• puckolina

två tärnor och en marsalk?

hej hej
    jag har två bästa vänner som jag har känt sedan dagis så dessa två vill jag ha som tärnor.
    men min sambo har bara en bästa vän. så då undrar jga om
    kan man ha två tärnor och en marsalk? eller ser det jätte konstigt ut?

• Svar på tråden två tärnor och en marsalk?
  • pandis81

tycker inte alls att det ser konstigt ut. det blir nog jättebra.det tror jag. Lycka till
    när är den stora dagen?

• Waersta

Hade vi, gick jättebra.

• puckolina

nice..=)
    det är inte förrens juni så jag har ju lite tid på mig=)

• MrsWindh

Jag ska nog ha tre tärnor och min man bara en marsalk. Kanske inte det mest symetriska, men vem bryr sig! :) Tror att det viktigaste är att man gör precis som man vill, och inte hänger upp sig på detaljer, och hur det "bör" vara.

Det kommer bli jättebra ska du se!

• pandis81

Precis så tycker jag också, man ska inte haka upp sig på vad alla andra säger utan man ska göra som man själv vill.

Vi kommer alla få en sån underbar dag.

• hortenzian

Jag funderar också på att ha två tärnor och min sambo en marsalk. Men hur ställer man då upp dem för intåget i kyrkan?

• Myrmor

Kommer vi oxå ha. Vi löser det så att brudföljet blir "brudledet" . Vår ena tärna och best man går in tillsammans och sen går tärna nr två och leder in vår lilla dotter (brudnäbb) på 1 år som kastar blommor eller nåt (om hon inte bestämmer sig för att stoppa dem i munnen istället - helt otraditinellt, men vi gillar det. Sen byts musiken, och vi (jag och min blivande) kommer in tillsammans!

• sandybee

Vi hade 3 tärnor och 1 marskalk, gick alldeles utmärkt!
    Vi valde att göra så att 2 av tärnorna och marskalken stod framme vid altaret redan medan baar en av tärnorna gick bakom oss när vi gick in. Det var ett av de bästa beslut vi gjorde den dagen, behövde verkligen någon som höll oss lugna och hjälpte till att kolla min slöja och mitt släp innan vi gick in!

• Bröllop år  2010

kan man ha 2 tärnor och ingen marsalk eller best man?? Min m2b är ganska så bestämd på att han inte vill ha ngn! Kan ju ändas men så känner han för tillfället!! Jag vill ha mina 2 systrar som tärnor. Kommer det se jättedumt ut tror ni?

• pandis81

nä det tror jag inte. det är ju smaksak hur man vill ha det tycker inget ser dumt ut utan att allt är upp till brudparet själva.

• Stardusty

Jag tycker inte man ska bry sig så mycket om hur det ser ut, huvudsaken är ju att man har de man vill ha med i brudföljet!
    Jag har 4 väldigt nära vänner och kunde inte välja bort någon så jag har allihop + min syster, helt galet säkert men jag vill ha det så M2b kommer "bara" ha en marsalk, men då tänker vi att min syster går in med honom och så går tärnorna två och två, inget fel i det

• pandis81

absolut inget fel i det.
    Tycker inte heller at man ska tänka på vad alla andra tycker och tänker.
    Man väljer själv det man vill ha och inte.

• AnnBo

Jag ska ha tre tärnor och min kille ska ha en marsalk och ja tror att det kommer bli jättebra iaf:P

• Tx2

Funkar hur bra som helst. När jag var tärna så var vi fem tärnor och en marskalk. Vi gick två och två efter brudparet. Jag kommer att göra likadant då jag inte bara kan välja en av mina bästabästa men kastar in ytterliggare en tärna. Så för oss blir det en bruddnäbb, som gör som hon vill, sex tärningar och en marskalk (gissa om han är nöjd)

• hondafreak

Vi hade 2 tärnor och en marskalk, inget konstigt med det !

• AnnaochHenrik

Vi hade så! Marsalken gick in med en tärna på varsin arm, det såg himla tjusigt ut och han var stolt som en tupp

• Mrs Baom

Samma här, jag ska också ha mina två närmaste vänner som tärnor och min m2b ska ha en maraslk. Det kommer bli så fiint!! längtar!!

• chokladflingan

Vi ska två tärnor och en marskalk. Tärnorna ska gå först och marskalken efter.

Svar på tråden två tärnor och en marsalk?