tänker jag lite ekonomiska så e det nog billigare att ta limo. Sedan är det ju en bit från Lundby Kyrka in till stadshotellet. Får allt fundera lite på det.Onsdagar tycker jag låter som en väldigt bra dag. Eftersom jag e sjukskriven så kan jag komma nästa vilken tid dom helst.
    Vad kostar det att hyra en limo? Ja, det är ju ganska dyrt med häst & vagn. Det är lite synd... har annars telefonnr till folk som har cadilaccar... får se hur det blir med transporten från kyrkan till festlokalen. Vi har inte bokat häst och vagn ännu (killen från Avesta) kollar runt lite mera för att se om det är fler som har häst & vagn och som är billigare och som finns i Västerås-trakten.
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-19 20:18:58 följande:
    som vanlig kommer jag inte ihåg sånt, men vi kan nog kika på korten som ***** hade tagit. Kommer inte ihåg det heller. Du som känner dig träffad kan svara. Tack
    Det var jag som hade tagit kort på festlokalen på Brunnby gård. Ska kolla upp det (om jag fick med fönstren) alltså kolla upp hur många fönster det var osv. Men vi måste ändå veta måtten osv, det vet ju Birgitta.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-20 12:49:02 följande:

Om nu är nyfiken på Petterssons kan du gå in på www.petterssonsmatservice.com och kika. Verkar helmysigt, men har som sagt stängt hela juli så det är inte värt att åka dit och titta närmare. Däremot ska det bli kul att äntligen få se inuti Säby kyrka. Hoppas bara att mina föräldrar vill låna ut en bil till oss, men det brukar inte vara nå större problem. Var Arn-filmen bra? Kan tänka mig att det är skönt med lite barnfri tid ibland. Jag ska "rasta" min syster ikväll. Hon har två barn på 7 och 9 år, så vi ska äta middag tillsammans och sen ut på krogen med en kompis. Ska bli kul med lite tjejkväll. Sambon ska iväg till en kompis och ha killkväll. Basta och dricka öl stod det visst på deras schema. Nu ska jag alldeles snart göra mig i ordning för att gå på en vigsel. Min föredetta jobbarkompis gifter sig idag. Man lär ju vara lite mer fokuserad på detaljer runtomkring, vilka psalmer och sånt dom har valt. Har föresten skickat alla grejer som Mirja ville ha från grejerna jag hade med mig på fikat. Var det nånannan som ville ha får ni säga till... Var en låt med melodi se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka.
    Ja, jag blev så nyfiken på den där gården, måste kika in vad det är för ställe .

Kul med utgång ikväll! Hoppas ni får det trevligt. Arn 2 var helt OK, men Arn 1 var bättre, men 2:an är helt klart sevärd! Min bror + sambo var barnvakt till Erik och det hade gått jättebra! Skönt det! Jag tänker på honom typ varje minut när man är ifrån honom... he he! Moderskänslor . Ändå är det skönt med lite egen tid emellanåt!

Om du orkar skriva av detta så skulle jag väldigt gärna vilja ha detta från de festprogram du hade med dig i onsdags, melodierna: se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka. Melodin: välkomstvisa, ordningsregler och om konversationen har tagit slut (minns inte vilket häfte det var ifrån, tyvärr). Ur Marie och Johans festprogram: kyssvisan, Nej, se ett brudpar, konversationstips, sagt av barn, det ska va gött å leva....

Oj, det blev ganska mycket , om du har tid och ork så maila gärna tack på förhand! Skicka det gärna till min vanliga e-post adress (bredbandsadressen). Jag har BARA varit på ett bröllop hittills och jag glömde ta med festprogrammet (häftet) hem. Det var många år sedan jag var på bröllopet, så jag minns inte alls hur de hade lagt upp festen. Vore kul med lite idéer och tips....
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-20 13:37:51 följande:

Miss U: tack snälla du! Vad spännande att få åka till The big apple och kolla in bröllopsgrejer där! Utbudet ökar nog rejält!Moongirl: Duktiga ni är som redan tar egen tid...ida har inte ens sovit borta från oss än! Jag var in till Madde i fre och då jobbade hon såklart inte...Får föröska nästa vecka igen, ha det klart innan ons-träffen!Tessisen: Kollade du med UNIK? jag måste in och kolla att dom fixar naglarna oxå....funderar även på att ta pedikyr typ några ggr innan bröllopet...
    Ia o Puh: Är det Madde som hade fotografen vid gamla stan? Tyvärr kan jag inte alls fika med er på onsdag , men maila namn och nummer till fotografen (inboxa här på bt) tack på förhand .

Erik har redan sovit över hos mormor och morfar och det har gått jättebra
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-20 17:01:23 följande:

Ia o Puh: Det var så lite så. Bara kul att hjälpa till.Har precis kommit hem från vigseln. Jag blir alltid helt gråtfärdig på bröllop. Undrar hur jag ska stå ut mitt eget! Det var verkligen jättefint. De hade många egna inslag med diktuppläsning och solosång. En sak som jag inte varit med om tidigare var att brudparet undanbad all fotografering när de gick in och fram tills de var man och hustru. De hade en egen fotograf som tog kort då. Det kan iofs vara jobbigt med alla blixtrar när man går in, men samtidigt får man ju känna sig som en filmstjärna. Händer ju inte alltför ofta. En sak som jag föreslagit till mannen är att ha ätbart "ris". De var formade som hjärtan och smakade vanilj. Jättegoda. Självklart var jag tvungen att provsmaka. Är det nån som vet om man verkligen måste gå ner på knä när man gifter sig i kyrkan? Mannen är lite tveksam till just den grejen. Jag är mer rädd för att inte kunna komma upp sen med klänningen!
    Vad kul att du har varit iväg på en vigsel idag Förstår att man längtar ännu mer till sitt eget bröllop . "Ätbart ris"? Fick de sådant ris över sig när de kom ut från kyrkan?? Jag har ingen aning om man måste gå ner på knä när man gifter sig i kyrkan. Det bröllop jag har varit på (mitt enda) så gjorde brudparet inte det i alla fall.... Ja, det låter lite jobbigt att komma upp sedan med tanke på brudklänningen
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:02:18 följande:

Miss U: Har pratat med Oliver och han kan absolut ta era bilder om ni vill! Länkar till hans hemsida och skickar hans mobilnr på din inbox!www.airoliver.com/subportal/index.phpVad gäller smink-grejen på UNIK känns ju det som en bra grej att göra...alltid bra att få tips och idéer på hur man ska kleta ner sig, eller?Tessisen: Tack! Ska kolla lite nu med en gång!
    Vem är Oliver?

Ja, jag var förbi UNIK i torsdags och pratade med dem. De erbjuder ju brudpaketet och då ingår ansiktsbehandling, manikyr, prov-makeup och brudmakeup i det paketet. Det är sådana behandlingar som de gör någon dag innan eller ett par dagar innan den stora dagen .

Ja, det är ju verkligen bra med tips och råd hur man sminkar sig .
  • MoonGirl

Ia o Puh: Är Oliver, fotografen, som ni ska ha till erat bröllop? Han som ska vara med er hela dagen?

• MoonGirl

Till de som ska ha festen på Brunnby gård: Vill ge ett litet TIPS från en kille som har varit där och serverat på Brunnby gård vid bröllop. Han rekommenderade att man skulle dra ner alla gardiner och persienner dagen innan bröllopsfesten eftersom Brunnby ligger med hela sin bredsida mot söder och han trodde att Brunnby är en av de varmaste lokalerna i stan vid sol... bara ett litet tips till er alla som ska ha festen ute vid Brunnby gård

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:28:17 följande:

Oliver är killen som är duktig på att plåta och som ska ta våra bröllopsbilder...har kollat på hans sida och känner mig nu HELT trygg. träffade honom även idag och han är hur lugn och trevlig som helst! MissU ville ev ha honom oxå...så jag erbjöd mig att fråga honom idag och det var inga problem..vi skojade om att jag blivit hans pimp, som fixar jobb åt honom
    Aha! Vad kul! Hur mycket vill han ha betalt för att fota?
  • MoonGirl

Träffade på en gammal klass kompis på stan här i V-ås (som nyligen hade gift sig) och hon hade varit på UNIK och gjort sin bruduppsättning och blev jättenöjd!!! Jag är glad att jag ska göra min bruduppsättning där De på UNIK är ju något dyrare än andra ställen, men det är ju helt klart värt de extra pengarna om det blir en bra håruppsättning!! Det klart man vill vara fin på sin STORA dag, eller hur?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009