• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

En fråga till er alla: Tyckte ni att den vita klänningen jag hade på mig var "för princess-aktig"???!

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-05 22:52:04 följande:
    Nej det tycker jag inte att den var. Jag tyckte den var väldigt vacker och du passade bra i den. Men kom ihåg det är du som ska bära den och trivas i den. Så jag tycker du gör rätt i att prova flera olika klänningar och den klänningen igen. Då har du lite mer att jämföra med. Lycka till i morron med provningen!
    Tack!

Ja, jag hoppas det går bra imorgon när jag provar igen, återkommer med besked
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-05 23:08:31 följande:
    Nja fastnade inte för nån. Men fick iallafall svar på att det är en tub-klänning jag skall ha med "rynkor" på magen, snörning bak och ganska så längt släp. Ska fila lite på en skiss och ta med till Thailand få se om det är genomförbart att sy upp en sådan klänning där. Om inte så har jag ju fortfarande lite tid på mig när jag kommer hem.
    Vad synd att du inte hittade någon klänning i lördags, men vad bra att du har kommit fram till vad du vill ha för slags klänning i alla fall! Hoppas det går bra att sy upp en sådan klänning när du/ni åker till Thailand. Den där klänningen som du visade i bröllopsmagasinet, den vita med rött i, den är inte aktuell att prova, eller?
  • MoonGirl

Tessisen: Om du vill kika på en internetsida med en massa tårtor, så googla på: Scandinavian cake show 2008.

• MoonGirl

Tessisen: Jag har mailat till dig

• MoonGirl

Tessisen:

Vad kul att du gillade klänningen, Therese! Ja, den var jättefin. Jag kände mig smalare i den klänningen. Den var i färgen ivory. På korten ser du att det är axelband på ena sidan av klänningen och på andra sidan utan. Men jag tror att det blir finast att ha klänningen utan axelband. Jag ville ju inte heller ha en "tubtop-klänning" men det lutar ju åt att jag ska köpa den här klänningen . Var så fint med de här "vecken" också, bara det gjorde att man såg lite smalare ut .

• MoonGirl

norpans mamma: Var du ner på Ruths idag? Jag undrar vem du var (av alla som var där). Jag var där med en kompis idag vid 14-tiden och provade brudklänningar

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-06 21:29:05 följande:
    moongirl: Blev det nån klänning idag...jag har lagt handpenning på min klänning idag,jag ska hämtaden i slutet av månaden...sen ska jag tillbaka i maj igen och göra lite ändringar...
    Jag har provat en massa klänningar idag, det var fullt med folk i den lilla butiken idag, så det blev långa köer till provrummen. De sade att du hade varit där idag och lagt handpenningen på din klänning! Vad kul att du ska köpa den! Du var jättefin i den! . Jag har fastnat för en annan klänning idag, den är i tubtop-modell, veckad och i färgen ivory (svårt att beskriva, kan maila kort till dig om du vill). Den var väldigt fin. Jag kände mig smalare i den också, så det var ju bra. De skulle sy om den till mina mått (om jag nu går ner mer i vikt). Måste bestämma mig helt imorgon om jag vill köpa den. Om jag köper den, så blir det ju till halva priset!

Ska du hämta klänningen vid ett senare tillfälle?

Om jag köper den här klänningen som jag provade idag, så är det ingen annan som har haft på sig den tidigare. Den var helt ny .
  • MoonGirl

mysan31: klänningen är draperad inte veckad som jag skrev... draperad är det rätta ordet .

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-06 23:16:39 följande:
    Ja, när klänningarn är draperade som den är blir man att se smalare ut. Tror att det blir snyggare utan axelband. De såg så smala ut så de ser inte ut att uppfylla nått syfte. Ja du passade bra i en ivory-färgad klänning. När du hade den vita såg du lite blek ut nu när man jämför bilderna. Ver den med på rean eller? Får man fråga vad den kostade?
    Just ja, draperad är ju ordet jag letade efter, tack! . Ja, det är bra att klänningar kan vara draperade, så att man kan se smalare ut. Perfekt!

Jag tror att jag skippar axelbanden. Klänningen blir nog finare om det är utan axelband .

Japp, den där klänningen var med på rean! Kalas! Den kostar 7900 kr till ordinarie pris och nu halva priset! . De sade också att den här klänningen är helt ny, det är ingen annan som har haft den tidigare .

Japp, jag är lite blek (har svårt att bli brun också) så jag tror att det blir bra med en ivory-färgad klänning . Jag tyckte att de på Ruths hade fler Ivory-färgade-klänningar än kritvita, men jag kan ju ha sett fel.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009