• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:39:44 följande:

Jaaa, du...det har jag inte ens frågat...kan inte tänka mig att han är sååå dyr...vi får väl kompis-pris, men jag kan säkert kolla det!
    Ja, det vore jättebussigt av dig om du kunde kolla hur mycket han vill ha för att fota.... såg länken till hans hemsida, så jag tänkte ta mig friheten att kika in på hans hemsida .
  • MoonGirl

Sitter och funderar på 3-rätters middag. Hur brukar det vara, brukar man servera bröllopstårtan som efterrätt?? Jag har nästan för mig att på det bröllop jag har varit på så serverades bröllopstårtan som en dessert (endast). Men brukar man inte ha 3-rätters: förrätt, huvudrätt och efterrätt och senare på kvällen bjuda på bröllopstårta? Man gör nog som man vill, men ni som ska ha 3-rätters middag, ska ni ha efterätt OCH bröllopstårta? Har nästan för mig att någon här inne i forumet har pratat om detta med efterrätt tidigare?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-21 01:09:50 följande:
    Tror det var Rebellen som inte ville ha någon efterrätt utan bara tårta.Vi kommer att ha efterrätt. Troligtvis panacotta med hallonsås och senare på kvällen ta kaffe med tårta. Vår vigsel ligger ju ganska så tidigt på dagen så det blir inte så jätte sent med den söta tårtan. Vilket jag tycker är bra. Har ni funderat nått på vad ni ska bjuda på för mat ännu?Vi får nog vänta tills de nya menyerna för 2009 kommer ut i januari. Men det gör ju inte så mycket hinner ju välja ändå, är ju ganska så gott om tid kvar.
    Ja, så var det ja!

Skulle ni vigas kl 14.30, eller minns jag fel?

Vi har inte bestämt ännu vad vi vill bjuda på. Sitter och kolla på de menyförslag som vi har fått från en cateringfirma. Svårt att bestämma oss för vad vi vill/ska ha
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-21 10:54:37 följande:
    14.30, stämmer bra det. Börjar kännas dom den tiden är lite för tidigt. Skulle funka mycket bättre med 15.00. Tror den där halvtimmer skulle göra en hel del nytta. Får nog ringa kyrkan och fråga om man kan flytta fram vigseln.Vilka catering firmor har ni pratat med?
    Hoppas ni kan flytta fram vigseln! Vi fick välja tiderna 14.30 eller 16.00, så vi valde den sista tiden, känns bra. Vi har pratat med Aros catering, arbhages catering & Linder & Lund.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-21 13:25:52 följande:

Jag får se om jag orkar skriva ner allt, annars scannar jag in det på jobbet. Går ju lite fortare. Kan tänka mig att det är svårt att vara ifrån lillkillen. Hade det inte varit det hade man ju börjat bli orolig.Det ätbara "riset" var det vi kastade över dom utanför kyrkan. Tror jag sett nåt liknande på Caligraphen, där Tessisen hade beställt provkort ifrån.
    Jag har också beställt katalog från Caligraphen och beställt provkort därifrån .
  • MoonGirl

På tal om något annat, så har jag och min m2b flygit luftballong idag och vi landade på en gräsmatta på Rönnby! Visst var det någon som bodde där??!

• MoonGirl

Nej, tyvärr har jag inte varit på sjökrogen i Västerås. Jag håller fortfarande tummarna för att ni får/kan vara på hamncafét!!

• MoonGirl

Ja, det vore kul att vara med på en makeup-kväll på UNIK någon gång framöver

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-22 07:27:35 följande:

Mycket bra idé att vi tar direktkontakt med honom istället för att fråga ut dig om egentligen inte vet nånting. Jag velat fortfarande om vi ska ta Oliver eller satsa på en "riktig" fotograf.. Finns ju inga garantier på att bilderna blir bättre med "riktig" fotograf. Vi har nu börjat fundera på att ta bilderna innan vigseln istället för efteråt. Man kommer nog igång väldigt sent med festen om man tar det efteråt. Det ska ju tas så många bilder utanför kyrkan och alla ska gratulera innan man ens kommer iväg och fotas. Man får göra det som en mysig stund innan vigseln. Kommer säkert kännas väldigt speciellt att se varandra så fina första gången.
    Vi kommer att ta kort före vigseln i alla fall. Pratade med en fotograf från porträttstudion i fredags och jag frågade hur alla andra brudpar brukar göra och hon sade att de flesta tar kort före vigseln. T.ex kort från kyrkan kommer ju gästerna att ta oc h det är svårt att få bort gästerna när fotografen ska börja ta en massa kort. Bättre att ta korten före, och det tyckte hon också .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009