• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej tjejer!

Så har man skickat iväg den blivande mannen ut på krogen tillsammans med ett par inte alltför nyktra kompisar. Vad tyst det blev när dom gått Kompisarna var så impade över att jag litade så mycket på mannen att jag kunde skicka iväg honom så där. Klart jag litar på honom liksom! Kan väl tillägga att kompisarna är singlar båda två...

Jag hänger gärna med på fika. Det måste vi se till att det blir av. Jag jobbar om dagarna, men på kvällarna händer inte så mycket. Ska iofs börja på en thailändsk matlagningskurs, men det är bara en gång i veckan.

Jag gick förbi UNIK idag och såg Anki fixade till nån brud med slöja och allt. Tänkte på mmmlurk då, fast hon skulle väl inte fixa till sig där? Tänk, nu sitter hon på sin bröllopsfest. Hoppas hon hade det bra trots att det regnat sådant.

Nä, nu ska jag gå och lägga mig i sängen tillsammans med min Bröllopsguidentidning som jag köpte idag.

• miss u

Jag får ihop det att det passar bäst med fika på tisdag eftermiddag/kväll, då min matlagningskurs kommer vara på onsdagar. Jag slutar jobbet runt kl 16 (flextid) så efter det passar mig bäst. Jag tar gärna också bara kaffe eller the, men det är klart att ni andra ska moffa i godsaker om ni vill det Det är väl egentligen bara Rebellen som inte kan på tisdagar? Fast det verkar vara lika illa vilken dag vi än tar för dig, eller?

• miss u

Har suttit idag och spånat på trycksakernas utseende. Har alltid tyckt om att göra egna kort så det är självskrivet att jag ska göra allt sånt själv. Vi var valt färgtema svart, vitt och rött. Hela vårt hem är mer eller mindre uppbyggt i dom färgerna, så det var inte så svårt val. Frågan är bara om det känns för mörkt med svart på sommaren..?

• miss u

mysan31: Det står rätt utförligt vad en toastmaster ska göra och vad som är värdparets uppgift under bröllopsplanering här på bt. Här kommer ett utklipp om vad som står:

Toastmaster
    Toastmaster är den person som ansvarar för ordning, tempo och tid på festen. Det är toastmaster som har ansvaret att göra en talarlista och också för att presentera varje talare under middagen. Toastmaster har ansvar för sången om brudparet inte valt att tilldela ansvaret för sången till någon annan person. Toastmaster skall också tillhandahålla ris efter vigseln utanför kyrkan till gästerna. Det är toastmasters uppgift att hissa flaggan på festplatsen innan brudparet kommer och han skall också utbringa en skål för brudparet när det anländer till festen. Under själva middagen är det bra om toastmaster har en liten klocka eller dyl. som han ringer i när han vill ha uppmärksamheten utan att helt ta över tillställningen förstås. För att underlätta för serveringspersonalen kan det vara bra att rådgöra med dem när det är bäst att hålla talen. På detta sätt slipper maten kallna eller glassen smälta under alltför långa tal.

Värdpar
    Värdarnas huvudroll är framförallt att vara ett stöd för brudparet under själva bröllopsdagen och se till att allt flyter enligt planerna.
    Brudparet ska nämligen inte behöva oroa sig för någonting på sin bröllopsdag utan ha möjlighet att bara kunna slappna av och njuta.

Jag har varit på bröllop där toastmastern har varit värd också så man behöver ju inte ha båda. Beror på hur många man törs blanda in i planeringen.

• miss u

Lissdaniels: Jag misstänker att ditt meddelande var riktat till mig så jag svarar på det. Du har nog rätt. Kan vara skönt att lätt upp med nåt mörkt. Annars finns det risk för att det känns lite mjäkigt. Vet inte heller vilken färg jag skulle kunna tänka mig om inte svart.

Välkommen till tråden försten. Kul med ett nytt "ansikte". Planeras det bröllop i Västeråstrakten för er del också?

• miss u

Vad säger ni alla om tisdag kl 16:30? Nåt speciellt ställe nån önskar? Det lär ju säkert bli fler träffar så vi kan väl börja nånstans. Vad sägs om Bredbar? Dom har fått det riktigt fint sen dom flyttat till asea-torget (heter det väl?). Jag jobbar precis intill där, så det var väl kanske därför mitt val hamnade på det stället. Kan helt klart tänka mig nånstannanstans om det är så.

Rebellen: Låter som du kommit rätt långt med planeringen av bordsdekorationen. Jag har funderat på att ha vita dukar med svarta löpare och sen lite röda rosor här och var.

Moongirl: Vi har tänkt att ha en toastmaster (svärfar). Sen får vi se med värdpar. Kanske att bådas föräldrar kan vara det.

• miss u

Nu har jag preliminärbokat både Kolbäcks och Säby kyrka till den 18de juli. Var inga som helst problem att boka båda. Var bara att återkomma när vi bestämt oss. Fanns vilka tider som helst så vi fick bestämma det med. Hur bra som helst! Ja, ville bara säga det. Nu måste jag försöka jobba igen...

• miss u

För mig är det inga problem att ses redan i morgon. Vet inte hur ni andra har det med barn och sånt, om ni behöver en vecka till på er? Jag har inte varit på Bredbar med barnvagn, men har uppfattat det som att det är gott om plats. Jag har aldrig fikat på Global living så jag kan inte jämnföra ställena.

Bredbar ligger numera vid asea-torget, alltså på andra sidan gatan från Skrapan, vid fontänen som står där. Hänger du med på var jag menar Moongirl?

• miss u

För mig är det också helt okej att ta med barn. Jag kom på att jag har ju tvättid i morgon, men jag ska se till att byta den. Det brukar inte vara några större problem att få tid så det är lugnt. Sambon ska iväg och spela badminton + att han har tenta på ons (pluggar till ma/na lärare) så han är inte så mycket till sällskap i morgon ändå.

Ska vi ta Bredbar då? Så kan vi ta Global living nästa gång?

Vi som är på i morgon 9/9 vid Bredbars entré mot fontänen kl 16:30 är:
    miss_u

• miss u

mysan31: Det måste ha varit ett tag sen du var på stan. Både Bredbar och Pizza Hut har ju flyttat för ett bra tag sen. Fast jag vet hur det är. Skulle köpa ett halsband till sambon när han fyllde år, men smyckesaffären låg ju inte alls där längre. Hade visst flyttat 1½ år tidigare.

Jag hann inte läsa alla inlägg innan jag gick o la mig igår och åkte till gymmet/jobbet i morse så jag har inga bröllopsgrejer med mig. Jag har iofs inte hunnit samla ihop så mycket heller. Har bara Bröllopsguiden och den skulle ju nånannan ta med sig.

Verkligen kul att så många kunde komma med så kort varsel! Ni som inte kan den här gången behöver inte vara ledsna. Vi tycker om er ändå och ni är välkomna nästa gång.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009