• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Ia o Puh skrev 2008-09-01 15:18:17 följande:

Miss u: Grattis, kul när dom kan förvåna och ta en på sänegn ibland med frieri! Har nu bokat lokal, Brunnby gård...fick skjuta en vecka tidigare...6juni. Enligt blivande mannen blir det ju enklare att komma ihåg...förlovning 080822 och vigsel 090606!
    Vad kul att du också ska vara i Brunnby gård! Vi ska också vara i Brunnby gård efter vigseln.
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-01 15:20:37 följande:

Moon girl: såg att du tänkte ta Brunnby gård som festlokal..var planerar ni att viga er? Vi har funderat och även varit ute och kollat lite på kyrkor och vi är lite oense här hemma...
    Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka. Kika in på mitt bildgalleri, finns ett kort på Badelunda kyrka, om du vill se. Det är inte så långt därifrån till Brunnby gård. Har ni varit ut och tittat på olika kyrkor?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-01 15:20:37 följande:

Moon girl: såg att du tänkte ta Brunnby gård som festlokal..var planerar ni att viga er? Vi har funderat och även varit ute och kollat lite på kyrkor och vi är lite oense här hemma...
    Ni har alltså bokat Brunnby gård, men inte i någon kyrka ännu?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-01 17:56:35 följande:
    MoongirlAng klädsen så vet jag inte hur det blir. Men min tärna ska ha svart klänning och jag en svartvit liknande den i mitt galleri som jag även har en bild på i rött. sambon vill inte ha kostym så vi funderar på en vit linnekostym. För han vägrar att ha slips, det är inte han.
    Jag ska titta in i ditt bildgalleri!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-01 22:40:48 följande:
    Visst blir man beroende av att titta in här titt som tätt. Usch vad det måste bli svårt när all denna planering är klar och bröllopsdagen kommen att hålla sig här ifrån. Vill ju veta hur det går för er alla andra och hur era dag blev så man kommer nog att vara här inne ett tag efter den stora dagen har kommit och gått. Som tur är så har man ju tid kvar att tillbringa här!Hoppas det går framåt för alla i planeringen, det gör det här iallfall. Har hittat en butik som verkar sälja den klänning som jag helst av allt vill ha... Ska väl dit nån helg nu i höst och kolla in den i verkligheten. Om ni vill se den så finns den i mitt bildgalleri det är den klänningen som är överst av klänningsbilderna. Vore kul att höra vad ni tycker..Ha det gött alla och fortsätt med planeringen...
    Ja, man blir verkligen beroende av att logga in här och titta hela tiden. Men det är mycket att planera och fixa, mer än vad man tror faktiskt.

Jo, det går framåt med planeringen. Ringde bla runt till en massa cateringfirmor igår...

Vilken affär hittade du den där klänningen som du skulle vilja ha på bröllopet? Har inte sett den, så jag ska kika in i ditt bildgalleri nu med detsamma .
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-01 22:40:48 följande:
    Visst blir man beroende av att titta in här titt som tätt. Usch vad det måste bli svårt när all denna planering är klar och bröllopsdagen kommen att hålla sig här ifrån. Vill ju veta hur det går för er alla andra och hur era dag blev så man kommer nog att vara här inne ett tag efter den stora dagen har kommit och gått. Som tur är så har man ju tid kvar att tillbringa här!Hoppas det går framåt för alla i planeringen, det gör det här iallfall. Har hittat en butik som verkar sälja den klänning som jag helst av allt vill ha... Ska väl dit nån helg nu i höst och kolla in den i verkligheten. Om ni vill se den så finns den i mitt bildgalleri det är den klänningen som är överst av klänningsbilderna. Vore kul att höra vad ni tycker..Ha det gött alla och fortsätt med planeringen...

Vilken snygg klänning!!!
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-01 20:03:08 följande:
    Då var jag in här ännu en gång och kikade ska det vara så svårt att hålla sig borta
    Hej! Var in och tittade på dina bilder. Jättefina! Jag undrar vad den cremé-färgade klänningen heter, den på förstasidan i ditt bildgalleri. Den till höger om den röda klänningen. Det är en creméfärgad klänning där tjejen håller i en gul bukett. Jättefin klänning. Jag undrar vad modellen heter
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-02 10:31:13 följande:

Jag känner nog att min syster kan "få" Badelunda som sin kyrka. Finns ju så många andra fina att välja mellan.Jag har inte ringt hamncaféet än, men tänkte jag skulle hinna med att göra det idag. Måste ju trots allt jobba emellanåt. Jag visste inte ens att det fanns nåt som hette bröllopsklänningskatalog. Så långt har jag kommit i mitt klänningsletande. I Västerås är det väl Ursula och Ruths som finns att välja mellan. Känner inte till så många fler. Finns det fler ställen i Eskilstuna? Är ju värt att kolla där också isf.Vi tänkte väl ta kallskuren mat från Carlströms eller Kungsbyn. Sen kände svärfar till nån som kunde fixa potatisgratäng till billig peng. Vet inte vem det var han kände. Vilka cateringfirmor var det du försökte få tag i?Dom stora fotograferna i stan är väl Portättstudion och Photografen. Dom ligger båda på Stora gatan vid Fryx. Jag bor på Oxbacken så jag går förbi dom varje dag när jag går till/från jobbet. Man kanske skulle smita in nån dag och höra sig för om priser. Känns som det är så länge kvar tills det är dags, men det är ju ändå dags att börja boka saker. Sambon vill att vi ska fotas efter vigseln eftersom han inte vill se mig innan kyrkan. Han tycker att det känns fejk att ta innan eftersom man sätter på sig ringarna innan vigseln. Samtidigt har man ju mer tid innan vigseln, beroende på när man ska vigas. Vilken tid brukar vigseln vara, på eftermiddagen va?Vad har ni för budget? Vi ligger just nu på runt 40 000:- exkl bröllopsresa + att mina föräldrar betalar maten. Har tänkt bjuda 50-60 pers.
    Ja, det håller jag med dig om. Det finns många fina kyrkor att välja på.

Ja, det finns ett ställe i Eskilstuna som både säljer och hur ut bröllopskläder. Stället heter: "Saras brud och fest". Har aldrig varit där. Sedan finns ett ett ställe till men jag kommer inte ihåg nu vad stället heter. Men jag tänkte åka till Eskilstuna någon dag och kolla in vad det finns för utbud.

Hör gärna av dig när du vet priser för hur mycket det kostar med fotografering .

Vi ska vigas kl 16, så jag antar att det brukar vara på eftermiddagarna. Vi hade två tider att välja på, antingen 14.30 eller kl 16. Vi valde den sista tiden

Vi håller på att kolla runt vad allt kostar, har inte satt upp någon budget ännu, det beror på hur många personer vi vill bjuda.

Ringde till Aroscatering och till arbhages catering igår.

Jag har ingen aning om det finns någon brudklänningskatalog, men jag ska höra efter i butiken. Har hört att Ruths affär är bra och Ursulas affär mindre bra. Men man får väl gå dit och kolla i båda och bilda sig en egen uppfattning...
  • MoonGirl
    sanste skrev 2008-09-02 19:24:03 följande:
    Hej!Vi ska gifta oss i Västerås. Ringde och bokade Skerike kyrka iddag och Brunnby gård har vi bokat sedan 2 månader sedan tillbaka. Vi gifter oss den 13 juni nästa år! Känns kul att kunna börja planera riktigt ordenligt nu när kyrkan är bokad!
    Vad kul att ni också ska ha Brunnby gård! Har hört at Skerike kyrka ska vara fin. Den kyrka och Badelunda kyrka har jag hört ska vara de mest populäraste kyrkorna i V-ås att gifta sig i . Om det nu stämmer...
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-02 11:32:06 följande:

Jag har också hört att Ruths ska vara bättre än Ursula, men vill ju inte hänga ut Ursula som ett dåligt ställe innan man har varit där. Du får gärna åka till Eskilstuna och återkomma om hur utbudet är där. Rent spontant känns Porträttstudion bäst, och vad jag fattade det som enligt deras hemsida kostar det 1800:- för en timme + tillägg. Tillägg kan vara fotografering efter kl 15 på lör tex. Det var gratis om man ville fotas vid Slottet, Djäkneberget eller Kyrkbacken. Fina ställen alla tre, vid bra väder dvs.Arbhages catering är dom vi kommer anlita om vi behöver nån catering på det sättet. Dom ligger utanför Strömsholm nånstans. Var det stor skillnad i pris?
    Halloj! Nu har jag inte varit inne här på bt på typ 2 dagar. Har inte haft tillgång till någon dator eftersom min svärfar hade lånat den. Men nu har jag återigen dator igen och kan logga in här på bt. Man blir ju rätt beroende av denna sajt .

Djäkneberget är ett väldigt fint ställe! Ja, vid bra väder så blir det fina foton . Tack för prisinformationen ang vad det kostar att fotas hos porträttstudion.

Arbhages catering har sitt ställe i Hallstahammar, men de har ett Västeråsnummer. Kanske har de kontor i både Hallstahammar och i Västerås? Jag tycker att arbhages catering verkar vara en bra cateringfirma. Jag pratade med någon kille på Aroscatering (över telefon), men han hänvisade mig till deras hemsida för prisinformation (www.aroscatering.se) Har mailat aroscatering också för ca 2 dagar sedan och frågat en del frågor, men de har inte svarat tillbaka.

Japp, om/när jag åker till Eskilstuna och kollar in brudklänningar så hör jag av mig hur det gick och hur bröllopsaffärerna i södermanland verkar vara .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009