Inlägg från: gosbruden |Visa alla inlägg
  • gosbruden

September 2009

Här kommer en till septemberbrud, 09-12-09! I västerås..

• gosbruden
    MyochErlend skrev 2008-10-27 08:42:49 följande:
    välkommen..ju fler desto bättre :Dhur går med dig/er och allt då ? :D
    Jodå, nu har vi kommit en bit på väg. Hade ju lite rpoblem med hur jag skulle göra med min klänning men sen gick jag och provade lite olika och där var den! MIN klänning. Så jag har köpt den och nu hänger den igarderoben, jag köpte den nu för att den var på halva priset! :)

Hur långt har ni kommit i planeringen då??
    är lite nyfiken..
  • gosbruden

Vad roligt för dig att det blev som du ville MyochErlend:)

Vi ska gifta oss i kyrka. Vi har bokat vår underbara präst som vi haft under konfirmandtiden.

Och sen har vi även hittat en lokal. Plus att jag har hittat på en bekant som är florist. det känns riktigt skönt för det känns som budgeten sticker iväg hela tiden..
    Någon annan som känner lika?

• gosbruden
    Igia skrev 2008-10-28 22:44:50 följande:
    En liten annan fråga. Är det någon som vet vad det kan kosta att "ta med" sig en präst? Betalar man till prästen el till kyrkan?
    Om du kollar i tråden Vigsel och seder så finns där en tråd som heter fråga prästen.. där kan du kika vad det står. Vet inte riktigt hur det går till det är..hoppas att det kan vara till någon hjälp iaf! :)
  • gosbruden

Jag menade såklart forumet Vigsel och seder...

• gosbruden
    september2009bröllop skrev 2008-10-29 20:58:48 följande:
    har gjort alla korten själv.. jo tycker nog bäst om dem med men vet inte vilken färg man ska ha.. bruna eller ljusgula.. de bruna känns lite mer höstiga eller?
    Jag tyckte att de som var bruna var finast när det gäller färgval. sen gillade jag den inbjudan som var bild nummer tre i galleriet men jag gillade också den som var bild nummer ett. :) Vad duktig du är som gjort så fina inbjudningar..
  • gosbruden
    september2009bröllop skrev 2008-10-29 21:16:00 följande:
    tackar tackar hmm antar att du menar bild 3 och 1 av de bruna efterom du gillade den färgen bäst..
    då antar du rätt..
  • gosbruden

JO, absolut gillade jag det, men de andra två var finare tyckte jag :) men inget var fult av dem.. :)

• gosbruden
    september2009bröllop skrev 2008-10-30 08:13:26 följande:
    hehe har sån beslutsångest.... jaja de e ju 3 månader kvar tills de ska va klara...
    jag förstår det där med beslutsångest,, jag har bestämt mig för hur korten ska se ut. Jag och min blivande hade massor av förslag innan vi kom fram till det vi nu ska göra.. på ett sätt vill jag inte ha mer tid för att fundera på hur de ska se ut... hehe :)
  • gosbruden

Jag har lagt upp en bild i galleriet på själva layouten.. Vi ska använda oss av ett superfint grått papper som är lite snirkelsnorkligt och sen med lila band...
    själva texten kommer skrivas på ett gräddvitt papper..
    Hoppas du förstår något av denna långa harang till förklaring?? :)

Svar på tråden September 2009