Inlägg från: Lillamiraklet |Visa alla inlägg
  • Lillamiraklet

September 2009

Jag tjuvstartar lite i denna tråd, för jag har inte fått mitt frieri ännu ens men vet att det blir bröllop i september nästa år Närmare bestämt den 19:e...

Har sparat till våra förlovningsringar och planerat en hel del. Har Gaaaanska mycket klart redan. Så ni som får höra att ni är ute i FÖR god tid och borde lugna er lite, gissa vad vi höra som inte ens förlovat oss... haha.

Hoppas få återkomma och berätta om hans frieri inom ett par veckor.

//M

• Lillamiraklet

Hörrni, har ni funderat på färgtema ännu?
    Jag känner mig så kluven, känns som att färgtemat är det som styr lite hur man vill planera (just nu bara i huvudet förståss) dukningen, och eventuellt vilken färg man vill ha i brudbuketten. Vilken färg skall den blivande maken ha på sig etc. Det är ju så genom gående under dagen att det känns som att färgtemat bör vara spikat innan man sätter sig med inbjudningar och diverse annat.
    Hur tänker ni? Skall ni ha "höst"-färger och vilka är dessa enligt er?

• Lillamiraklet

Hej alla... vad roligt att höra vilka färger ni funderat på.
    Här leker vi med blått, mörk lila och silver som tema, det vita kommer ju med på ett hörn automatiskt också då dukar, klänning och annat pynt kommer att vara vitt.
    Så jag antar det blir 4 färger totalt.
    Blått vill vi ha som färgen i fokus då september månad är blå för mig, månadsstenen är blå safir, och denna sten kommer finnas i båda förlovningsring och vigselring. Dessutom är ju Blått en vacker färg.
    Den mörklila färgen vill jag ha med då jag bara förälskat mig i mörklila kallor och gärna har dem i burdbuketten. Dessutom kommer denna lila att gå mer åt det röda hållet än det blåa, vilket inte gör att färgtemat blir så kallt (som blått då gärna blir). Silver ... ja vi ville ha en tredje färg som piffar till det lite :) och våra ringar är i vittguld :)
    Kul att det är fler som tänker sig 090919 som datum =) Då kan vi följas åt på resan mot dagen D. Vart bor ni andra?
    Själv sitter man i tumba (Botkyrka)...
    Hej så länge!

• Lillamiraklet

Jag blev friad till i helgen, så nu kan mina planer kring bröllop ske helt öppet utan att folk lyfter på ögonbrynen haha.
    Skrev ett inlägg om frieriet under länken "frieri och förlovning" där ni kan läsa !! =)

Bilder skall läggas ut omgående... han riggade kameran så att jag har bilder från själva frieriet hihi. Han är så fyndig min blivande man =)

• Lillamiraklet

Oj nu var det länge sedan jag skrev här. Tiden bara rinner iväg..

Känner jag måste uppdatera lite:
    Kyrka: Botkyrka kyrka - bokad

Middag/fest: Hågelbyhus - bokad

Solister i kyrkan - bokad (samt två låtar att sjunga i krykan)

Brudtärna och bestman tillfrågade

gästlistan - så gott som klar (några kanske kan tillkomma vi blir runt 70 pers).

inbjudningskort: förslag framtaget och godkänt av sambon =) Vi gör egna i mörkblått, lila och silver =) (Därmed är även grunden för vigsel och festprogram ordnat men layouten är kvar!)

Pensionat för hundar: kollat men ej bokat

Bröllopsnatten spenderar vi hemma med lita myspys ordnat med ljus och champagne innan =) Bor tre minuter från festvåningen

Fotograf - bokad (kan dock ändras då vi fått bra offerter från två andra nu också).

In marsch blir - pachbel canon D (sambons val)

Utmarsch - troligtvis gotländsk brudmarsch...

offert för busstransport mellan kyrka och festvåning är ordnat med =) men ej bokat.

Val av brudbukett och blomval ordnat

håruppsättning - har en klar idé om vad jag vill ha

Övernattning till gästerna - har bokat ett helt vandrarhem (jätte fräscht!).

ja det var allt så här långt...

EN hel del som faktiskt kan strykas från listan men det behöver jag för jag vet att våren kommer att bli SUPER stressig för mig då jag börjar jobba då =) SÅ det är skönt att ha så mycket som möjligt klart då, dessutom så börjar sambon att arbeta i Norge nu i november månad så då finns inte han tillgänglig på samma sätt som nu, med att följa med och välja ut lokaler och sådant.

Har ni någon idé om vad för kläder ni ska ha på er?

• Lillamiraklet

Den fotograf som vi funderar på har fotografering i 6 timmar, vi får alla bilder (ca 3-400 st) på CD (Högupplösta), ett litet album med 16 bilder i, och 40 tackkort, inkl resekostnader för honom = ca 9000 kr.

Har tittat på andra alternativ också, en del mindre "begåvade" än andra (vad elakt det där lät men jag tror ni förstår vad jag menar).
    Har även en annan karl jag funderar på som tar strax under 10.000 kr för 5 timmar, inkl alla bilder på cd, ett litet album med 16 bilder (dock utan tackkort!)

Men vi har tittat på den första ända sedan början av planerandet och har hela tiden fallit tillbaka på honom. Det enda kravet jag ställer är att fotografen själv är GIFT, så han eller hon fattar vad det hela går ut på och vilka detaljer som man vill kunna titta tillbaka på.

=)

• Lillamiraklet
    MyochErlend skrev 2008-10-18 08:38:06 följande:
    wow.. new york.. så häftigt :)jag måste ärligt erkänna att ibland har jag också bara lust att sticka iväg.. speciellt när planeringen börjar gå lite över styr..och det inte är lika kul längre...Men men ska inte klaga..det ABSOLUT VIKTIGASTE är ju att jag få gifta mig med mannen jag älskar :)¨Ni som ska resa bort och gifta er..vad var det som gjorde att ni bestämde er för det?Och ni som gifter er i sverige.. har ni kännt någon gång redan att ni bara har lust att sticka iväg från alla tårtor, släktingar och traditioner?? ;)Ha en fin lördag!!
    Nej jag har aldrig velat sticka iväg, älskar att planeraoch fixa, det är nästan lite av grejen för mig, att planera och få allt så fint till just den dagen och sdan bara NJUTA hela dagen av det man arbetat hårt för.
    Skrev kontrakt idag med festvåningen, fick svar på en massa frågor och känner mig riktigt nöjd. Det kommer att bli super bra detta tror jag!
    Hur går det för er andra?
    Vad arbetar ni efter för budget?
Svar på tråden September 2009