• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

mysan31 skrev 2008-10-08 12:12:18 följande:
    moongirl...Du var jättefin i klänningen,den passar dig...
    Tack så mycket!
  • MoonGirl

Tessisen: Idag när jag var ner på stan så gick jag förbi cervera i sigma-huset och då hade de fått in lite bröllopssaker, som glas, bordstabletter, serveringsfat mm. De hade serveringsfat i guld (det var serveringsfat i plast dock, men fatet var ganska tjockt. Det var fint faktiskt. Det var antingen blommor på det där fatet eller rosor (det var bara "ingraverat" som rosor eller blommor på fatet, ej som bilder. Jag tänkte på dig då eftersom du tänkte väl bland annat ha guld som färgtema till ditt bröllop? Om det var rosor på fatet så skulle det ju passa bra! Du ville väl ha rosor i din brudbukett?

• MoonGirl

Tessisen: Hehe, jag menar förstås att fatet var guld-färgat

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-09 09:48:29 följande:
    Alla. nu har jag satt in bild i bildgalleriet till cd skivorna som vi ska ha ligga framme som gästerna får ta sen...
    Halloj! De här cd-skivorna, ska de ligga framme på festen så att gästerna får ta hem dem och föra över de kort som de har tagit på festen? När ska du ner till Ruths och prova klänning? Vi ska ner på lördag.
  • MoonGirl

Ia o Puh: Visst tänkte du ha silver bla som färgtema? Det finns silverfärgade fat på cervera i sigma-huset. I plast, snygga faktiskt. 49 kr. Det fanns i guld och i silver, så jag tänkte på dig och Tessisen när jag såg faten.

• MoonGirl

mysan31: Ja, jag hade tänkt köpa klänningen (den som jag skickade kort på)

Svårt att veta vad som är bäst, om man ska lägga fram cd-skivorna på festen eller redan i kyrkan. Du får fundera lite till. Men det var en smart idé, att fixa cd-skivor som gästerna får ta med sig hem! Engångskameror är ju ganska dyra...

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-09 20:14:11 följande:

mysan: duktig du är...fint gjort! smart idé oxå!moongirl: tack, ska kolla in dom i helgen då! ska köpa mitt halsband då, ååååååååååå, ska jag gå runt i hemma ett tag tror jag...bling,bling!
    Vad ska du köpa för halsband och vart någonstans?
  • MoonGirl

Ia o Puh: De här faten jag pratade om som finns på cervera. De är nog mer som större tallrikar... men kolla in dem ändå, de kanske passar i alla fall

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-09 22:23:18 följande:
    Jaghar även köpt några engångskameror som jag kommer ha framme vid borden,så dom får ta kort...
    OK! Det blir bra det
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-10 19:56:42 följande:

moongirl: vet inte om du såg halsbandet, men jag sprang runt i det på ruths...1200kr(!) men men spar ju in det på klänningen!
    Det var ett jättefint halsband!! Ja, 1200 kr var mycket, men det var väldigt fint!! Vad är halsbandet gjort av? Ska du köpa det på Ruths imorgon? I så fall ses vi där, för jag och min m2b ska ner imorgon. Ska titta efter kläder till honom (vad det kostar mm) och sedan ska jag kolla efter någon tärnklänning till min tärna.

Nu har vi preliminär-bestämt färgtema till bröllopet! Äntligen, eller hur? vi har sagt silver, grön (typ grågrön) och sedan rött. Vi har inte bestämt helt, men vi har sagt att vi preliminär-bestämmer dessa färger i alla fall. Eftersom jag har "silver" i mitt efternamn och min m2b heter grön i efternamn, fast på tyska, så vore det ju kul att ha dessa färger ihop! Sedan ha rött i också, för att få någon starkare färg i det hela. Blir nog super! Visst skulle ni väl också ha silver och några fler färger till erat bröllop? Kommer inte ihåg vad alla ska ha för färger . Minne som en guldfisk.... he he!

Idag har vi även varit ut till en kille som har häst och vagn, kollat på vagnen och på hästarna. Jättefina hästar!! Jättefin viktoriavagn! Tyvärr kände jag av lite allergi när vi gick in i stallet. Nu är jag tveksam till om man vågar ha häst och vagn-transport. Tänk om man blir jättedålig och att ögonen rinner mm? Fast jag har allergitabletter som jag kan ta så att jag inte blir dålig, så det borde inte vara något problem. Vill så gärna ha häst & vagn från kyrkan till festlokalen. Har varit lite allergisk mot häst när jag var yngre (trodde att det hade gått bort, det verkar inte som det). Får fundera över detta!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009