• Cillsingen

Vad bärs ringarna in på? Behöver tips!

Jag undrar om någon har ett tips på alternativa "ringbärar" saker. Tycker det känns väldigt fånigt med de där kuddarna och käpparna. Har även sett en galet blommig glitterkorg och en snäcka i tyg! Finns det verkligen inget annat näbben(det är en 6 årig kille) kan bära in ringarna med?

• Svar på tråden Vad bärs ringarna in på? Behöver tips!
  • tolonta

Jag tyckte också det kändes fånigt, därför fick marskalken ha ringen i sin ficka tills prästen bad om den... Jag skippade alltså det här med ringbärare överhuvudtaget.

• Myrmor

vad sägs om att köra in dem på en radiostyrd bil?

• Lillsnufflan

Måste de synas? Annars kan man ju blanda den svenska traditionen att förvara ringen i marskalkens ficka och den amerikanska att låta näbben bära in dem på en kudde eller dyl. Och alltså helt enkelt låta näbben ha den/dem i fickan?

Annars skulle jag också satsa på något lite kul. Typ en radiostyrd bil eller på ett trätåg draget av barnet etc.

• Lindan77

Vi funderar på om min m2b´s lillebror ska få komma upp med dom och samtidigt hålla min bukett under vigsel. Vi har våra barn med (4och 6 år) Tycker inte heller om det där med ringkudde. Och att sonen har dom i fickan känns inte heller bra. Någon som har någon jätte bra ide?

• Mrs CJ

Vad sägs om att be om en jättefin smyckesask av er guldsmed/guldaffär som ringarna får ligga i. Lättare att hålla ordning på dem alla, oavsett vem som bär dem. Kanske hänga asken runt sonens hals . Vi kommer nog att skaffa en sån smyckesask som bestman får ansvaret för och plocka fram när vigselförrättaren kommer till denna punkt. Lycka till!

• Cillsingen

Fast mer tips är ju kul att få! :)

Svar på tråden Vad bärs ringarna in på? Behöver tips!