• Star84

Skulle ni bli glada om ni fick...

Ska på bröllop om några veckor och nu till delemat vad ska man köpa.
    Paret önskar sig pengar vilket vi tycker är väldigt tråkigt att ge bort.
    Så funderar på att köpa ett presentkort från livit.se som har ett stort utbud på aktiviteter/äventyr.
    Va tror ni om de?? hade oxå tänkt vara barnvakt den helgen/dagen då de tänker använda sig utav presentkortet.

Och vad ska man ha för valör påprsentkortet är min mans bror som ska gifta sig.
    Kom gärna me roliga förslag

• Svar på tråden Skulle ni bli glada om ni fick...
  • snö vit

Hejsan!
    Presentkort på en upplevelse är ju kanonbra, bara summan är så hög så de slipper lägga ut något själva. Eftersom de önskat sig pengar så kanske de inte har möjlighet att lägga ut extra själva tillsammans med presentkortet. Blev nog lite rörigt, hoppas du förstår.
    Å, andra sidan. Är det pengar de önskat sig kanske det finns en anledning, ska de själva på resa, hjälp med något möblemang, kanske hjälp att betala bröllopet eller så & då kan det vara mer tacksamt att få det man önskar.

Fy vilket rörigt brev =O), låter helknasigt, men du förstår säkert, du är ju tjej =O)

Lycka till
    //Veronic@

• mmmalurk

Ja,.... vi har önskat oss upplevelser då vi inte vill ha massor av vaser och brödrostar...

• 20080301

Tveksamt om jag hade blivit det. Vi önskade oss pengar inget annat och vi fick bara pengar tack och lov.

• chamor

Det vi fick som vi blev gladast för, var ett par lampor i strutsägg med utkarvade afrikanska dansare. Då jag är uppvuxen i afrika och vi har "internationella" rum var dessa klockrena för oss.. Men upplevelser är alltid bra! kör på det!

• AnnaochHenrik

Vi önskade oss pengar och fick mest det eller "vanliga" presenter. just nu hade jag inte blivit speciellt glad för ett presentkort på en upplevelse, eftersom jag är gravid (var hemligt fram till bröllopet) och alltså inte är så sugen på att hoppa bungy jump varken nu eller inom en överskådlig framtid...
    Det är ni som känner brudparet och vet vad som passar dem!

• Roccosgirl

Jag tycker det låter som en jättekul idé, och perfekt att du ställer upp som barnvakt=)

Kör på det!!!

Valör är svårt att säga, det är ju vad ni och de har för uppfattning och ställning till pengar, hoppas du förstår hur jag menar!

• Rospigan

Vi var lite dåliga på att önska oss saker. vi har ju redan "allt". När vi öppnade presenterna var det bara brödrostar..., vi lyckades att göra glädjen stor för dem när vi plockade upp alla brödrostarna (av samma ÖB-märke allihop) efter varann... I det sista, lite undangömda paketet låg den riktiga presenten, en ballongflygning. Det var verkligen kul!! Men vad gör vi med alla brödrostar?? Bjuder på kaffe och rostat bröd en helg???

• Tooticki

Om de har önskat sig pengar är det troligt vis för att det är det de vill ha. Jag skulle gett dem det men gjort något roligt av det. Köpt en skattkista i en leksaksaffär och fyllt med guldpengar (tior alltså), gjort en bukett av ris och fäst rosettvikta tjugolappar på kvistarna, vikt en skjorta av en tusenlapp el liknande.

Vad det gäller hur mycket ni skall ge för så beror det på hur mycket ni brukar ge vid födelsedagar, jul etc tycker jag. Om ni brukar köpa för 500 kr vid födelsedag tycker jag att ni ska dubbla det, minst.

• Tx2

Haha, hur kul som helst. Synd att ni inte fick kvitton så att ni kunde byta in dem.

Rospigan skrev 2008-08-27 08:25:32 följande:
    Vi var lite dåliga på att önska oss saker. vi har ju redan "allt". När vi öppnade presenterna var det bara brödrostar..., vi lyckades att göra glädjen stor för dem när vi plockade upp alla brödrostarna (av samma ÖB-märke allihop) efter varann... I det sista, lite undangömda paketet låg den riktiga presenten, en ballongflygning. Det var verkligen kul!! Men vad gör vi med alla brödrostar?? Bjuder på kaffe och rostat bröd en helg???
    Tidigare fanns ett mastercard (tror jag att det var) som någon bank hade. Där kunde man sätta in en summa samt välja motiv på kortet. Vi valde ett motiv på paret, som dem nu skall använda på sin resa.
  • miss u

Det är alltså ett faktum att folk ger bort brödrostar i bröllopspresent? Trodde det bara var en myt. Huvaligen. Får vara extra tydlig med att vi faktiskt har en brödrost som funkar alldeles utmärkt.

• Star84

Tycker inte man ska räkna med att man får pengar utav alla bara för man önskar sig de.
    De har tänkt att lägga pengar på en kommande resa.
    Men är lite tveksamma till detta då vi vet att de haft lite svårt att hantera pengar från och till.
    Känns trist om man ger de pengar till en resa sen används de till nått helt annat/onödigt

Hoppas ni förstår vad jag menar

• högstavinsten

köp en billig brödrost och stoppa ner presentkortet från livit där

SKOJ!

• mysifer

jag kan hålla med om att det kan kännas tråkigt att ge bort pengar men om de vill ha det så är det väl bättre att göra något roligt av det, som Toticki föreslog, än att hitta på något annat som de kanske inte vill ha?
    vi ska önska oss pengar till bröllopsresa och jag hade nog nästan blivit lite ledsen om vi fick saker istället för att folk inte tyckte att vi kan hantera pengar.

Star84 skrev 2008-08-27 08:54:09 följande:
    Tycker inte man ska räkna med att man får pengar utav alla bara för man önskar sig de.De har tänkt att lägga pengar på en kommande resa.Men är lite tveksamma till detta då vi vet att de haft lite svårt att hantera pengar från och till.Känns trist om man ger de pengar till en resa sen används de till nått helt annat/onödigtHoppas ni förstår vad jag menar
  • Aleta
    Star84 skrev 2008-08-27 08:54:09 följande:
    Tycker inte man ska räkna med att man får pengar utav alla bara för man önskar sig de.De har tänkt att lägga pengar på en kommande resa.Men är lite tveksamma till detta då vi vet att de haft lite svårt att hantera pengar från och till.Känns trist om man ger de pengar till en resa sen används de till nått helt annat/onödigtHoppas ni förstår vad jag menar
    Om man bara önskar sig pengar så kan man väl visst räkna med att få bara det?!
    Ett presentkort på en upplevelse kan ju bli ett slags krav, man måste utnyttja det fastän man kanske inte har tid eller vill. Om de någon gång har sagt "Åh vad vi önskar att vi fick flyga ballong över Stockholm" eller något liknande så blir det förstås OK att ge en sådan upplevelse.

Har man gett en present så är det upp till mottagaren att använda den som man vill. Oavsett om de köper chips för pengarna eller vad det nu kan vara så tycker jag inte att man har rätt att sura för det.
  • Aleta

Mitt svar är alltså: Nej, jag skulle inte bli glad om jag hade önskat mig bara pengar.

• Smultronsommar

Tycker du svara bra på det själv - de önskar sig pengar. Det är mao inget krav, inget måste.

Hoppa det med hanteringen av dem och pengar. Ge dem något som ni vet/tror att de uppskattar på Liveit.

Har gett bort hotellövernattingar (lite finare att nyttjas efter bröllopet), spavistelser med mera - och det har varit mycket uppskattat eftersom de kan nyttja dem lite senare när allt lagt sig och åter minnas deras dag.

Som sagt var, de _önskar_ sig saker, man får inte allt man önskar sig av jultomten heller...

• 20080301

Vi önskade oss bara pengar och fick komentarer innan när folk frågade vad vi ville ha och vi svarade pengar till en resa fick på det svaret att pengar är så trist att ge. Varför frågar man vad folk önskar sig om man ändå gör som man vill?

Svar på tråden Skulle ni bli glada om ni fick...