• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

miss u skrev 2008-10-05 12:36:15 följande:

Tack alla för igår. Var riktigt kul att prova klänningar och att det gick så bra för de flesta att hitta nåt. Jag sitter och skissar lite på min klänning nu utifrån min favorit.Vi hade litet planeringsmöte här hemma igårkväll, där vi skulle bestämma hur trycksakerna skulle se ut. Det gick förvånandsvärt bra och lätt faktiskt. Sambon gillade mina idéer. Lyckades sälja dom rätt bra. Så nu känns det mesta under kontroll. Får se hur länge det håller i sig. Vet på ett ungefär vad jag ska kolla efter i NY. Vi har också bestämt ingångsmarschen, en psalm och har två alternativ till utgångsmarsch. Jag är nöjd.Moongirl: Det går jättebra att du lånar trycksakerna när jag kommer hem. Då är det ingen större panik med dom. Det löser vi.Tessisen: Tack för bilderna! Fick godkänt av sambon, eller klänningen fick det. Jag såg lite mysko ut tyckte han. Det får han stå ut med.
    Antingen tar du med dig trycksakerna när vi träffas och fikar nästa gång (så kan jag låna hem dem och skriva av, det var ju en del att skriva av) annars kan jag möta dig efter att du har slutat jobbet någon eftermiddag (efter att du har kommit hem från NY).

Vad bra att det gick bra igår på planeringsmötet!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-05 14:15:07 följande:
    Jag tyckte ni alla var jätte fina i era klänningar. mysan31: du gör helt rätt i att köpa den där klänningen. Du var jätte fin i den. Ia o Puh: vad tyckte sambon om klänning, halsband och slöja?Den klänningen vara bara du! Kan inte tänka mig dig i nån annan klänning. Hoppas du tar den.Moongirl: Din klänning var jättefin. Hoppas du funderar på den! Den är verkligen ett alternativ tycker jag. miss u: Du ska absolut ha v-ringat. Det passade du jätte bra i och den ska vara väldigt figurnära. Visa midjan! Har också börjat skissa lite på en klänning. Blev ännu mer sugen på att sy upp en klänning efter igår. Ska absolut kolla upp skräddare i Thailand.
    Tessisen: Fastnade du för någon klänning igår?

Alla: Jag vill ha en kritvit klänning i alla fall. Jag ska ner imorgon och prova den där vita klänningen igen. Tänkte försöka gå ner ca 13 kilo till bröllopet, hon som har affären sade att hon kunde gå ner 2 storlekar. Jag har lite svårt att veta hur jag ska göra nu nämligen. Klänningen var jättefin. Tyckte ni att jag passade i den? Jag som absolut inte ville ha en klänning utan axelband, hi hi. Vad tycker ni andra, bör man vänta med att hyra/köpa en klänning? Tänk om man inte hittar en sådan där klänning igen, svårt! Jag har beslutsångest! Hjälp mig
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-05 13:15:16 följande:
    Tack alla för igår..Det var jättekul att prova brudklänningar...jag har fastnat för min och ska ner och betala handpenningen i morgon på klänningen...Miss u: Jag får skicka bilderna jag tog på dig,du får skicka din hotmail adress...Jag fick ett kort som du tittade på...tessisen: tack så jätte mycket för bilderna som du skickade...Jättesnällt av dig...Rickard tyckte klänningen var jätte fin...moongirl: la du ochså undan klänningen till måndag...Ia o puh: hur blir det med din klänning...fick nog ett kortpå dig ochså igår om du vill ha och visa din sambo...men jag har inte heller din hotmail adress..Ska du ochså lämna handpenning på den i morgon...jättekul igår,god mat var det ochså på grekiska restaurangen...Det får vi göra om...
    Japp, jag lade undan klänningen till imorgon. Får se hur jag ska göra. Svårt!
  • MoonGirl

mysan31: Var din klänning som du fastnade för, kritvit eller ivory? (det är väl elfenbensvit på svenska?)

Ia o Puh: Var din klänning kritvit eller ivory rill färgen?

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-05 15:22:51 följande:
    moongirl: min klänning var ivory...jag kommer ner till ruths i morgon kl 13.00...börjar jobba kl 15.00
    OK!

Hur mycket kostade din klänning? Betalar du allt imorgon alltså?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-05 21:22:57 följande:
    moongirl: min klänning skulle ha kostat 8500 kr,men sen var det halva priset på den...så 4250kr...Jag tänkte bara lägga handpenningen i morgon på 1000 kr...
    Vilket fynd! Kul att du har bestämt dig för den klänningen! Jag ska ner imorgon till Ruths vid 13.30, så vi syns väl där! Jag ska prova lite fler klänningar imorgon hade jag tänkt så får vi se hur det blir med den där vita klänningen jag provade i lördags.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-05 17:02:15 följande:

mysan: Jag inboxar dig min mailadress här på bt så får du den. Glömde bort att du tog med din kamera. Var så mycket intryck av alla klänningar så tankarna bara snurrade. Vi har också funderat på att ha cd-skivor framme som gästerna kan spara bilder på. Vad har du gjort på framsidan?Tessisen: Håller med om att v-ringat är min grej. Har alltid gillat v-ringade tröjor. Är ju rätt självklart då egentligen att jag ska ha en sån klänning också. Vet du om man behöver betala nån tull om man syr upp kläder i Thailand? Man borde väl kunna sy upp underkjol där också?Moongirl: Jag kan ta med mig grejerna till nästa fika så kan du lämna tillbaka dom gången efter. Förstår att det är svårt att bestämma hur du ska göra. Jag gillade den vita som du tittade på i slutet. Med en bra bh kan du ha även ärmlöst. Beror på vad du tänkt ha för smycken.Alla: Ska ni köpa nåt brudpar att ha överst på tårtan? Dom som jag har sett hittills har kännts lite tråkiga och väldigt dyra. Har försökt hitta affärer i NY som säljer sånt i närheten av hotellet, men inte lyckats. Får hoppas att jag springer på nån. Pappersaffär finns iaf två tvärgator bort.
    Jag ska ner till Ruths imorgon och prova några brudklänningar igen har jag bestämt mig för får se hur det blir med den vita klänningen jag provade igår, ska prova den igen, så får vi se hur det blir.

Min kompis som har varit på tårtutställning tipsade om att googla på: "Scandinavian cake show 2008", där finns bilder på olika tårtor! Ett litet tips!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-05 21:35:53 följande:
    moongirl: Den klänningen som du provade kunde dom minska den 2 storlekar...Visst var det du som ville gå ner 13 kg...Jag håller ochså på att gå ner i vikt,och tänkte gå ner några kilon till,men vet inte om jag passar i klänningen då?Jag får väl höra i morgon...annars så är jag jätte intresserad av den klänningen...
    Japp, jag vill ner 13 kilo. Jag vet inte om jag vågar köpa den där vita klänningen om jag faller för den ordentligt imorgon. Den är ju lite princessaktig och lite annorlunda minsann. Men jag ska prova lite fler klänningar imorgon, så jag får se olika modeller. Med eller utan axelband också....

Japp, hon som var med oss när vi provade klänningar (vet ej vad hon heter) sa att hon kunde sy in klänningen 2 storlekar (vet inte om det gäller alla klänningar). Vet ej heller om hon kan sy in överallt på klänningen, ska höra imorgon. Vad jag förstod i lördags så har jag två olika storlekar på kroppen, en storlek över midjan och en större storlek över bysten. Men du kan ju höra med henne om hon kan sy in din klänning också om det behövs senare. Man får väl fråga henne också vad hon tar för att sy in den senare.
  • MoonGirl

Jag är också rädd att jag kanske inte passar i en viss klänning om jag går ner 13 kilo, det är ju ganska mycket (dvs. om jag köper en klänning nu den här veckan?) Svårt!! Fast samtidigt så vet jag att jag måste börja kolla i januari efter en klänning så att jag har hittat en inför bröllopet i augusti (det har de på Ruths sagt)....

Vad svårt det ska vara då .

• MoonGirl

norpans mamma skrev 2008-10-05 15:59:38 följande:

Jag var ju oxå på Ruts igår som ni vet. Jag hittade min klänning där och ska ner och betala den i morgon. Häftigt, nu känns det mer verkligt. Ska sätta mig och pula med inbjudnungarna om en stund. Lite svårt att formulera ( på ett bra sätt) att vi gärna vill ha pengar till en framtida resa. Man vill ju inte att det ska låta som tiggeri. Hur gör ni?
    Vad hittade du för klänning?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009