Västeråsbrudar 2009
Ia o Puh: Ja, det var verkligen DIN klänning, kul att höra att du bestämde dig för den. Du var verkligen JÄTTEFIN i den klänningen!
Ia o Puh: Ja, det var verkligen DIN klänning, kul att höra att du bestämde dig för den. Du var verkligen JÄTTEFIN i den klänningen!
Ia o Puh: Får man fråga vad din klänning kostade?
Japp, jag var ner i måndags hela eftermiddagen och provade klänningar. Jag har fastnat för en annan klänning nu. Har bokat den och jag ska antagligen ner på lördag igen. Den är benvit/ivory till färgen, draperad i livet, tubtop-modell (utan axelband) just vid livet så finns det en rand av silverbroderi (ganska diskret ändå) och sedan är tyget i satäng (den blänker litegranna, från klänningen alltså). Den har ett ganska långt släp. Lite längre än den andra klänningen som jag provade. Sedan på ryggen finns det knappar längs hela vägen ut till släpet med lite silverbroderier (intill knapparna). Just att det är satäng (tyget) så är den väldigt lätt och smidig att bära och det är ju bra. Om jag får din mailadress så kan jag skicka över lite bilder till dig, om du vill se. Det är svårt att förklara hur klänningen ser ut. Men hoppas du förstår hur den ser ut på ett ungefär i alla fall .
Skulle också behöva förslag på rim eftersom jag också vill ha barnfritt på bröllsfesten
Ni som har fått se mig i den benvita/ivory-klänningen. Jag tror att jag inte hade någon underkjol på dessa bilder...
Ia o Puh skrev 2008-10-07 22:24:03 följande:
Ia o Puh skrev 2008-10-07 22:55:27 följande:
Hittade en sida om brudklännigens material: Tyget på min klänning är satäng och så här står det om tyget:
Satäng
Ett vävsätt där man väver så att ena sidan blir högblank med hög lyster och ett vackert fall. Tyget kan vara både mjukt och styvt och görs av siden, bomull eller rayon. Satängtyget är starkt, luftigt och väldigt skönt att bära och används ofta till afton- eller bröllopsklänningar.
Här är länken till internetsidan, för er andra som vill läsa om olika brudklänningsmaterial:
www.brollopssidan.se/klader-och-skonhet/brudklanningens-material.html
miss u skrev 2008-10-08 08:40:05 följande: