• Barret

Västeråsbrudar 2009

Tessisen skrev 2008-11-07 16:10:35 följande:

Det kommer att landa på ca 43000. Då är allt in räknat. Våra kläder kommer våra föräldrar betala men allt annat står vi för.Ni då?
    [/citat]

Vi komer nog också landa någonstanns där! Just nu ligger vi strax under 40.000 men å andra sidan är alla kostnader inte klara än..
    mysan31 skrev 2008-11-07 19:43:23 följande:
    [citat]
    Är det någon som ska på mässan i uppsala,jag fick ledigt från jobbet på söndag och jag funderar på att åka och titta...försöker att söka på nätet på vad det är nån stans och hur mucket det kostar...det ska bli kul...
    [/citat]

Jag och sambon funderar på att åka upp. Har en kompis som bor i Uppsala som vi tänkte hälsa på samtidigt (så har vi i alla fall ett annat mål om mässan inte ger oss så mycket). Jag har ingen aning om hur mycket det kostar att gå in men jag tror de har öppet 11-16 och håller till i Slottet.

miss u skrev 2008-11-07 16:54:38 följande:
    [citat]
    Vill bara tipsa om att Change har 50% rea nu. Ligger i Gallerian, vid Jensen. Jag kommer precis därifrån, så nu har jag köpt allt som jag ska ha under; bh, trosor, strumpebandshållare, strumpeband (blått så klart) och stayups. Allt detta gick på lite drygt 500! Rena kapet. Jag är helnöjd!
    Vilket kap! Det där måste jag kolla in. Vi ska ner på stan efter min överraskning till sambon. Han ska ju få gå på fotvård (och jag på massage) nu på morgonen. Tack för tipset!
  • Barret

oj vad konstigt mitt inlägg blev... ledsen för det. Hoppas ni kan läsa ut vad jag har skrivit och vem i övrigt som skrivit vad...

• Barret

Idag har det mest handlat om bröllop här i vår lilla familj. Jag och sambon tog oss ner till Ruths som ni har tipsat om och tro det eller ej, men jag hittade min klänning!!!! Jag testade endast 3 stycken men egentligen hade jag bara behövt prova 2, för när 2:an satt på, ja då bara viste jag! Den är sååå himla fin! Och ja... jag är ganska impulsiv :o).

• Barret

Tessisen:
    Ja, det känns ganska konstigt men också härligt att jag hittade den så fort. Från början hade jag tänkt att hyra, men sen visade det sig att de hade haft rea precis och att det bara var 1000 kronor i mellanskillnad mellan att hyra och köpa.. så nu lutar det åt att köpa. Kan ju alltid försöka sälja den sen om jag känner för det.
    Fick ingen riktigt bra bild på den men jag får lägga upp något så småningom.

mysan31:
    Det blir nog ingen mässa för oss imorgon. Vi har kolla på så mycket bröllopsgrejer nu idag så vi känner att vi inte riktigt orkar. Hoppas du tar dig dit och att du kan dela med dig av alla tips och råd sen!

• Barret

Det känns verkligen konstigt, förstår inte att det gick så fort.. men jag känner mig verkligen helnöjd! Det blev en ganska enkel klänning.. Ivory Romantica tror jag den hette. Dom sa att det inte skulle vara några problem att sy ut klänningen om jag blev gravid.. så jag hoppas på det :o).

miss u skrev 2008-11-09 16:55:44 följande:

Vad kul att du hittade klänning! Vi sa ju att Ruths var bra. Vad blev det för sort? Vad sa dom om att sy ut den ifall du skulle hinna bli gravid?
  • Barret

MoonGirl:
    Den kostar 5900:- att köpa (4900:- att hyra). Dom hade inte rea fortfarande men den klänningen som jag hittade hade tydligen varit med på rean så jag fick den för rea-priset! Låter som att vi har köpt klänning av samma märke, jag är supernöjd! Synd bara att jag inte tog några bilder när den satt på *sucker lite lätt*

• Barret

Vad är en secret box för något?

miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.
  • Barret

miss u:
    Ah.. det var det jag trodde. Usch, det skulle jag aldrig våga. Tror han får nog av att se mig naken IRL här hemma *skrattar*

Jo, idag träffade vi fotografen. Hon var hur trevlig som helst. Satt och snackade i 2 timmar om allt möjligt. Kändes nästan som att vi var gamla kompisar. Vet ju inte hur just våra bilder blir, men känslan är väldigt bra!

MoonGirl:
    Jo 5900:- är reapriset. Klänningen kostade nästan 10.000 som normalpris. Känns som ett fynd även om 6000:- är mycket pengar. Jag har inte klänningen här hemma, det är endel förändringar som ska göras på den + att jag förhoppningsvis kommer ha en liten mage när jag går ner för altargången så de måste sy ut magen... :o) Ändringarna skulle ingå i priset som jag förstod!

Norpans mamma:
    Så ni ska skicka era inbjudningskort snart, gud vad spännande! Våra är inte klara än men jag får allt lite prestationsångest när jag hör att era redan är klara... Våran plan är att skicka inbjudningarna efter nyår.

• Barret

miss u:
    Jag tycker du ska ta bilderna när du är lite brun. Lite färg kan göra så mycket på kort!

Jo, vi har bestämt oss för henne nu (fotografen). Hon var som sagt jätte trevlig och sprallig samtidigt som hon verkligen verkade kunna sin sak! Hon har råkat ut för att det har regnat några gånger och hon tycker att det, trots regnet, blir så mycket finare bilder om man är ute så vi ska nog sikta på det. Självklart måste man ju vara under tak då, men vi ska försöka hitta något lusthus eller någon dansbana att vara på då!
    Jag var ju som sagt inte hur just våra bilder blir, men det kändes väldigt bra och inte alls så stelt som jag hade tänkt mig.. Tror säkert du blir nöjd om du väljer henne.

• Barret

miss u:
    Jo vi skrev papper igår så nu ska vi bara betala in handpenningen så är allt fullständigt bokat och klart. I det priset som jag har så ingår det inget album. Jag vill själv knåpa ihop mina album så jag får det precis som jag vill. Jag mailade henne när jag tog kontakt. Hon svarade ganska snabbt och vi hade lite mailväxling innan vi bestämde att vi skulle träffas.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009