• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Ia o Puh skrev 2008-09-04 20:27:33 följande:

Moongirl: Jag har bokat på UNIK, hos Anki...hon ska tydligen vara riktigt bra på uppsättningar! Det verkar vara ganska tajt med frisörer, vad jag förstått, då dom oftast bara tar en per dag...mmmlurk: Vilket tips! Vad bra, kanske för en gångs skull lönar sig att vara lite kall då!Kollade fotograf idag, porträttstudion var ju svindyra! 1800kr per påbörjad timme och det bara för fotograferingen!!! :-O Ska kolla med en bekant, som faktiskt jobbat lite på bröllop och så, han är riktigt duktig...brukar alltid ta kort när vi samlas hela gänget!
    Det verkar som om de flesta här i tråden ska/har bokat (frisören) Anki på UNIK. Tack för tipset! Ska nog göra ett besök där snart. Jag brukar klippa mig i Fagersta av alla ställen, så jag har ingen koll på frisörer här i stan (jag är inte härifrån heller).
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-04 20:38:46 följande:
    Vi ska ha Porträttstudion nackdelen är att du inte kan boka vem du vill utan det beror vem som jobbar den helgen. Jag har önskat Anette pga att hon har tagit våra tre barns foton när hon var egen. Känns lite som att hon är "vår". Jag har bokat Anki på Unik tyckte det var bra för de ligger vägg i vägg med studion så att vi inte behöver gå så långt. Hon är lite dyr men duktig.Inbjudningskorten tänkte jag först göra själv men funderar nu på att köpa såg ett par ursnygga på Formex mässan. De bröllop som jag har varit på har de alltid haft några rader om varje gäst. Typ: Trebarns far som älskar sport.ellerNN är en tjej som är expert på bilar och lagar ( till någon som just tagit körkort)Bra isbrytare ,om man sitter med några man inte känner. Då har man ett första samtalsämne åtminstone.
    När brukar man boka fotograf? Långt i förväg? När brukar man boka frisör? Det kanske man ska göra ganska snart, då eller?

Kan man köpa de där inbjudningskorten på internet, de som du vill köpa som du såg på Formex-mässan? Jag såg i en tidning att www.kortdesign.se har inbjudningskort till bröllop, väldigt fina. Ett tips till er alla
  • MoonGirl

miss u: Det låter som ett jättetrevligt ställe, hamncafét! Ja, det är nog klokt att preliminärboka någon annan lokal så länge.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-05 10:32:32 följande:

Moongirl: Du kan gå in på www.borgasund.se om du vill kolla mer på hamncafét och allt dom har där ute. Kul att det är åtminstone en till som hänger här under dagtid. Vad är ditt nästa grej att fixa nu?
    Nu har jag tittat in på hemsidan (www.borgasund.se). Vad fint det var där!!

Har ringt runt till olika frisörer för att höra vad de tog för bruduppsättning, makeup mm. Ska ner på stan imorgon med sambon för att se på vad det finns för vigselringar och vad de kostar . Även kolla på vad brudbuketter går på mm.

Vår nästa plan är att räkna lite på vad bröllopet kommer att kosta oss. Bra att ha ett "tak" som man inte vill komma över. Känns som att det kommer att sticka iväg annars. Tänkte ta en pärm där jag ska skriva och sätter in lite papper för att hålla reda på vad som ska göras och vad som har blivit gjort. Det är lätt att missa en massa smågrejer annars... just nu snurar det i huvudet, det är så mycket som man vill göra på en gång

Det är förresten bröllopsmässa i Västerås i november men det kanske du redan visste?
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-09-05 11:33:07 följande:
    Här kommer lite av svarenVi har hyrt dukar själva på Västerås Ångtvätt. Bordsdekorationerna är olika på alla bord då vi har platser som har med oss att göra t ex USA = Bara USA-saker, bilar, flaggor,frihetsgudinnan, nhl-klubba. Sånt man förknippar med den platsen. SPANIEN = sand, snäckor, stenar, spansk dansflicka, spansk peppar, flaggorHonörsbordet är klassiskt dukat med pärlgirlanger och ljus.Bröllopsnatten tillbringas på Stadshotellet tillsammans med våra gäster. Dagen efter äter vi tillsammans brunch. Frisören har jag bokat här i närheten där jag bor - HårpalatsetBlommor är beställda hos BlomsterdrakenVi kunde boka Anette direkt. Pris 1800 kr. Vi tar kort ute i anslutning till Domkyrkan och vid svartån. Bilder kommer sen
    Hej och tack för svaren Vad kostar det att hyra dukar från Västerås ångtvätt?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-05 20:02:36 följande:

Oj glömde!Miss u: Jag vet inte vad Anki tar, vet att dom har typ grupprabatt om man tar smink och naglar där oxå, hon Denise. Skulle gå på runt 2000kr...man har en konsultation med provsminkning och så innan själva STORA dagen!
    Ringde till Anki på UNIK och hon tar 2000 kr för en bruduppsättning & smink hos Denise (som också är på UNIK): 500 kr. Frågade inte vad hon skulle ta för att fixa naglarna, men en kombinationsrabatt är ju inte helt fel om så är fallet... =)
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-05 22:03:37 följande:
    korten kan man boka på nätet www.karindahlin.se men man kan inte se höstens kollektion än. Just nu är det bara en startsida. Jag som skulle visa gubben min va fina de var.Här var en till återförsäljare som jag gillade www.karindisajn.com Men vet inte var man kan köpa deras produkter som privatperson.
    Tack för internetlänken, ska kika in på korten!

Japp, bröllopsmässan är i november (se ovan)
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-06 11:23:47 följande:
    Vi får träffas allihoppa som ska på mässan i västerås den 23 nov kl 10.00-17.00i stadshotellet...eller annars kan vi träffas i västerås och fika nån dag och prata om bröllop...om det är nån som är intresserad...
    Visst kan vi träffas någon dag och fika och prata om bröllop det vore ju skoj!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-06 23:36:17 följande:
    Vi får bestämma en dag som alla kan träffas för en fika...Det skulle vara kul och prata om bröllop m.m.
    Jag är mammaledig så jag kan ses på dagarna också, men även någon kväll (spelar ingen roll för min del)

Ha det bra!
  • MoonGirl

Jag brukar träna på måndagar & torsdagar i alla fall på kvällstid alltså....

Nu känns det som allt bara snurrar, har så många bollar i luften. Känns som man måste kolla upp en sak i taget inför bröllopet. Är det fler än jag som känner samma sak??!

Är det någon här inne som vet var man kan hyra häst och vagn-transport?

Är det någon som vet något närliggande hotell nära Brunnby gård? Vi kommer att bjuda släktingar som inte är här ifrån trakterna, så de kommer ju att behöva sova över någonstans här i krokarna. Det vore nog bra om det fanns något ställe nära Brunnby gård....

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009