• Emma042

    Xtravaganza, här kommer jag!!

    Idag ska jag skriva in mig på extravaganza för kursstart v 38. Jag är sååå laddad men samtidigt skiträdd, tänk om jag förgås av hunger :D Någon som har testat? Jag ska gå ner ca 25kg hade jag tänkt....något vill jag iallafall losa!

    Har hört underbara historier om hur kilona rasar av. Vore jättekul om nån mer skulle börja samtidigt så man kunde stötta varandra.

  • Svar på tråden Xtravaganza, här kommer jag!!
  • Mi och Nez

    Men shit alltså, Hur orkar du Emma? Ärligt talat. Är det endast råstarkt vilja du går på bara eller kan du tipsa om något? Själv har jag känt mig så nedstämd och likgiltig till allt de senaste dagarna. Inget är kul längre, det fungerar väl ok när jag jobbar och är igång men sedan när jag kommer hem och är ledig så orkar jag inte mer. Jag promenerar, lyssnar på CD:n, simmar och läser bloggar om XV och i vår XV-bok men när jag sedan ska göra något normalt så kommer bara tankarna på hur "synd" det är om mig och så tråkigt detta är.

    Det är inte så att jag vill ge upp men så som det känns nu så vill jag gå över på halvfart och ge ner de sista kilona på det sättet. Eventuellt kanske jag kan gå tillbaka på helfart igen om ett par veckor om man kan det och känner sig motiverad igen... Kan man göra det? Helfart - halvfart och sedan helfart igen?

    Vad tror ni? Behöver era tankar och lite kloka råd.

  • Emma042

    jag läste i en tjejs blogg där hon skrev att man bara kan vara i "riktig" keton fas 1 gång i livet! tror iofs inte att det stämmer.

    Min stenhårda vilja göds av att alla runt mig säger hur duktig jag är, då blir jag så stolt och vill inte göra någon, allra minst mig själv besviken. Sen känns det som det är nu eller aldrig. Vill jag gifta mig, ja, fine, gå ner i vikt! Vill jag palla att få barn, ja, fine, gå ner i vikt!

    Måste dock erkänna att det inte är skoj just nu, känner mig kass o sen har jag haft migrän 3 ggr denna veckan, har precis tagit medicin för det igen. Som jag berättade innan hämmar migränmedicin viktnedgång. det kan jag se på vågen, så det är för jäkligt, jag känner mig så duktig men ser inte mer resultat, det blir jag lite less på.

    En annan sak jag har upptäckt, jag vill gärna isolera mig. Vill inte gärna umgås med andra "vanligt ätande" männinskor. Vi ska ha hem folk på lördag, men jag funderar på att avlysa. Annars kommer sambon stå där o laga lyxmat medans jag får sippa soppa. Inte skoj.

  • Mi och Nez

    Mmm, känner igen det där med att isolera sig. Har inte träffat en del av mina vänner sedan jag började! (4 veckor)
    Jag kan säga att jag inte hade klarat att ha en middagsbjudning nu. Hade ställt in och sagt som det var och att det nog är roligare för alla att skjuta upp det ett par veckor. Kommer man bara in i halvfarten så kan man ju lätt byta ut onyttig mat mot en stor sallad och protein. Visst kan gästerna få lite extra kolhydrater och sås men det blir så mycket lättare för oss att sitta med i sällskapet om vi åtminstone får lov att äta.

    Jobbigt med migrän dessutom! Brukar du ha det så ofta eller tror du att det kan bero på XV-kuren?

    Har velat fram och tillbaka om hur jag ska göra, nu det sista dygnet; äta nyttigt, fortsätta helfarten? - i så fall hur länge...
    Var och simmade nu idag och bestämde mig då för att jag ska fortsätta 12 dagar till. Känns otroligt skönt att jag har bestämt ett slutdatum, 24 oktober, för helfarts-tiden. Bara en helg kvar (det är nog helgerna som jag tycker är tuffast) och sedan nästa fredag ska jag få lov att tugga igen.

  • Emma042

    brukar väl åka på migrän 6-7 ggr i månade kanske. Kommer litegrann som ett brev på posten när man stressar

  • Mi och Nez

    Yes yes, numera börjar min vikt med en sexa! Gick under 70-strecket igår kväll (med kläder ska ju tilläggas då). 69,5kg. Total viktminskning är nu alltså uppe på hela 9,1 kg på lite nästan 5 veckor.
    Jag har också bestämt att hålla på med helfarten till den 24/10 vilket gör att jag känner mig lite extra taggad nu faktiskt. Vill liksom ge järnet nu den sista tiden och vara duktig och motionera. Men samtidigt känns det ju såklart jätte roligt att kunna räkna ner dagarna för när jag ska få lov att göra mig en stor god sallad och tugga... Mmmm.

    På tal om Mmm, hälsocoachen tog igår fram ett Marabouschoklad på mötet. Haha, blandade känslor i lokalen uppstod. Okej, inte tusan hade man bytt ut den (550 kcal) mot alla dagens mål men samtidigt så kommer nog inte jag att vara helt nitisk i framtiden. Det gäller ju bara att inte äta allt alltid.

    Ha en superhärlig dag tjejer!
    Länge sedan man hörde av dig Angelina, Jelan mfl. Hur går det?

  • AngelinaJolie

    Åh vad roligt för dig Mi du är super duktig.
    Det går långsamare för mig men känner att jag mår bättre än när jag körde helfart.

    Sen som ni vet kämpigt med jobb situationen vet inte om jag får stanna kvar...har mycket det i huvudet oxå.

    Orolig

  • Mi och Nez

    Just det! Usch så trist det är! Läste precis en artikel om att Norska företag ville anställa men det är ju inte bara att flytta till Norge...
    www.gt.se/nyheter/1.1333432/norska-foretag-raggar-volvofolk

    Nä, vår diet är ganska tung i sig. Blir det ytterliggare privata bekymmer fixar man kanske inte både och.
    Kämpa på! Ska hålla tummarna för att det löser sig för dig och din kollegor.
    Styrkekramar!

  • AngelinaJolie

    Tack snälla Mi....och nä jag kan inte flytta till norrbaggarna...*asgarv* är född och uppväxt på Götet och tänker väl dö här oxå.

    Skall kämpa på gymmet imorgon få bort tankarna för stunden.
    Men jag är så glad för din skull, fasen vad snygg du måste vara nu!

    Fru Shrek hur går det för dig migrän är aldrig roligt...
    Har du provat den där näspray? Men shit den var dyr..

  • Emma042

    jepp, jag kör nässpray, zomig nazal, skitdyr som sagt. 18 st engångsspray för 1500 pix!! men man kommer ju snabbt upp i högkostnadskortet o då handlar man som fan. tror jag har 72 st hemma nu

    varit sjuk i 3 dgar nu, inget skoj, uttråkad o så, lär väl märkas på vågen. jag har inte syndat men jag har heller inte rört mig så mycket. soffan-köket-soffan-toa-soffan räknas väl inte som motion?

    men gud va kul det är att se alla eftermiddagsshower, oprah, ellen osv.

    har precis suttit i telefon med syrran o snackat om julen, gu va kul det ska bli, jag o min nya body kommer väl frysa då, så mager som jag kommer vara hahaha

  • EmmaK

    Hej tjejer!

    Så har jag äntligen hittat en sida om xztravaganza, jag blir så glad. behöver ha folk att snacka med mellan våra gruppträffar.

    Jag har hållt på i 3,5 vecka. har gått ner 6 kg, dock märker jag inget på måttbandet, men jag kommer i jeans jag aldrig tidigare kunnat ha :)

Svar på tråden Xtravaganza, här kommer jag!!