Västeråsbrudar 2009
Är det något som vet om det kommer vara någon bröllopsmässa här i Västerås den närmaste tiden? Hörde att det var en mässa i Uppsala i helgen som är nu (den som precis passerat)...
Är det något som vet om det kommer vara någon bröllopsmässa här i Västerås den närmaste tiden? Hörde att det var en mässa i Uppsala i helgen som är nu (den som precis passerat)...
Mysan31:
Jag hittar ingenting om det på ticnet. Det ska vara någon bröllopsmässa i Göteborg i februari men annars hittar jag inget... Hjälp?
Tessisen:
Tråkigt att det inte blir någon mässa, men tack för informationen... :o)
MoonGirl:
Jag vet faktiskt inte om vi ska ta någon valskurs innan bröllopet, vi har inte riktigt kommit så långt..
miss u:
Vi har faktiskt hittat en fotograf, äntligen, som vi är nöjda med. Vi har i och för sig inte träffat henne ännu men på måndag ska det bli av också. 5500 kr skulle hon ha för två timmars fotografering och en skriva med 100-150 högupplösta bilder.
Ikväll ska vi iväg och träffa Björnögården. Känns toppen. Hoppas de kan erbjuda oss allt vi vill ha. Känns så perfekt att vara där ute med närheten till både skog och vatten!
Funderade lite på Ruths, hur har dom öppet? Någon som har koll? Har dom öppet på helgerna? I så fall, mellan vilka tider? Ni verkar ju vara överens om att de är så trevliga så jag tänkte försöka ta mig dit någon dag. Kolla utbudet i alla fall även om jag inte tänker köpa någon klänning riktigt än.
miss u:
Jag tycker absolut ni kan gå dit och prova även fast ni inte tänker hyra eller köpa något därifrån. Vi andra kanske gör det så dom får väl in lite pengar ändå :o).
miss u:
Fotografen heter Marit och har ett företag som heter Vi-foto (www.vi-foto.se). Jag vet egentligen inte så mycket om henne men jag går på känslan :o).
Det som är bra med att få en högupplöst bild är att den är mycket mera detaljerad, dvs att man kan förstora upp en sån bild ganska mycket utan att man ser alla små prickar som den är uppbyggd av. Du kan t.ex. jämföra en tidningsbild med ett fotografi. Dessutom kan man redigera högupplösta bilder på ett annat sätt vilket är en av mina hobbys.
miss u:
Jag tycker också hon verkar vara mysig! Japp, 5500:- var priset som jag fick för 2 timmar. Då får man 100-150 högupplösta bilder också som man kan använda till alla tackkort, egna album eller ja.. det är väl bara fantasin som sätter gränser!?
Det är lite olika hur fotograferna väljer att göra, det är inte alls alla som vill lämna ut sina bilder i hög kvalitet och ibland får mat betala en saftig summa för att få ut bilderna (har sett pris runt 3000kr för en sån skiva + kostnaden för själva fotograferingen). Många vill ju tjäna pengar på att sälja tackkort, förstoringar, album och allt vad det nu kan vara..
Att göra egna tackkort och vad man nu vill är ju inte speciellt avancerat, dessutom får man det precis som man själv vill!
miss u:
Jag hittade henne faktiskt här på Bröllopstorget. Jag gick på företagsregister och sedan kollade jag in de olika alternativen där. Jag känner ingen som haft henne som fotograf tidigare, men som sagt, jag gick på magkänsla.
Både jag och min sambo brukar också se ganska konstig ut på bild *skrattar* så vi hoppas också att hon har magiska fingrar :o).
Det är supersvårt att välja fotograf, men jag tror det viktigaste är att personkemin stämmer och att det känns bra. Då blir det lättare att slappna av och bilderna blir bättre. Hon känns ganska sprallig och glad och lättsam, det är viktigt för oss.
Jag kan berätta vad jag tyckte om henne efter jag träffat henne på måndag i nästa vecka!
Hur ska ni transportera er från kyrkan till festlokalen? Igår påväg till simhallen såg jag en vit limmo. Grymt snygg och gansak häftig.... Hade varit mysigt med häst och vagn också, men tänk om det regnar. Så.... hur ska ni göra?
miss u:
Jag vet faktiskt inte hur det blir med fotograferingen om det regnar. Det är något vi måste prata med henne om på måndag, för det är som du säger, hon har ingen egen studio.. Vi får se och såklart hoppas att det är solsken :o).
Flotte låter riktigt häftigt!!
Hur ska ni andra ta er till festlokalen?