• MoonGirl

Västeråsbrudar 2009

Hej allihopa! Jag glömde ju bort att även på tisdagar klockan halv sju så tränar jag. Måndagar, tisdagar & torsdagar så tränar jag. Men ni kanske kan träffas före klockan halv sju? Annars om det är så att vi ska ses på tisdagar efter klockan 18, så ska jag försöka fixa till det på något sätt så att jag kan träffa er allihopa (brukar träna ihop med en kompis, så jag måste prata med henne om att ev flytta vår träningstid i så fall).

Jag tar nog bara en kopp the eller så jag också, jag försöker gå ner i vikt inför bröllopet... =) Vilken tid passar bäst för er alla om vi bestämmer tisdagar? Och vart ska man ses? Förslag? Jag kan annars ses på onsdagar också på t.ex kvällen, men det funkade bäst för er alla andra på tisdagar?

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-07 20:01:17 följande:

Moon Girl: Pratade med en kompis igår som även hon är nyförlovad och vi pratade om allt som behövs till ett bröllop...Hon hade verkligen dunderkoll på vad hon ville ha och hur man borde göra osv...jag kände mig urdum, kan ju typ ingenting...har inte den blekaste vad jag ska dekorera efter. Jag känner att det är himla mycket och när man dessutom har familj verkar det finnas väldigt lite tid till planering och annat nödvändigt. Korten, placering och placeringskort och tema ska en vän hjälpa till med och likaså bordsdekorationer. Sköööönt, slipper jag hålla på med pyssel! (Inte direkt en mönsterbrud... )Tisdagar funkar för mig, tid, någon?
    Jag känner detsamma som du gör. Jag tycker i alla fall att det är bra att Västeråstråden har kommit igång så att man kan utbyta lite ideér med varandra inför bröllopet. Ja, det är väldigt mycket att dona och fixa med inför ett bröllop, det är bra att ta hjälp av kompisar! Jag har en liten son på snart 5 månader som tar mycket av min tid nu, men försöker hänga med på bt så mycket jag hinner och prata med er och få tips och råd inför det kommande bröllopet
  • MoonGirl

Är det någon här som ska ha både toastmadam och toastmaster?

• MoonGirl

Var ligger bredbar? Vet inte var det ligger... Jag vet att jag har gått förbi där någon gång, men minns inte vart det låg. Har som sagt aldrig varit in på bredbar. Har de stor plats vid fikaborden? (tänker på utrymme för barnvagn). Tänkte ta med mig Erik i så fall (eftersom sambon slutar kl 17 på jobbet). Annars vet jag att Global living har rätt så stort utrymme om man vill ta med sig barnvagn. 16.30 funkar bra för min del att ses på i alla fall.

• MoonGirl

Vi har svårt att bestämma oss för vem som ska vara toastmadam eller toastmaster. Vi funderar på att fråga min bror om han vill vara toastmaster och hans blivande sambo toastmadam, men inget bestämt. Måste fundera lite till. Vi får se hur vi gör med värdpar.

Det är så mycket som man måste fundera över

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-08 10:24:54 följande:

Nu har jag preliminärbokat både Kolbäcks och Säby kyrka till den 18de juli. Var inga som helst problem att boka båda. Var bara att återkomma när vi bestämt oss. Fanns vilka tider som helst så vi fick bestämma det med. Hur bra som helst! Ja, ville bara säga det. Nu måste jag försöka jobba igen...
    Vad bra att du har preliminärbokat Kolbäcks och Säby kyrka! Bättre att göra det, tills ni har bestämt er vilken kyrka ni vill gifta er i. Lycka till med beslutet!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-08 14:25:25 följande:

För mig är det inga problem att ses redan i morgon. Vet inte hur ni andra har det med barn och sånt, om ni behöver en vecka till på er? Jag har inte varit på Bredbar med barnvagn, men har uppfattat det som att det är gott om plats. Jag har aldrig fikat på Global living så jag kan inte jämnföra ställena.Bredbar ligger numera vid asea-torget, alltså på andra sidan gatan från Skrapan, vid fontänen som står där. Hänger du med på var jag menar Moongirl?
    Jag ska ner på stan nu med Erik, så jag ska kolla upp vart Bredbar ligger. Det spelar ingen roll vart vi ses och fikar, det ordnar nog sig med plats för barnvagn osv. jag återkommer senare ikväll och meddelar hur det gick att hitta till Bredbar, hi hi Jag kan ses redan imorgon, tisdag kl 16.30, om ni andra kan då.... =) kul!
  • MoonGirl

Vi kan väl skriva våra namn, de som kan fika redan imorgon, tisdag, den 9/9, vart vi ska ses och klockslaget =) ? Göra en liten lista typ, så vi vet vilka som kan/vill komma med?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-08 15:01:43 följande:

För mig är det också helt okej att ta med barn. Jag kom på att jag har ju tvättid i morgon, men jag ska se till att byta den. Det brukar inte vara några större problem att få tid så det är lugnt. Sambon ska iväg och spela badminton + att han har tenta på ons (pluggar till ma/na lärare) så han är inte så mycket till sällskap i morgon ändå.Ska vi ta Bredbar då? Så kan vi ta Global living nästa gång?Vi som är på i morgon 9/9 vid Bredbars entré mot fontänen kl 16:30 är:miss_u
    Jag var ner till stan för ett tag sedan och nu vet jag vart Bredbar ligger. Tack för din vägbeskrivning dit. Hittade dit på en gång . Det såg väldigt mysigt ut och stort verkade det vara också Vi kör på Bredbar tycker jag
  • MoonGirl

Vi som kommer till Bredbar imorgon för en fika, tisdag 9/9, kl 16.30, vid entrén till Bredbar (utanför väl?)

miss u

Tessisen

MoonGirl + sonen Erik

Fyll på listan, ni andra som är sugna på att hänga med

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009