• Barret

Västeråsbrudar 2009

Hehe, japp det verkar bara vara du och jag som är igång idag.. de andra hänger säkert ikapp ikväll när jag är iväg och träffar restaurangen. Har skrivit ner 15-20 frågor på ett papper nu som jag ska ta med mig :o).

Det viktigaste är nog hur vi gör om det regnar och om hon tycker det är okey att publicera bilderna på olika sätt. Kanske vill vi ha en bild i tidningen och så har jag en blogg som jag försöker uppdatera då och då. Självklart kommer vi i sånna fall skriva att hon har tagit bilden, men det är bra att veta hur hon ställer sig till publicering.

Jag tror inte att man behöver ha 2 hela timmar egentligen, bara jag som blir så stressad om det inte finns nog med tid. Så jag tror absolut att ni klarar er med en timma!
    Det är nog ganska billigt att skriva ut eller framkalla bilderna själv. Jag fick en fotoskrivare förra året som jag använder flitigt. Förstorade ett kort (ca A3 storlek) för något år sedan via någon fotosida och jag tror det kostade mellan 150 och 200 kronor.

• Barret

Jag brukar också ha fullt upp på kvällarna.. jag jobbar också (egentligen) nu, men det är så lätt att bara glida in här.

Jag tänkte fråga saker som hur vi kan placera borden, vilka tårtor vi kan välja på, hur dukningen kommer se ut, vilka bordsdekorationer som ingår, om det är samma pris på de alkoholfria kuverten, hur länge vi får hålla på, om det ingår musikanläggning och/eller om det finns mic.

En fotoskrivare kan man nog få runt tusenlappen skulle jag gissa men man ska ju komma ihåg att det tillkommer kostnader som papper och färgpatroner. Någon sa att det kostar lika mycket totalt sätt att skriva ut själv som att skicka in, fast man har ju lite mer frihet när man skriver ut själv tycker jag, mixa format och testa olika effekter.

Du får väl säga till honom att ringen, mannen/kvinnan och bilderna är det enda man kommer ha kvar när dagen är över.

• Barret

Jo precis det var så jag tänkte också. Om vi vet vad som ingår och vilka möjligheter som finns så blir planeringen lite lättare. Nu sitter vi mest och gissar.

Någon livemusik blir det tyvärr inte. Man kunde ju tro det eftersom sambon har spelat mycket i storband, men för honom är det allt eller inget och hans dröm om ett storband i vit smoking känns lite väl dyrt.

Det spelar oftast inte så stor roll om man har jätte jätte jätte bra papper om skrivaren är dålig.. Själv tror jag inte att jag skulle köpa en fotoskrivare bara för bröllopsbilderna, då är det nog billigare att skicka in dem för framkallning.

• Barret

Det är så surt att ni inte hört något än. Jag tycker du ska ringa igen! Visst, kanske verkar tjatigt, men man vill ju veta!

Trubadur låter mysigt... man kanske skulle kolla på det ändå *funderar*

Vi ska nog fotas innan vigseln för vi ska ju gifta oss så sent. Vigseln är ju inte förrän 16.00 så vi har ganska gott om tid innan. Tänker mig att håret kan vara klart till 11-12 tiden och sen är det bara att tuta och köra. Fotas mellan 13 och 15 och sen är det raka vägen till kyrkan. Vad tror du? Är jag för tidsoptimistisk?

• Barret

Jo vi ska också absolut dansa, men vi tänkte ha typ en sterioanläggning. Jag och sambon har dansat ganska mycket både själva innan vi blev tillsammans och numera som par. Det är rätt kul!

Jag tänker mig att om vi har vigseln mellan fyra och fem så kommer inte festen komma igång förrän 6-snåret så middagen kommer ju inte kunna serveras förrän någon timma senare... Blir tillräckligt sent ändå tänkte vi. Men ni borde klara er med samma tidplanering om ni gifter er en timma tidigare och har en timmas fotografering...

Har ni bokat någon bröllopssvit till natten?

Jag ska också iväg strax. Ha en trevlig kväll och jo, jag tycker också vi har gjort vårt för idag :o).

• Barret

miss u:
    Det låter ju kanon! Bra sambo du verkar ha :o) Vi ska träffa henne på ett café nere på stan här i Västerås. Jag lovar att berätta hur mötet går/gick efter måndagen.

På Björnögården igår gick det jätte bra. Han var väldigt flexibel och allt kändes kanon. Vi spikade en massa saker som meny, hur vi ska sätta borden, vad som ska ingå och pris + att vi fick svar på alla våra konstiga frågor :o). Känns så himla skönt att de fixar allting!

Tessisen:
    Tråkigt att höra att du är sjuk. Krya på dig!

• Barret

haha, du behöver inte oroa dig.. någon gång kommer det säkert skita sig för mig också. Är riktigt förvånad över hur smidigt det har gått!

Menyn består av:
    Förrätt: Prosciotto med färsk grönsparris och örtcreme
    Varmrätt: Helstekt oxfilé med något till som inte är spikat än
    Efterrätt: En lättare efterrätt med jordgubbar, minns inte exakt.

Sen blir det tårta lite senare.

• Barret

Nej du har rätt. Nu hoppas vi hårt på att det ska gå bättre för dig! Men jag tycker inte du behöver ha någon panik. Det är ju fortfarande gott om tid kvar!
    Jag tycker absolut att du ska ringa även om de kanske inte hunnit sätta sig in i allt än så kan de ju i alla fall boka in er!

Prosciotto är sån där lufttorkad skinka, som parmaskinka.
    För den där maten + ett glas fördrink (bubbel), ett glas vin till förrätten, två glas vin till varmrätten, avec till kaffet, kaffe till både efterrätten och tårtan, bordsdekorationer med blommor och ljus, dukning och allt, samt någon typ av dekorerad entré får vi betala 580:- per person.

• Barret

Jo, så kände jag också faktiskt. Bara man fick klart med lokalen så kunde man börja planera "på riktigt". Har ni någon backup om ni inte får vara i lokalen ni har tänkt er?

Jag tror det kommer bli jätte fint där när de gjort i ordning. När vi var där igår stod ju grejer framme till deras vanliga matservering, men de skulle trollas bort till vår fest :o) Åh, nu börjar jag verkligen längta!

• Barret

Vi ska bjuda runt 50 personer och då får vi med i stort sätt alla vi vill. Både jag och min sambo har väldigt små familjer så det blir inte så många :o) Smidigt i ett sånt här sammanhang :o).

Vi fick välja ganska mycket kring dekorationerna. Vi vill ju ha vanliga vita dukar och ljus så det blir det, sen får vi själva prata med floristen och välja blomsterdekoratiner till boren. Så de blir enligt vårt färgtema :o).

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009