Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

Västeråsbrudar 2009

Kul att du också ska ha festen på Brunnby. Vi är några stycken.

• Rebellen75

Ia o Puh skrev 2008-09-02 19:53:31 följande:

Moon girl: Ja, vi har funderat på Badelunda, men det är lite av ett dilemma...Sambons kompis gifte sig där för drygt 4 år sedan, 5 år sedan i vår...dom skilde sig efter 2 månader, hon var otrogen...ja, det var ett himla liv...Vi känner att Badelunda vore suveränt rent logistikt sett, men men...skulle kännas dumt kanske för honom att komma in i samma kyrka där allt liksom tog slut...Vad tycker ni, ska vi strunta i deras vigsel och gå på Badelunda?Gud, va fort det går, har varit borta ett dygn och tråden har liksom sprungit iväg, sambon klagar på att detta är värre än när jag var gravid och satt framför familjeliv hela tiden...jag sa till honom att detta är ju bara början, hehe, "baby, you have seen nothing yet"
    Jag tycker att ni ska strunta i det, tycker ni bäst om Badelunda så kör med det. Det är ju erat bröllop. Det blir väll bra om han får trevliga minnen däri från. Man kan inte ta hänsyn till alla. Jag var sån förut och ville alltid göra rätt men i slutändan är det ingen annan som har tänkt på det.
    Ang att tråden springer iväg när man inte varit in på ett tag är anledningen till att jag faller ifrån med mina inlägg efter ett tag för jag blir lätt fast annars. Men dessa veckor när gubben jobbar kväll sitter jag själv nu efter jag lagt barnen så då är detta mitt lila nöje. Men nästa vecka kommer jag nog inte vara lika aktiv.

Måste kila iväg en stund Barnen ligger bara och snackar med varandra. Minstingen får helt enkelt inte ligga kvar hos storasyster. Kommer snart tillbaka
  • Rebellen75

Jag ska inte ha barn

Men så tyckte jag det var när jagvar gravid så såg man magar överallt. Det är väll lika när man går i bröllopstankar, då lägger man märke till allt som har med det att göra. Sedan stressar vi varandra lite här inne man tycker att alla har gjort och planerat så mycket.

Min kompis planerade allt på tre månader och hon gifte sig i Badelunda kyrka med festen där också. Så det går men man kanske inte får det datum man tänkt från början.

Jag var tidigt ute med att boka för jag ville gifta mig 090509. Så jag bökade redan i våras.

• Rebellen75

Jag har bokat allt som ska bokas, Lokal, kyrka, frisör, fotograf.

Det jag skulle behöva sätta fart med är festhäftet och skriva lite om varje gäst. Bordsplaseringen, var var och en ska sitta. Vet inte ens hur honörs bordet ska se ut. Min mamma har gått bort och m2b pappa. Båda våra föräldrar har nya förhållande men vi känner inte att vi vill sätta dem bredvid oss. Har funderat lite smått att sätta de på en "tunga" framför oss och ha våra kompisar bredvid oss istället.

Köpa inbjudningskort och tänka ut hur borden ska se ut. Det är en hel del till att fixas med.

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-09-04 19:48:14 följande:
    Ja, vi måste också boka fotograf och jag måste boka någon frisör. Vilken fotograf ska ni ha? Vilken frisör har du bokat hos? Aha, vad kul att ni ska skriva lite om varje gäst .Ja, det är ganska mycket som man ska fixa med inför ett bröllop, känns som man inte har kommit någonstans än . Ska du göra egna inbjudningskort?
    Vi ska ha Porträttstudion nackdelen är att du inte kan boka vem du vill utan det beror vem som jobbar den helgen. Jag har önskat Anette pga att hon har tagit våra tre barns foton när hon var egen. Känns lite som att hon är "vår". Jag har bokat Anki på Unik tyckte det var bra för de ligger vägg i vägg med studion så att vi inte behöver gå så långt. Hon är lite dyr men duktig.

Inbjudningskorten tänkte jag först göra själv men funderar nu på att köpa såg ett par ursnygga på Formex mässan.

De bröllop som jag har varit på har de alltid haft några rader om varje gäst. Typ: Trebarns far som älskar sport.

eller

NN är en tjej som är expert på bilar och lagar ( till någon som just tagit körkort)

Bra isbrytare ,om man sitter med några man inte känner. Då har man ett första samtalsämne åtminstone.
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-09-04 19:58:27 följande:
    miss u skrev 2008-09-04 07:34:27 följande:Vi hade tänkt ha kuvertavgift, så man får väl skriva på inbjudningskorten att de får sätta in en viss summa på kontot innan festen. Jag vet inte om det känns lite småtråkigt att kuvertavgift. Hur ska ni andra göra? Presenter eller kuvertavgift som oss?Jag tycker att ni ska ha festen på hamncafét, det lät verkligen jättemysigt att vara där ute! Jag har ju inte sett hur det ser ut där, men jag tycker i alla fall att det lät som ett toppenalternativ när du berättade om hamncafét!
    Vi ska inte ta någon kuvertavgift men däremot ska vi önska oss pengar. Då får man ju bestämma själv hur mycket man tycker det är värt att gå på bröllopet. De gånger vi har betalat har vi lagt 1000 kr för oss två. Många tycker det är mycket men såna är vi. m2b kusiner som har mycket pengar gav "bara" 250 kr för två till samma brudpar.

Vi har varit tillsammans snart 13 år så har det mesta men de börjar ju även bli lite slitet så struntsamma om man får en brödrost
  • Rebellen75

mmmlurk:

Anledningen till att vi inte kunde boka Anette är att de inte visste hur de skulle lägga schemat till nästa år och därför kunde jag bara önska henne.

Vi var riktigt god tid att boka men det var bara för att jag redan bestämt vilka jag ville skulle fixa mig hår och smink + fotograf så varför vänta och riskera att någon hinner före.

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-09-05 09:44:58 följande:
    När brukar man boka fotograf? Långt i förväg? När brukar man boka frisör? Det kanske man ska göra ganska snart, då eller? Kan man köpa de där inbjudningskorten på internet, de som du vill köpa som du såg på Formex-mässan? Jag såg i en tidning att www.kortdesign.se har inbjudningskort till bröllop, väldigt fina. Ett tips till er alla
    korten kan man boka på nätet www.karindahlin.se men man kan inte se höstens kollektion än. Just nu är det bara en startsida. Jag som skulle visa gubben min va fina de var.

Här var en till återförsäljare som jag gillade www.karindisajn.com Men vet inte var man kan köpa deras produkter som privatperson.
  • Rebellen75

moongirl:

när och var i nov är det mässa? Brukar inte bröllopsmässan var i feb?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009