Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

Västeråsbrudar 2009

MoonGirl skrev 2008-09-06 14:39:54 följande:

Visst kan vi träffas någon dag och fika och prata om bröllop det vore ju skoj!
    Skulle vara skoj att få ansikten på er alla. Hoppas bara jag får någon tid över. Som ni kanske ha märkt så är jag mest aktiv vid datorn på kvällarna när jag lagt barnen. Här hemma är det träning mån, tis,ons, tor och oftas match på helgen. gruvar mig hur det ska bli när minstingen börjar med någon sport hon också. I dag har det varit Fotbollensdag så nu är vi lite frusna så alla ligger under varsit täcke och tittar på Tv.

Kul med mässa
  • Rebellen75

Vi kommer att bli 80st + barn ca 10st hoppas att de blir färre. Vi har inte räknat ut någon budget än men skulle nog tro att vi hamnar på ca 80 000. När vi ringde runt och frågade om mat hamnade vi mellan 20-30000 för mat sedan kommer massa annat jox. Har inte bestämt ännu vem vi ska ta mat ifrån men vi kommer att bjuda på grillat kött i någon form.

Tänker på nästa år då vi ska på bröllop Grekland. Då ska de bjuda på helgrillad gris och get till 600-700 gäster men hon räknar med att det inte ska kosta mer än 100 000 till hela bröllopet. Jag förstår inte hur hon ska få ihop det men det kommer bli en riktig rolig upplevelse. Mina tre barn kommer att vara näbbar åt henne.

• Rebellen75

miss u skrev 2008-09-07 14:17:32 följande:

Jag får ihop det att det passar bäst med fika på tisdag eftermiddag/kväll, då min matlagningskurs kommer vara på onsdagar. Jag slutar jobbet runt kl 16 (flextid) så efter det passar mig bäst. Jag tar gärna också bara kaffe eller the, men det är klart att ni andra ska moffa i godsaker om ni vill det Det är väl egentligen bara Rebellen som inte kan på tisdagar? Fast det verkar vara lika illa vilken dag vi än tar för dig, eller?
    Varannan vecka jobbar sambon förmiddag så då kan jag smita iväg . Snart är fotbollen slut för grabben på tisdagar, så bestämmer vi någon dag ska jag verkligen försöka att komma. Jag jobbar till kl 15.30 .
  • Rebellen75

miss u skrev 2008-09-07 14:19:23 följande:

Har suttit idag och spånat på trycksakernas utseende. Har alltid tyckt om att göra egna kort så det är självskrivet att jag ska göra allt sånt själv. Vi var valt färgtema svart, vitt och rött. Hela vårt hem är mer eller mindre uppbyggt i dom färgerna, så det var inte så svårt val. Frågan är bara om det känns för mörkt med svart på sommaren..?
    Vi har samma färgtema. Jag kommer ha mest svart med vita inslag. Det röda funderar jag på att få in på någon blommdekoration men vet inte om det blir så. Har hittat svarta buxbom som jag kommer ha på borden, svarta löpare på vit duk, vita ljusS. å långt har jag kommit änsålänge. Föresten så är det röda stolsdynor på Brunnby
  • Rebellen75

Kul att ni ska ses. Jag kan inte komma men jag hoppas ni får det trevligt. Får försöka komma med nästa gång.

• Rebellen75

Vi har inte berättat för vår familj. De kommer att få reda på det i samband med inbjudan. Har dock skickat save the date kort till min "familj" i USA. Min syster vet också för jag vill att hon ska sjunga, grym röst.

Ang band så har jag börjat spanat runt. Syrran känner många men nu har min kompis fixat ett band åt oss så vi får se vad det blir.

BrideToBe09 skrev 2008-09-14 11:32:31 följande:
    Oj, vad ni skriver här! Hinner inte med att läsa allt. TAck för välkomnandet! Härligt med en tråd där vi Västeråsare kan samlas.Då vårat bröllop ligger så långt fram i tiden (känns det som just nu iallafall), så har jag inte funderat så mycket på riskastning osv. Inte heller på gåvor till gästerna (visste inte att man brukade göra så...), musik osv. Antar att jag kommer få lov att sätta mig in i sånt i vår.Har ett litet problem dock.....vi har inte sagt något till våra föräldrar ännu. Sambon vill vääänta, helst tills vi skickar ut inbjudningarna. Men det tycker jag känns lite länge. Jag skulle vilja berätta för dem, samt informera om datum. Sen behöver vi ju inte säga så mycket mer på ett tag. Hur har ni gjort? Hur fort berättade ni och hur? *nyfiken*
  • Rebellen75

Lite OT men ville bara berätta för någon.

Jag har skickat in ansökan till Polishögskolan idag. Hjälp. Har tänkt gjort det i flera år men inte vågat. Men nu är det ivägskickat få se om de tycker att man passar Hoppas. Så nu är det spåret som gäller både till bröllopet och testerna. Hoppas att det här är moroten jag behöver för att ta mig oftare ut i spåret.

• Rebellen75

Jag har önskat att läsa på distans eller Stockholm i första hand. men kurs start är inte förens aug09 så det blir mycket tester innan allt är klart.

tack till alla som håller tummarna.

MoonGirl skrev 2008-09-14 18:47:33 följande:
    Grattis, vad kul! Hoppas du blir antagen. Vart har du sökt in någonstans? Polishögskolan i Stockholm?
  • Rebellen75

Jag skulle nog behöva Doris till en början.

• Rebellen75

Jag skulle kunna komma en snabbis på onsdag undertiden min stora tjej har fotbollsträning 17.30-19.30. Men då blir jag tvungen att med mig barn. Ville så himla gärna vara med förra gången.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009