• miss u

Västeråsbrudar 2009

Det verkar som det är vanligast att fota sig innan vigseln. Då blir jag lite osäker på hur vi ska göra. Hade ju tänkt efter, men det kan ju inte vara helt fel heller. Då är det ju liksom på "riktigt". Tar man innan måste man ju ta på sig vigselringen och när jag väl har satt på mig min så vill jag ju inte ta mig den på en gång!

Vårt stora beskymmer är fortfarande festlokal. Det är det enda som snurrar i mitt huvud. Det känns som att blir bara det bokat så kan vi fortsätta med det andra. Funderar på att ringa till Hamncafét idag igen och kolla hur det går med försäljningen. Tycker ni det är att vara lite för på? Jag ringde sist i mitten av förra veckan... Vi vill ju sååå gärna vara där. Har inte hittat nåt annat ställe som ens kommer i närheten av mysighet. Suck...

• miss u

Ia o Puh: Jag kom att tänka på en sak när jag strechade efter mitt gympass i morse. Man hinner fundera på massa olika saker när man stretchar... jag menar ifall du glömt det nu när du inte tränat på ett tag. Jo, men iallafall.. Pluggade du på universitetet i Örebro tillsammans med en tjej som heter Elin som kom från Alingsås och hade en pojkvän (Andreas) från Skåne? Och kommer du isåfall ihåg att du var med på en inventering av Lagerhaus för typ 5-6 år sen? Det var jag som fixade in dig då. Jobbade på Lagerhaus då och hade med mig flest frivilliga av alla anställda när det var dags för inventering.

• miss u
    Tessisen skrev 2008-09-12 10:51:31 följande:
    Har funderat på detta med "save the date" kort. Men har inte riktigt kommit på vad det används till och när man ska skicka. Men som jag förstår nu så är det väl nått som skickas ut innan den formella inbjudningen, eller har jag fel?
    Det stämmer. Save the date-kort är ju att säga till folk i god tid att inte uppboka sig det datumet för det vankas bröllop. Dom allra flesta som vi tänkt bjuda har vi redan berättat datumet för och långväga gäster har jag mailat och sagt till. Då sparar man ju in lite jobb och pengar. Budgetvarianten. Men har man tid och lust så är det ju jättekul med såna kort. Är ju bra att meddela folk redan nu eftersom vi gifter oss mitt i semestertider.
  • miss u

Jag har funderat lite på tårta, men inte kommit så långt. Jag skulle också vilja ha en traditionell tårta. Har också varit inne på Malmens konditoris hemsida och dom verkar bra. Det stod inte så mycket på Ica Maxis hemsida.

Jag tycker att det är jättebra att kolla upp olika alternativ och jämföra. Kan ju skilja jättemycket. Om du har tid att kolla runt så ska du absolut göra det. Min blivande tycker också att jag inte ska alltför många alternativ att välja mellan. Är ju såå velig om jag har alternativ.

• miss u
    Tessisen skrev 2008-09-12 11:32:48 följande:
    Hur ska ni göra natten före bröllopet? Ska ni sova hemma med er m2b? Eller? Vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Hmm ännu mer huvudbry!!!
    Du tänker för mycket Jag känner just nu att jag vill sova med honom. Sen om man gör det hemma eller på hotell det vet jag inte än. Men skulle inte vilja missa sista frukosten som ogifta. Fast om man inte sover tillsammans så blir ju frukosten innan den sista, så man lär ju alltid få en sista.
  • miss u

Jag har fått för mig att det kommer kännas lite extra att äta sista frukosten tillsammans. Man kan ju lyxa till det lite och äta lite "finare" frukost så det känns speciellt. Helst vill man ju ha lång tid på sig också, men det återstår att se hur det blir med tidsschemat.

Tessisen skrev 2008-09-12 11:42:02 följande:
    miss u skrev 2008-09-12 11:36:15 följande:
    Hmmmm, du har nog rätt. Jag tänker alldeles för mycket! Ska nog försöka tagga ner lite. Ja det är nog ganska så mysigt att tillbringa sista natten tillsammans och en sista frukost...."innan man tar steget".
  • miss u

Ia o Puh skrev 2008-09-12 19:58:12 följande:

Välkommen BrideToBe09 och norpans mamma!Kunde inte kika in igår och ser att jag missat massa viktigt! 3 HELA sidar har ni hunnit utan mig, är imponerad!MissU: Näää, du...jag har pluggat i U-sala och E-tuna...har ingen kompis som heter Elin och Lagerhaus har jag varit inne på typ 3 ggr i hela mitt liv *fniss*.Just nu känns det lite stiltje i planeringarna, har ju varid "duktig" och bokat frisör, foto, kyrka och festlokal. kanske måste kolla hotell då...men börjat tveka, vill nog sova hemma med tösen istället... :-S
    Hehe. Då var det verkligen inte du som var med på inventeringen på Lagerhaus. Världen kan ju inte vara hur liten som helst. Det får räcka med att jag lekte med din blivande mans lillasyster när vi var små.
  • miss u
    MoonGirl skrev 2008-09-12 21:34:12 följande:
    Välkommen till tråden, BrideToBe09 och norpans mamma!!Idag har jag varit ut till Thottska villan och kollat in bröllopssviten. Mysig. Alla dubbelrum där inne var mysiga. Handmålade tapeter från 1700-talet i de flesta rum, inklusive bröllopssviten
    Thottska villan verkar vara helmysigt. Kan bli ett alternativ för oss om det inte blir Hamncafés lilla "svit". Vad var det för skillnad mellan bröllopssviten och de vanliga dubbelrummen? Fick man nå extra och var det nån skillnad när man behövde checka ut?
  • miss u

Nu vill inte jag verka vara som nåt eko här, men ojoj vad ni skriver. Här gäller det verkligen att vara aktiv om man ska hänga med i svängarna. Jättekul. Hälsar alla nya brudar välkomna och lägg märke till att jag varit duktig och lagt in er i trådens början. Är det nån som är missad så säg till.

Jag har inte så mycket att rapportera angående vidare bröllopsplaner. Det står rätt stilla just nu. Satt iofs och skrev upp alla adresser till alla inbjudna så nu är det gjort. Vad gäller Hamncafét så ska jag ringa i veckan och ligga på lite. Sen har vi väl tänkt att göra upp en plan om vi får vara på Hamncafét och en plan B om vi inte får det. Vet bara inte riktigt vad plan B är än...

Donna Fortunata: Hur kommer det sig att ni har valt Thottska villan? Bor ni i närheten? Vi har funderat lite på Thottska villan, men vill helst ha egen mat.

Tessisen: Jag fikar gärna igen! Det var så trevligt sist.

• miss u

Hur mycket kostade det på Thottska och vad fick ni då? Jag har bara kollat på bilderna därifrån och det verkar helmysigt. Svärföräldrarna bor i Herrskogen så man har ju åkt förbi den där villan ett antal gånger.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009