• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Tessisen skrev 2008-08-28 09:50:24 följande:
    miss u: nu skall det vara fixat..nu ska du kunna se den. Vi kolla de också på catering förut med har nu ändrat i planerna. Men vi kollade då på Aroscatering. www.aroscatering.seDe har hela menyer, plockmat, buffe.Att det ska vara så svårt att välja kyrka egentligen. Vi hade samma problem. Men man vill ju få den rätta känslan och så vill man väl på nått sätt känna sig som hemma. Låter konstigt jag vet, men när man känner sig som hemma känner man sig också säker. Eller jag gör det iallafall. FÖr då kan du gå ner för altargången med huvudet högt och njuta av dagen. Nån som tycker jag har fel?
    Jag håller med dig, Tessisen. Man måste välja en kyrka att gifta sig i där man "känner sig lite hemma" och där man har den rätta känslan . Det ska ju kännas rätt den dag man gifter sig.

Har ni valt catering-firma nu? Det finns ju många cateringfirmor här i stan och välja på. Arbhage catering finns också i V-ås. Den cateringfirman rekommenderades att ha om man vill vara ute i Strömsholm.

Är det någon här som har bokat kyrka + festlokal först och sedan catering-firma?
  • MoonGirl

Hur ska ni göra när det gäller brudklänningen, ska ni hyra eller köpa en klänning?

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-08-28 20:11:04 följande:
    vi ska ha barn med. På Brunnby hade det ett rum bredvid där det fanns en Tv så man får väll ta med lite filmer och tv spel för att underhålla de små. Vi kommer att skriva att vi helst ser att man försöker fixa barnvakt, men många som kommer har hela familjen där på festen så det blir lite svårt.Min tärna blev jätte glad nästan gråtfärdig när jag frågade henne. Riktigt kul, så n är det bara att spana efter klänning åt henne också. Tror att jag beställer fån gojane. Just nu är det bra priser men vi får se vad för storlek hon vill ha för nu blev hon lite peppad att gå ner.Min toastmadam kommer väll vara som ett värdpar, hälsa alla välkomna hålla reda på tal osv.
    Vi tänkte också boka Brunnby gård att ha festen där efter vigseln Brunnby gård var ett trevligt ställe.
  • MoonGirl
    Mangos skrev 2008-08-28 21:48:49 följande:
    Jag ska också ha tärna. Frågade min kompis här om veckan om hon skulle orka höra ännu mer av mitt bröllopssnack för att jag skulle gärna vilja att hon va min tärna. Hon blev jätteglad och började gråta och då kunde ju inte jag heller hålla mig. Känns jättebra att hon kommer att vara med mig som stöd på min stora dag. Jag och min m2b har tänkt ha en fest utan barn, de får gärna vara med i kyrkan men festen är endast för vuxna, om inte någon skulle ha en liten ammande bebis förstås.
    Hur tänkte ni skriva på inbjudan att festen är till för de vuxna? Ska ni t.ex skriva att barnen är välkomna till kyrkan men att festen sedan är endast för de vuxna?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-08-29 07:27:39 följande:

Hej på er!Vi ska till Kolbäcks kyrka och titta på söndag. Det är nån slags gudstjänst där kl 11, så det kommer finnas personal att fråga vid kl 10. Är det nåt speciellt som vi ska tänka på att fråga om? Om det är ledigt det datumet vi vill ha, vad mer? Hade en tanke att åka till Säby kyrka också när vi ändå var i gång, men där är det ingen verksamhet förrän 28 sep! Känns inte som det kommer vara så svårt att få vårt datum då, men det kan ju vara annat på sommaren.Jag har (nog) valt att inte ha nån tärna. Däremot frågade jag en av mina barndomskompisar om hon vill fixa mitt hår och smink. Det ville hon naturligtvis. Så hon kommer väl få lite av tärn-rollen eftersom hon kommer att hänga med mig stora delen av dagen.När det gäller att boka kyrka + festlokal före catering eller inte, så tycker jag att kyrka + festlokal går före. Den känns ju något viktigare. Catering-firmor finns det ju gott om, så det borde inte vara några problem.Moongirl: Antecknar Arbhage på min lista över catering.
    Det sägs att Arbhage-catering ska vara bra. Vet du andra catering-firmor här i stan?
  • MoonGirl

Hej på er!Vi ska till Kolbäcks kyrka och titta på söndag. Det är nån slags gudstjänst där kl 11, så det kommer finnas personal att fråga vid kl 10. Är det nåt speciellt som vi ska tänka på att fråga om? Om det är ledigt det datumet vi vill ha, vad mer? Hade en tanke att åka till Säby kyrka också när vi ändå var i gång, men där är det ingen verksamhet förrän 28 sep! Känns inte som det kommer vara så svårt att få vårt datum då, men det kan ju vara annat på sommaren.Jag har (nog) valt att inte ha nån tärna. Däremot frågade jag en av mina barndomskompisar om hon vill fixa mitt hår och smink. Det ville hon naturligtvis. Så hon kommer väl få lite av tärn-rollen eftersom hon kommer att hänga med mig stora delen av dagen.När det gäller att boka kyrka + festlokal före catering eller inte, så tycker jag att kyrka + festlokal går före. Den känns ju något viktigare. Catering-firmor finns det ju gott om, så det borde inte vara några problem.Moongirl: Antecknar Arbhage på min lista över catering.
    Jag håller med dig, det känns som att kyrka + festlokal är viktigare att boka nu än att jaga efter rätt catering-firma så här i sista minuten. Det lär ju finnas gott om cateringfirmor här i stan.
  • MoonGirl

Jag åkte förbi Kolbäcks kyrka igår och det såg jättefint ut! Jag hade tänkt gå in och kolla, men jag hann inte med det. Det är kul att åka runt och kika på kyrkor .
  • MoonGirl

Arbhage catering har telefonnummer: 021-413300.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-08-29 07:41:05 följande:

Mina morföräldrar ligger begravda vid Kolbäcks kyrka, så jag har varit utanför många gånger, men aldrig inne i den. Var så liten på begravningarna så jag kommer inte ihåg nåt, om jag nu var med på begravningarna. Jag har alltid gillat kyrkor, så man har ju småspanat på var man kan tänkas vilja gifta sig ett bra tag. Var på cykelsemester förra sommaren och hittade en jättefin kyrka vid Glanshammar (utanför Örebro), men det känns lite väl långt bort på nå vis. Vill gärna ha nån slags anknytning till kyrkan.
    Ja, det finns många fina kyrkor här i Sverige!
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-08-29 09:55:17 följande:
    Hej tjejervi har ju vår fest på Brunnby gård, lovar att jag lägger ut bilder i mitt galleri när bröllopet är över.Ett tips! Prelboka i god tid. Det kan vara svårt att få det datum man önskar sig. Jag bokade 10 mån före. Birgitta ringde och sa att nu måste du bestämma dig. Det är fler som är intresserad av datumet.Nu är det bara 1 vecka kvar.....
    Hej! Åhh, det är snart dags för er! Spännande! Idag har jag bokat Brunnbygård + Badelunda kyrka den 15/8 kl 16!! SPÄNNANDE! Vi var ut till Brunnby gård igår och Birgitta guidade runt oss. Vad fint det var där! Japp, man måste boka i tid, för Brunnbygård verkar eftertraktat. Jag vill gärna se bilder från Brunnbygård sedan och från erat bröllop!! KUL! Lycka till!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009