• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Alla: Vi hade tänkt bjuda 65 st (barnen är välkomna till kyrkan, men inte till bröllopsfesten, de är inte inräknade i 65 st), vi skulle vilja bjuda fler, men vår budget tillåter inte det....

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-27 11:22:07 följande:

Vad typiskt att du tappat bort numret till trubaduren. Du kommer säkert att hitta den snart ska du se. När du minst anar det. Du får gärna ta med dig korten på nästa fika, eller ta kort på dom om din kompis inte vill släppa dom. Jag funderar på att beställa på ica maxi. Rebellen sa senaste fikan att dom kunde göra "riktiga" bröllopstårtor, alltså såna som står ovanpå varandra. Sån vill jag ha, och helst inte så mycket grädde. Är tillräckligt söt och rund.
    Hej! Nu har jag några sidor att ta igen

Jag har hittat telefonnr till trubaduren, ska ringa imorgon och se vad han/de spelar för slags musik. Hade skrivit på en lapp att de spelar musik till bröllop, fest, mingel och sedan deras telefonnr.

Det var så kul att få se korten på tårtorna! Fick se dem via ett bildspel. Jag har för mig att kompisen sade något om någon internetsida, så jag ska fråga henne om den (kanske finns alla tårtor på den sidan? Nåja, jag ska kolla upp det, jag återkommer!!).

Vad kul att ICA Maxi kan göra "riktiga bröllopstårtor" det visste jag inte! Gillar inte heller tårtor med så mycket grädde i...
  • MoonGirl
    sheeba skrev 2008-09-27 22:12:17 följande:
    Vad kul med en västeråstråd! Jag gifter mig i Västerås 090613 i Skerike kyrka och tänkte sedan ha festen på Schenströmska herrgården. Bor dock i Linköping. BrideToBe09 såg att du också ska ha festen på Schenströmska, kul! Tycker att det är ett underbart ställe!
    Välkommen till tråden!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-28 17:22:15 följande:

Hej brudar!Värst vad dött det var på tråden den här helgen då. Har ni skaffat er liv eller vad är det frågan om? Idag har vi varit och tittat på Säby kyrka. Den var jättemysig. Fick prata med prästen där och hon var jättetrevlig. Hann fråga henne en del om vigseln och vad som ingår... och nu börjar jag tveka om jag vill gifta mig kyrkligt! Jag (och sambon) tycker egentligen att det är för mycket Gud-grejer i kyrkan, men gillar kyrkan som lokal. Sen känns det lite mer "på riktigt" om man gifter sig i kyrkan också. Känns nästan som man får försvara sig för äldre släktingar om man inte gifter sig i kyrkan.Ia o Puh: Du gillade inte heller hela den här Gud-grejen. Känns det bra för dig att sätta dom tankarna åt sidan och höra prästen säga att Gud, du som är alltings skapare och Herre osv? Det är mycket mer Gud-grejer i en kyrklig vigsel än vad jag tänkt iaf. Är det nå fler som funderat i dom här banorna?
    Ja, det var inte så många som hade skrivit i tråden under helgen, ser jag....

Kul att Säby kyrka var mysig . Kul också att prästen var trevlig! Jag gillar inte heller när det är så mycket snack om gud osv, men jag vill gärna gifta mig kyrkligt, så jag kan stå ut med det
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-28 19:50:22 följande:
    Nu har man missat en massa igen. Man kan alltså inte vara borta en hell helg härifrån. En hel del att läsa igen. Vi kommer att vara max 40 pers. Inga barn varken i kyrkan eller på festen. Funderar på att skriva denna lilla vers i inbjudan:"Småbarn är en gudagåvamen denna kväll får det stanna hemma och sova!Förutom de som vid behov av tröstbehöver mammas bröst!"Hittade den här på BT någonstanns. Tyckte den passade så bra.
    Vilken fyndig vers!!
  • MoonGirl

Tessisen: Vad kostade det att hyra bröllopssviten på Målhammars gård? Hur långt dit är det från Västerås? Har provat ringa tjejen som har gården, men hon är svår att få tag på.... har bara kommit till en telefonsvarare.

Kommer ni att bjuda 40 st gäster till erat bröllop?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-28 19:52:50 följande:
    Det här programmet har jag använt mig av till utsidan på inbjudan, vigsel och festprogrammet. wordle.net/
    Är du helt klar med inbjudningskorten, vigsel och festprogrammet nu?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-29 10:06:42 följande:
    Får se om jag kommer in nå mer idag,mina tankar går till min andra änglason leon som fyller 3 år idag...han blev bara 6 dagar gammal...Grattis leon på 3 Års-dagen...mamma,pappa och Liam älskar dig jätte mycket...Alla: Kände att jag ville skriva av mig lite..
    Skickar många kramar till dig och din familj!
  • MoonGirl

miss u: Japp, det var vi som tittade på Strömsholms kapell, men vi kände inte för att gifta oss där, det kändes inte rätt helt enkelt (även fast kapellet är jättefint!) men det känns helt rätt att vara i Badelunda kyrka och det är verkligen VÅR kyrka. Vår son döptes i den kyrkan förra månaden, så vi har anknytning till den kyrkan. Funderar ni på att vara i kapellet i Strömsholm?

Hur går det annars med planeringen? Varit förbi Ursulas butik eller Ruths butik?

Har inte fått tag på min kompis, ang det med tårtorna (om det finns någon hemsida för att se på alla fina tårtor).

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-29 23:25:40 följande:
    Funderar på att gå förbi Ursulas imorron. Ska köpa lite mer papper imorron och göra de första inbjudningarna. Så de e färdiga innan vi åker...
    Hej!

Ska ni åka bort?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009