• Fru Birger Röör

Köpa billiga snittblommor i Norrköpinsgtrakten

Hej!

Jag har tänkt att binda min egen brudbukett och även tärnornas buketter. Nu letar jag därför efter en grossist eller prisvärd blomsterhandel där man kan köpa fina snittblommor i Norrköpingstrakten. Är det någon som har något tips till mig?

• Svar på tråden Köpa billiga snittblommor i Norrköpinsgtrakten
  • cazan

Har tyvärr inte så bra koll på blomsteraffärer i Norrköping med bra priser på snittblommor. Men däremot vet jag att du inte kan handla av grossist om du inte har företag. Grossisterna är till för oss florister...

Lycka till!

• Fru Birger Röör

Tack för ditt svar! I andra delar av landet så finns det jätteblomsterhandlare som riktat in sig på att enbart sälja blommor oputsade och ouppackade både till privat personer och till florister som har f-skattesedel så jag trodde faktiskt att det gick att beställa direkt från en del grossister själv utan att behöva ha ett företag.:(

Men är det någon som vet en större blomsteraffär i Norrköpingstrakten med bra priser då kanske?

• adnil77

Kan du tänkta dig att åka till Linköping så finns det en grossist där. Har för mig att den heter typ Östergötlands...nåt sånt

• lillP

Nu är det ingen grossist, och jag vet egentligen inte hur hon ligger till i pris med övriga. MEN hon är väldigt trevlig och lätt att ha o göra med Pratar om Flora Form i Norrköping

• cazan

Grossisten i Linköping heter ÖTH blommor och finns i Norrköping, men de säljer bara till företag.

På stora torget i Linköping finns däremot en torgförsäljare som brukar ha bra priser på snittblommor, kommer tyvärr inte ihåg vad de heter...men de står varje vardag på torget. kanske finns något liknande i norrköping?

• Fru Birger Röör

Tack för alla bra tips! Torget i linköping var en bra idé, ska höra med dem om det går att beställa i förväg. Det brukar ha ett så ojämnt sortiment och man vill ju itne stå utan!

Svar på tråden Köpa billiga snittblommor i Norrköpinsgtrakten