• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-07 15:22:03 följande:
    Nu har ni skrivit mycket nu igen när när man har jobbat...moongirl: Du får maila mig på Angelikalache@hotmail.comså får jag se klänningen...Jag ska hämta klänningen den 25 oktnär vi får lön,jag kan ju hämta den nu,men jag väntar ett tag till så kan jag prova den igen när jag hämtar ut den...miss u: jag har sett ditt meddelande i inboxen,jag mailar bilden ikväll när jag kommer hem... Du får ha det så bra i Usa...tessisen: Du får ta med dig inbjudningskorten igen när vi ska fika,så får jag kolla vad du har med i inbjudningskorten...
    Hej Angelika!

Jag ska maila över korten på brudklänningen till dig. Jaha, så du har betalat handpenning på klänningen endast? Vilket innebär att du förlorar pengarna om du ångrar dig?
  • MoonGirl

mysan 31: det klart du inte ska ångra dig, för den var JÄTTEFIN på dig!!!!!

• MoonGirl

mysan31: Nu har jag skickat korten på klänningen till dig

• bröllop0808

Igår var jag och min tärna och provade tärnklänningar. Dom plockade fram 3 klänningar och den tredje och sista klänningen var verkligen wow! Något dyrare än vad jag hade tänkt men den satt verkligen kanon och var jätte snygg.

Mysan31: Visst var det dig vi träffade? Teflonminne!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-07 09:16:35 följande:

Det var en jätteläcker klänning! Gillade den jättemycket, allra helst "vecken" och bandet som gick snett över. Den kommer bli kanon! Prova inte fler nu så du får alternativ. Vi har inte bestämt var vi ska sova, eftersom vi fortfarande inte har fått klart med festlokal (!). Hade varit kul att få besked innan jag åker, men ska inte ha alltför stora förhoppningar på det. Ska vara som en igel så fort jag är i Sverige igen. Börjar bli lite panik, fast ändå inte. I värsta fall får vi vara i sambons föräldrars trädgård. Sista utvägen.
    Tack, tack! Vad kul att du gillade klänningen! Ja, den är väldigt fin. Tyget är i satäng/satin, vilket gör att klänningen är lätt att bära mm. Jag tycker också att det är snyggt med draperat liv och det var mycket fint med det här bandet som gick snett över. Om du tittar på kortet där du ser hela släpet så ser du knappar längs hela vägen, ut till släpet och på den så sitter det silverbroderi (samma som bandet).

Nu ska jag iväg och simma! Ha en trevlig kväll!
  • MoonGirl
    bröllop0808 skrev 2008-10-07 18:03:46 följande:
    Igår var jag och min tärna och provade tärnklänningar. Dom plockade fram 3 klänningar och den tredje och sista klänningen var verkligen wow! Något dyrare än vad jag hade tänkt men den satt verkligen kanon och var jätte snygg.Mysan31: Visst var det dig vi träffade? Teflonminne!
    Var det din kompis som provade en grön tärnklänning? Om det var ni som var där, så var det jag som provade brudklänning alldeles intill . Jag var där igår vid kl 14-17 med en kompis (som var smakråd).
  • MoonGirl

Bröllop0808: Vad kostade tärnklänningen? Blir det att hyra eller köpa en tärnklänning? Ska du hyra eller köpa en brudklänning?

• bröllop0808

Vi var där vid 13. Hittade en alldeles underbar vinröd klänning! Men jag var där vid 17 oxå och la handpenning.

• bröllop0808

Moongirl: Tärnklänningen kostade 2200kr att hyra kollade faktiskt inte vad den kostade att köpa... Men det kanske jag ska göra iaf... Min klänning har jag köpt, den har hängt och väntat i 1 1/2 år nu..

• Ia o Puh

Hallå allesammans! Blev nog matförgiftad på Kolgrillen, kräktes 6h senare och även lite på natten och har legat lite dåsig i sängen sön och mån...det var tyvärr det enda jag och sambon åt olika i helgen...nåja...

Pigg och för övrigt strålande vacker, med stripigt hår, kutrygg och glåmig blekgrå hy, var jag och provade KLÄNNINGEN med stort K på Ruths idag igen...det hela slutade med att min mor grät och far ville betala den...så nu har jag den! Det känns helmysko...var den verkligen rätt helärligt, handen på hjärtat och allt!)?!!!!!???? har lagt ut den i bildgalleriet nu och ska väl försöka förlika mig med tanken på att jag är dess rättmätiga ägare numera...Mor och far kunde inte förlika sig med att andra skulle få prova den eller bära den före mig, så dom köpte den...sambon bara suckar och skakar på huvudet...

Såg att typ ingen var inne nu, återkommer om några timmar igen!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009