• miss u

Västeråsbrudar 2009

Ni som ska fotas innan vigseln, hur långt innan vigseln ska ni fotas? Marit hade tid kl 12-13 och vi ska vigas kl 15. Vad ska man göra då i två timmar? Nåt mer än att bara gå omkring och vara nervös vore bra.

• miss u

Barret: Han har säkert rätt. Det är tur att han kan ta ner mig på jorden igen när jag svävar iväg.

Ja, äta måste vi ju göra. Skönt att slippa stressa med det. Skulle vara mysigt med en liten picknick på tumanhand, fast om det regnar får vi väl åka hem till svärföräldrarna eller nåt sånt. Skulle ju vara kul att slippa träffa folk innan vigseln så dom får se en för första gången när vi kliver in.

• miss u

Vi ska bo i Hamncaféts båtstuga som man måste ro ut till, vilket jag inte tror att jag kommer vara så sugen på att göra innan vigseln. Efter festen känns det helt okej. Själva kyrkan ligger ute på landet, inte nära till nåt, så jag undrar vad man ska hitta på.

mmmalurk skrev 2008-11-20 15:46:36 följande:
    Vi var på hotellrummet då vi hade tid innan vigsel och vilade lite, åt sen lunch så vi orkade med allt och bara njöt av vår dag. Sömmersketips: Atelje Cerise finns i Västerås - en tjej som har hemma och är kanonduktig. Varmt rekommenderas. Nu har det gått en tid sedan vårt giftemål och förra veckan fick vi korten från fotografen i albummet. Så fina och bra bilder. Tack Annette - p-studion Västerås
  • miss u

Barret och Moongirl: Jag har mailat Marit igen och frågat om hon kan tänka sig att fota oss liiiite senare än mellan kl 12-13. Bara en halvtimmes förskjutning skulle göra stor skillnad. Hoppas att det går. Det ulitmata skulle ju vara att fotas mellan kl 13-14 och sen ha vigseln kl 15.

Tessisen: Hur går det med er och Oliver? Har ni träffats och bestämt nåt? Skulle ni ha honom hela dagen eller hur var det?

Kan inte Marit skjuta på tiden får jag nog börja leta ny fotograf, igen.

• miss u

Jag har mailat till henne förut och frågade om hon var ledig efter vår vigsel, men tydligen hade hon bara tid kl 12-13. Har mailat igen för att kolla om det går att skjuta lite på den tiden. Det skulle passa oss bättre. Sambon har ju nu ändrat sig och vill fotas innan vigseln ändå. Att han ska hålla på att ändra sig hela tiden. Vet inte hur många gånger jag har ändrat mig så egentligen är det väl inte mer än rätt!

MoonGirl skrev 2008-11-21 09:40:48 följande:
    miss u: Ska ni boka en timmes porträttfotografering med Marit?
  • miss u

Kan du tänka dig att ha nån tiara eller blomma i håret? Det gör ju rätt mycket utan att man behöver göra så mycket med håret. Kändes som du mest trivdes med håret utsläppt? Då ska du ha det på bröllopsdagen också.

Jag har inte heller hittat nån frilla som jag kan tänka mig än. Har ju inte heller så mycket hår.

Barret skrev 2008-11-21 10:02:26 följande:
    3-4 timmar? Gahh.. det var verkligen lite längre tid än jag hade tänkt mig... fast jag ska i och för sig inte sminka mig där så jag kanske klarar mig på någon timma mindre. Jag ska träffa min frisör om 1,5 vecka... Ska försöka boka in håruppsättning och sånt då! Blir spännande. Är fortfarande lite fundersam på vad jag vill, har ju inte så himla långt hår (har några cm kvar till axellängd...) Om någon har tips så tar jag glatt emot!
  • miss u

Tessisen: Kanon att du kan fixa sminkning. Jag funderar på att gå till frissan och klippa mig den dagen så är man lite fin i håret också.

Alla: Ska lägga ut ny tråd så snart jag får tid.

• miss u

Sambons lillebror som gifter sig på lucia har beställt tårta från Wenströmska. Stämmer att den kostar 20 kr/bit. Rena kapet! Tror säkert att ni som gifter er i maj kan beställa därifrån iaf.

Snällt att du frågar mina frågor också. Grattis till huset! Du kommer ju kunna hänga hos Håkans hela dagarna sen när ni flyttat.

MoonGirl skrev 2008-11-24 14:02:53 följande:
    Alla: Jag ringde till Wennströmska gymnasiet nyss, de gör bröllopstårtor men inte på somrarna! Typiskt!! Jag ringde Håkans bageri i Hallsta också, personen jag pratade med hade ingen koll på bröllopstårtor. De som har hand om bröllopstårtor är i bageriet från kl 05-10 imorgon, så jag får ringa då i stället. Miss u: Jag har noterat dina frågor, så jag ska ställa dem när jag ringer dit imorgon!!
  • miss u

Tack för all info! Vi kommer ju ha festen inom Hallstas kommun, så det lutar åt att vi tar tårtan därifrån. Fick du nå svar på varför bröllopstårtan kostade så mycket mer?

Lite dumt av dom att ta så mycket i utkörningsavgift till Västerås. Tror dom skulle tjäna på att leverera till Västerås också.

MoonGirl skrev 2008-11-25 10:32:06 följande:
    miss u och till alla andra som är intresserade av att höra information om Håkans bageri i Hallsta: Nu har jag ringt till bageriet! Bröllopstårta kostar 37 kr/person. En vanlig tårta kostar 18 kr/person. När det gäller bröllopstårta kan man välja fyllning själva, allt kan de inte göra, men så gott som allt. Det får man komma överens med dem. Tårtställning ingår i priset. Tårtorna levereras i kartonger och man bara ställer upp dem själva på plats. Om bröllopstårtan ska levereras till Västerås så kostar det 500 kr (!!!) och inom Hallstahammars kommun 50 kr i utkörningsavgift. Hade gärna beställt en bröllopstårta därifrån, för de har så goda tårtor!! Men har inte lust att betala 500 kr i utkörningsavgift.Varifrån ska ni andra beställa bröllopstårta ifrån? Tessisen: Visst skulle ni beställa tårta från Systrarna Ericsson? Vad tar de för pris per person? Ingår ställning och utkörning inom V-ås?
  • miss u

Alla: I lördags var jag till en skräddare och provade klänningar. Fastnade helt för en av Asperas balklänningar. Jättefin! Var tom en tant i butiken (kund alltså) som kommenterade hur fin jag var i klänningen. Helt spontant så där. Lutar åt att jag kommer att kolla efter tyg i Thailand och få nåt liknande uppsytt om det känns bra, annars köper jag den i Sverige. Kostade bara 3000:- så det är inte katastrof om det inte blir klänning i Thailand.

OCH på söndag ska vi till Hamncafét och kolla hur det ser ut och om vi får plats. Den nya ägaren skulle duka inför julbord i Magasinet så då får vi se hur det blir. Ska även åka till kursgården som ligger vid vattnet också och kolla hur det skulle bli där.

OCH så har vi bestämt oss för Marit. Hon kunde skjuta fotograferingen till kl 12:30-13:30. Har mailat och ska boka in fika. Sambon tycker väl att det är lite överflödigt att fika (han är inte mycket för att fika ute överhuvudtaget), men skulle ställa upp och sitta med iaf.

OCH så har vi i stort sett bestämt oss för en trubadur också. Sambons storebrors granne blir det. Han skulle visst spela på sambon lillebrors bröllop på lucia (många bröder är dom) så då kan vi passa på att lyssna på honom och prata några ord.

Det rullar på bra nu.

OCH jag ska lägga upp ny tråd. Stängs den här ner helt om jag inte fixar det typ idag eller i morgon? Nån som vet?

• miss u

Jag är på iaf! Och vi kan inte vara hemma hos oss. Mer än så vet jag. Hmm, måste ju börja smussla undan lite grejer som jag ska ha med mig.

Barret skrev 2008-11-25 14:09:25 följande:
    Angående den där secret boxen...Vilka är det som vill vara med? Har vi bestämt var vi ska vara? Tessisen, visst hade du en systemdigitalkamera? Jag har också en, men det är kanske bra med två eftersom vi verkar bli ett gäng! Tänkte att det kunde vara bra att få klart med de mesta planerna innan alla åker iväg på sina resor..
  • miss u

Moongirl: Om du kollar i den andra tråden som jag nu lagt upp så får du vägbeskrivning till min klänning.

Det var tur att Marit kunde tänka sig att justera tiden en halvtimme för det passade oss bättre. Hon tar lite mer än vad vi budgeterat, men att få högupplösta bilder är ju guld!

Det blir nog trubadur i kanske två set, och sen musikanläggning emellan.

• miss u

Tre timmar känns lite väl länge. Vi kommer ha 1½ timme, och det känns lite på gränsen. Vet inte när det är tänkt att man ska vara i kyrkan innan vigseln.

Coolt med två fotografer, men svårt att veta var man ska titta då. Vad får ni betala?

Glöm inte att titta in i den nya tråden!

MoonGirl skrev 2008-11-25 15:53:07 följande:
    miss u: Eller jo, vi kunde boka Marit på vår bröllopsdag, men hon kunde bara 11.30-13.00 och då har vi tre timmar tills vigseln börjar. Vi kände att det blir för länge mellan fotografering och vigsel. Nu ska vi fotas runt 13.30-15.00 (eller börja kl 14.00) har inte bestämt oss ännu. Dessutom kommer det två fotografer och fotar oss, så vi får lite olika vinklar, det blir kalas! Så det räcker nog att fotas under en timme.... =)
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009