miss u skrev 2008-09-02 10:31:13 följande:
Jag känner nog att min syster kan "få" Badelunda som sin kyrka. Finns ju så många andra fina att välja mellan.Jag har inte ringt hamncaféet än, men tänkte jag skulle hinna med att göra det idag. Måste ju trots allt jobba emellanåt. Jag visste inte ens att det fanns nåt som hette bröllopsklänningskatalog. Så långt har jag kommit i mitt klänningsletande. I Västerås är det väl Ursula och Ruths som finns att välja mellan. Känner inte till så många fler. Finns det fler ställen i Eskilstuna? Är ju värt att kolla där också
isf.Vi tänkte väl ta kallskuren mat från Carlströms eller Kungsbyn. Sen kände svärfar till nån som kunde fixa potatisgratäng till billig peng. Vet inte vem det var han kände. Vilka cateringfirmor var det du försökte få tag i?Dom stora fotograferna i stan är väl Portättstudion och Photografen. Dom ligger båda på Stora gatan vid Fryx. Jag bor på Oxbacken så jag går förbi dom varje dag när jag går till/från jobbet. Man kanske skulle smita in nån dag och höra sig för om priser. Känns som det är så länge kvar tills det är dags, men det är ju ändå dags att börja boka saker. Sambon vill att vi ska fotas efter vigseln eftersom han inte vill se mig innan kyrkan. Han tycker att det känns fejk att ta innan eftersom man sätter på sig ringarna innan vigseln. Samtidigt har man ju mer tid innan vigseln, beroende på när man ska vigas. Vilken tid brukar vigseln vara, på eftermiddagen va?Vad har ni för budget? Vi ligger just nu på runt 40 000:- exkl bröllopsresa + att mina föräldrar betalar maten. Har tänkt bjuda 50-60 pers.
Ja, det håller jag med dig om. Det finns många fina kyrkor att välja på.
Ja, det finns ett ställe i Eskilstuna som både säljer och hur ut bröllopskläder. Stället heter: "Saras brud och fest". Har aldrig varit där. Sedan finns ett ett ställe till men jag kommer inte ihåg nu vad stället heter. Men jag tänkte åka till Eskilstuna någon dag och kolla in vad det finns för utbud.
Hör gärna av dig när du vet priser för hur mycket det kostar med fotografering
.
Vi ska vigas kl 16, så jag antar att det brukar vara på eftermiddagarna. Vi hade två tider att välja på, antingen 14.30 eller kl 16. Vi valde den sista tiden
Vi håller på att kolla runt vad allt kostar, har inte satt upp någon budget ännu, det beror på hur många personer vi vill bjuda.
Ringde till Aroscatering och till arbhages catering igår.
Jag har ingen aning om det finns någon brudklänningskatalog, men jag ska höra efter i butiken. Har hört att Ruths affär är bra och Ursulas affär mindre bra. Men man får väl gå dit och kolla i båda och bilda sig en egen uppfattning...