• miss u

Västeråsbrudar 2009

Mmmalurk: Har du nån koll på om det finns nån bra fotograf i Kolbäck, eller däromkring? Jag låg och tänkte på det i natt, att det vore bäst att ta nån där istället för att släpa iväg nån från Västerås.. Jag lär ju bli ett vrak till bröllopet om jag redan nu inte kan sova om nätterna!

• miss u

Mmmalurk: Jättegulligt av dig! Har du nå nummer till Säby-gubben Calle som hade nån festlokal som man kunde hyra?

• miss u

Mmmlurk: Vad snäll du är! Tack för alla telefonnummer. Vet du vad era kompisar fick betala för deras fotografering? Får hoppas att hon känner igen dig. Tycker du att jag ska ringa inom kort eller kan jag vänta några månader till? Det är ju ett tag kvar. Fast det är ju skönt att få det klart också.

• miss u

Tessisen: Vi ska också åka till Phuket, åker ner 3/1-09. När åker ni? Låter ju kanon med svensk hemsida. Vad är adressen dit? Mannen ska också sy upp sin kostym där. Hur mycket tror du kläderna kommer att kosta? En kostym + inte alltför flashig klänning.

Håller med om att det är bättre att ringa ett samtal för mycket än för lite. Den man ringer till kan ju inte säga annat än: återkom senare, om man är alldeles för tidigt ute.

• miss u

Tessisen: Då är ni där när vi kommer dit. Det är allt lite kul. Verkar som det finns massa bra tips på sidan. Jag har aldrig varit i Thailand, så det ska bli riktigt spännande. Det går lite upp och ner för mig om jag törs sy upp klänning. Finns ju en risk att det blir katastrof, allra helst om man inte är så duktig på att pruta. Dom lär ju se direkt att jag inte är det. Har du sett ut nån klänningsmodell som du ska få uppsydd?

• miss u

Mmmalurk: Jag ska se till att ringa till henne inom kort.

Jag ringde precis till pastorexpeditionen för Säby och Kolbäcks kyrka... trodde jag. Var bara det att det stod fel telefonnr på nätet så jag hamnade hos en privatperson. Stackare, hon hade fått massa samtal om dop och bröllop. Men hon tyckte det var riktigt kul att jag skulle gifta mig. Det gäller att ta sånt på rätt sätt. Har hittat andra nummer nu, men telefontider mellan kl 10-12. Får göra ett nytt försök i morgon.

• miss u

Tessisen: Jag hittar inga bilder på din sida..? Jag har fattat det som att man måste kryssa i nånstans att man vill att andra ska kunna se. Jättenyfiken på vad det är för klänning du ska ha! Själv vet jag inte alls, eller lite vet jag väl. Rätt så enkel med lite brodyr upptill. Vet inte om jag ska ha axellöst eller inte. Det är ju rena djungeln.

Mysan: Vi är också ute efter nån catering, även om vi mest tänkte ha kall buffé och bara beställa nån potatisgratäng som är varm.

Rebellen: Se så duktig du är som lyckades hitta hit innan jag hann skicka länken till dig.

Moongirl: Vi tänkte ha barn på både vigseln och festen. För oss känns det fel att utesluta dom eftersom dom är del av familjen. Vet inte än hur man ska underhålla dom, men det får bli ett senare problem.

Förstår att du har svårt att välja Strömsholms slott eller Badelunda. Dom är verkligen jättefina båda två. Men det går väl in färre antal människor i slottskapellet om jag inte minns fel? Det kanske hjälper dig att välja.

• miss u

Tessisen: Jättefin klänning! Jag skulle också kunna tänka mig att ha nåt rött brodyr som på överdelen på "din" klänning. Är lite tveksam till massa släp, men kanske ändrar mig om jag får prova nån klänning med släp.

Håller helt med dig att man ha en bra känsla i kyrkan som man väljer. Känner man sig trygg så går det att koncentrera sig på allt annat, tex gästerna som faktiskt stirrar på en.

• miss u

Tessisen: Tack för länken! Är det nån som tipsat om det stället till dig så man vet att det är ett schysst ställe? Har hört att det finns många thailändska skräddare som mest snackar och inte syr så bra.

Välkommen hit Kampi! Du får hänga här, trots att du är en utböling. Vad köpte du på Panduro? Nyfiken som man är...

• miss u

Tessisen: Jag håller helt med om att det ser seriöst ut med egen hemsida med olika språk. Det underlättar ju också att skräddaren är duktig på engelska. Det borde inte vara några större problem. Det står dock inget om priser eller leverans. Det är helt klart värt att kolla upp. Man får väl känna av lite på plats om han verkar seriös eller inte. Inkastare håller jag mig helst undan oavsett vad som har att erbjuda.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009