Inlägg från: Rebellen75 |Visa alla inlägg
  • Rebellen75

Västeråsbrudar 2009

som vanlig kommer jag inte ihåg sånt, men vi kan nog kika på korten som ***** hade tagit. Kommer inte ihåg det heller. Du som känner dig träffad kan svara. Tack

MoonGirl skrev 2008-09-19 08:40:46 följande:
    Ja, men det låter som en jättebra idé! Kommer du ihåg hur många fönster det var där på Brunnby?
  • Rebellen75

Jag kommer också jag åker ner direkt efter jobbet slutar 15.30. Men jag måste köpa födelsedagspresent åt min stora tjej först. Hon fyller 10 år på söndag.

Då ses vi på kalle.

Tessisen
    miss u
    Ia o Puh
    mysan31 med Liam?

Är det några fler som har tid?

• Rebellen75

Ica Maxi tar 42kr biten för Bröllopstårta som är på höjden annars kan man beställa vanliga tårtor typ prinsses fast med vit marsipan för 199kr 15pers och så får man en ställning till.

• Rebellen75
    Tessisen skrev 2008-09-28 21:06:40 följande:
    Ica Maxi gör väldigt bra tårtor. Har hört mycket positivt om dom. Var in och kollade deras hemsida nu. Tydligen så kostar det runt 28kr/bit. Väldigt billigt.
    [/citat]
    Rebellen75 skrev 2008-09-28 21:00:18 följande:
    [citat]
    Ica Maxi tar 42kr biten för Bröllopstårta som är på höjden annars kan man beställa vanliga tårtor typ prinsses fast med vit marsipan för 199kr 15pers och så får man en ställning till.
    Ville bara förtydliga vill man ha en stor hög B- tårta kostar den 42kr/biten men då är den decorerad och flera våningar
  • Rebellen75

Men som sagt vill man bara ha en enklare tårta är de helt klart värt att köpa från ICA

• Rebellen75

Skulle nog ha tackat ja till att vara med i det där Bröllopsprogramet ,känner verkligen att jag behöver en spark för att komma igång med allt.

• Rebellen75

Typ allt. Har värdens bästa dator(MAC) för att inbjudningar snygga men har ingen egen skrivare just nu. Men jag kan inte skicka mina förslag till min dator på jobbet för den känner inte igen formatet när jag ska skriva ut. Blir tokig.

Behöver massor med pengar så jag kan köpa allt färdigt istället

• Rebellen75

Finns så mycket färdiga mallar i datorn så man behöver bara skriva sin egna information, så fixar sig resten "själv". Men det vore ju bra och få ut det på papper också.

• Rebellen75

Kan inte komma och titta på klänningar på lördag. Har lovat och jobba extra i helgen på mitt gamla jobb. Så det blir en tung arbetsvecka (ingen ledig dag förens nästa lördag)

Så har ni lust att titta på barnvagnar istället så är jag där

• Rebellen75

Har jobbat på BH sedan de öppnade -98 men slutade efter sista tjejen .Fick ett jobb med bättre arbetstider. Har sålt barnvagnar i 17 år sammanlagt (varit mamma ledig förstås men hoppade in även då. Så jag är riktigt arbetskadad när det gäller bilstolar och barnvagnar.

MoonGirl skrev 2008-09-30 22:03:50 följande:
    Har du jobbat på Barnens hus eller på Arosbaby kanske? (kommer inte på fler ställen som har barnvagnar)
  • Rebellen75
    valborg08 skrev 2008-10-01 15:59:07 följande:
    Måste fråga er, hur gör ni med långväga gäster? Vi funderar på att förhandsboka hotell eftersom det förmodligen är power meet den helgen vi ska gifta oss. Tänk vad mycket småsaker som jag har börjat fundera på nu när vi har börjat planera mer.
    Bäst du bokar nu om det är powermeet. De flesta brukar boka när de checkar ut året innan för att få rum. Bil ofta fullt även i städerna runt Västerås.

Våra gäster ska vi sprida ut bland släkten. De som kommer från Grekland får sova hos svärmor och sambons farbror. Förhoppningsvis kommer några från USA också men de har jag tänkt att ha här hemma hos oss. Just nu får de inte plats men när renoveringen är klar DÅ NI. Jag hoppas verkligen att de ska få råd att komma men det är ju inte så muntert med ekonomin over there.
  • Rebellen75

Gå och hör med dem om du kan boka men återkomma med exat antal senare. Bättre det än att det inte finns något kvar när ni väl har bestämt och vet hur många som behöver sovplats. Hör även om det går att få ett bättre pris om ni bokar fler rum. Bättre för gästerna.

• Rebellen75

Hittade ni något fint idag?? Kom ni fram till något nytt på lunchen? Själv sålde jag några barnvagnar, kul att gästspela på gamla jobbet.

• Rebellen75
    Tessisen skrev 2008-10-05 10:57:52 följande:
    Hittade mycket fint. Vi hittade även en klänning till dig. Den var i vitt och svart. Direkt när vi såg den så tänkte vi på dig!Några hittade nog sina drömklänningar igår! Det var inte ialla. Sedan att det var 50% på en stor del av deras utbud gjorde ju det hela mycket bättre!
    Nu blir jag nyfiken får väll också ta en tur till Ruts
  • Rebellen75

Ia o Puh skrev 2008-10-07 19:45:04 följande:

Hallå allesammans! Blev nog matförgiftad på Kolgrillen, kräktes 6h senare och även lite på natten och har legat lite dåsig i sängen sön och mån...det var tyvärr det enda jag och sambon åt olika i helgen...nåja...
    Jag har ätit där en gång med familjen, gillar INTE stället alls. Smakar inte bra, ungarna tycke inte om det de åt. De brukar älskar det i vanliga fall men nu åt de endast brödet. Mina spett kändes som industikryddade. Men det är ju inte heller greker som har stället. Det är väll också för att man vet HUR det ska smaka. Vi har ju halva släkten i Grekland plus att vi har hus där och åker dit varje sommar.
  • Rebellen75

Ia o Puh skrev 2008-10-07 20:05:02 följande:

Rebellen: Vad ska du ha på bordet, hittade så snygg tapet idag på Rusta för 99kr rullen, svart med silvriga blommor...tänkte på dig och tog en provsnutt bara för att!
    Va kul att du är aktiv åt mig också, Här är det fullt upp hela tiden. Jag får titta på provet nästa gång vi ses.
  • Rebellen75

Förra inlägget om maten skrev jag vid 20.00 men blev fast i telefonen och sen när man klickar tillbaka är ni i full gång igen. Ni är helt otroliga

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-10-28 16:51:21 följande:
    Rebellen75: Hur går det med bröllopsplaneringen för er del?
    Har inte gjort någonting på länge. Här är det ombyggnationen som går först. Hela källaren ska inredas. Så här tittar vi bara på toastolar, kranar och badkar. Sen ska barnen få helt nya rum med inredning så imorgon åker vi en vända till IKEA och köper sängar.

Idag var vi till Ljusexperten och fixade lampor till alla nio rummen, så nu är man 8000kr fattigare. Vi rev en vägg också idag så det blev två vändor till återbruket. Men det är ingenting mot vad vi åkte med i helgen - Lyckades med 7 släp till tippen (hur kan man spara så mycket skräp)

Längtar till på mån när byggjobbarna sätter igång med allt.

Just nu känns bröllop så långt bort. Jag får väll anlita er sedan när jag upptäcker att det inte är snart dax. För då är ni väll klara med allt idet här tempot som ni håller nu.
  • Rebellen75

Hej alla tjejer

Jag lever !!

Känns som om jag inte har varit in och skrivit på evigheter. Här börjar vi fundera på om vi verkligen kan gifta oss nästa år. Byggjobbarna har kommit igång med källaren men det blev 25000 kr dyrare på än gång. Vi kommer att byta ut taket på ca 20m3 som det var aspers i. Så nu ska det saneras. I går natt fick vi sova hos pappa för att vi inte hade någon ström här hemma , men nu är det fixat. ( tills nästa gång byggarna tar fram någon maskin).

Vi börjar komma upp i några 100 000 kr och det blir inte så mycket kvar till bröllopet. Vi väntar och ser till efter nyår hur mycket allt slutade på och då får vi sätta igång med planeringen till festen.

Vi har ju lokal, fotograf, och frisör bokat så vi får väll laga mat själva till 100pers för att hålla ner kostnaden. Men hoppas verkligen att vi slipper.

skulle gärna komma ner och fika på onsdag men gubben jobbar kväll. Ingen höjdare att ha med sig tre barn. Ni får ha det så kul

• Rebellen75

Moon Girl

KUL att ni hittat hus. Då är det bara och börja packa det ni inte använder .

Vi har ett allmänt kaos här hemma. Våra kläder ligger i korgar i matrummet. Vi sover 5st på golvet, på madrasser förstås, i samma rum. Grabbens rum är fullt med alla tre barnens leksaker. Men det börjar ta sig. Byggjobbarna har lagt golv i halva källaren nu. "Bara" fem veckor till.

Bröllops planerna känns långt borta. Har en bekant som jobbar som Bröllopskordinator skulle kanske involvera henne nu när våra tankar går mest åt att hitta inredning till alla nya rum vi ska få.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009