• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Tessisen: Jag hittar inga bilder på din sida..? Jag har fattat det som att man måste kryssa i nånstans att man vill att andra ska kunna se. Jättenyfiken på vad det är för klänning du ska ha! Själv vet jag inte alls, eller lite vet jag väl. Rätt så enkel med lite brodyr upptill. Vet inte om jag ska ha axellöst eller inte. Det är ju rena djungeln.

Mysan: Vi är också ute efter nån catering, även om vi mest tänkte ha kall buffé och bara beställa nån potatisgratäng som är varm.

Rebellen: Se så duktig du är som lyckades hitta hit innan jag hann skicka länken till dig.

Moongirl: Vi tänkte ha barn på både vigseln och festen. För oss känns det fel att utesluta dom eftersom dom är del av familjen. Vet inte än hur man ska underhålla dom, men det får bli ett senare problem.

Förstår att du har svårt att välja Strömsholms slott eller Badelunda. Dom är verkligen jättefina båda två. Men det går väl in färre antal människor i slottskapellet om jag inte minns fel? Det kanske hjälper dig att välja.

• Elide

miss u: nu skall det vara fixat..nu ska du kunna se den.

Vi kolla de också på catering förut med har nu ändrat i planerna. Men vi kollade då på Aroscatering. www.aroscatering.se
    De har hela menyer, plockmat, buffe.

Att det ska vara så svårt att välja kyrka egentligen. Vi hade samma problem. Men man vill ju få den rätta känslan och så vill man väl på nått sätt känna sig som hemma. Låter konstigt jag vet, men när man känner sig som hemma känner man sig också säker. Eller jag gör det iallafall. FÖr då kan du gå ner för altargången med huvudet högt och njuta av dagen.
    Nån som tycker jag har fel?

• miss u

Tessisen: Jättefin klänning! Jag skulle också kunna tänka mig att ha nåt rött brodyr som på överdelen på "din" klänning. Är lite tveksam till massa släp, men kanske ändrar mig om jag får prova nån klänning med släp.

Håller helt med dig att man ha en bra känsla i kyrkan som man väljer. Känner man sig trygg så går det att koncentrera sig på allt annat, tex gästerna som faktiskt stirrar på en.

• Kampi

Hänger på här jag också! Vi gifter oss på Strömsholms slott och sedan hålls festen på Stadshotellet.

• Kampi

Glömde skriva att galejet går av stapeln den 23 maj. Bor i Uppsala men var i Västerås senast i går för att kolla läget på Kloak där jag tänkte fixa hår och smink. Dessutom så fyndade jag lite grejer på Panduro som matchar vårt färgtema brunt, vitt och rosa.

• miss u

Tessisen: Tack för länken! Är det nån som tipsat om det stället till dig så man vet att det är ett schysst ställe? Har hört att det finns många thailändska skräddare som mest snackar och inte syr så bra.

Välkommen hit Kampi! Du får hänga här, trots att du är en utböling. Vad köpte du på Panduro? Nyfiken som man är...

• Elide

miss u: nej var min sambo som visade den för mig. Men när man läser på deras sida så låter det ju bra. De till och med står för transport till och från hotellet gratis och inte köp tvång står det. Tycker det låter ganska så bra. Är man inte seriös så tror jag inte man gör en hemsida som denna och dessutom på olika språk. Men man vet ju aldrig. Men den är ju värd att kolla upp iallfall. Vad jag har läst mig till så ska man absolut inte gå till en skräddare som har "inkastare".

Kampi: Vi funderar också på att ha festen på stadshotellet. Vi ska dit och titta snart. Men vi undrar lite vad kostnaderna ligger på. Har ni valt någon av menyerna eller gjort en egen?

• miss u

Tessisen: Jag håller helt med om att det ser seriöst ut med egen hemsida med olika språk. Det underlättar ju också att skräddaren är duktig på engelska. Det borde inte vara några större problem. Det står dock inget om priser eller leverans. Det är helt klart värt att kolla upp. Man får väl känna av lite på plats om han verkar seriös eller inte. Inkastare håller jag mig helst undan oavsett vad som har att erbjuda.

• Rebellen75

vi ska ha barn med. På Brunnby hade det ett rum bredvid där det fanns en Tv så man får väll ta med lite filmer och tv spel för att underhålla de små. Vi kommer att skriva att vi helst ser att man försöker fixa barnvakt, men många som kommer har hela familjen där på festen så det blir lite svårt.

Min tärna blev jätte glad nästan gråtfärdig när jag frågade henne. Riktigt kul, så n är det bara att spana efter klänning åt henne också. Tror att jag beställer fån gojane. Just nu är det bra priser men vi får se vad för storlek hon vill ha för nu blev hon lite peppad att gå ner.

Min toastmadam kommer väll vara som ett värdpar, hälsa alla välkomna hålla reda på tal osv.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009