• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • MyochErlend

wow.. new york.. så häftigt :)
    jag måste ärligt erkänna att ibland har jag också bara lust att sticka iväg.. speciellt när planeringen börjar gå lite över styr..och det inte är lika kul längre...

Men men ska inte klaga..
    det ABSOLUT VIKTIGASTE är ju att jag få gifta mig med mannen jag älskar :)
    ¨
    Ni som ska resa bort och gifta er..vad var det som gjorde att ni bestämde er för det?

Och ni som gifter er i sverige.. har ni kännt någon gång redan att ni bara har lust att sticka iväg från alla tårtor, släktingar och traditioner?? ;)

Ha en fin lördag!!

• Lillamiraklet
    MyochErlend skrev 2008-10-18 08:38:06 följande:
    wow.. new york.. så häftigt :)jag måste ärligt erkänna att ibland har jag också bara lust att sticka iväg.. speciellt när planeringen börjar gå lite över styr..och det inte är lika kul längre...Men men ska inte klaga..det ABSOLUT VIKTIGASTE är ju att jag få gifta mig med mannen jag älskar :)¨Ni som ska resa bort och gifta er..vad var det som gjorde att ni bestämde er för det?Och ni som gifter er i sverige.. har ni kännt någon gång redan att ni bara har lust att sticka iväg från alla tårtor, släktingar och traditioner?? ;)Ha en fin lördag!!
    Nej jag har aldrig velat sticka iväg, älskar att planeraoch fixa, det är nästan lite av grejen för mig, att planera och få allt så fint till just den dagen och sdan bara NJUTA hela dagen av det man arbetat hårt för.
    Skrev kontrakt idag med festvåningen, fick svar på en massa frågor och känner mig riktigt nöjd. Det kommer att bli super bra detta tror jag!
    Hur går det för er andra?
    Vad arbetar ni efter för budget?
  • september2009bröllop

de får kosta vad de kostar... men man behöver ju inte leta efter de dyraste..

älskar också att planera, tycker de e såååå kul.. Idag har jag gjort 3 nya layouter av inbjudningskort och vet inte alls vilket jag ska ha längre.. gå gärna in och kika i mitt bildgalleri och ge era åsikter..

hoppas ni haft en bra helg allihopa

• TesshjärtaFred
    Tösabita skrev 2008-10-14 21:24:22 följande:
    Hejsan tjejer och välkommen alla nya!Roligt att det börjar bli så pass många September brudar.Vissa av er har ju kommit jätte långt i planeringen. Jag lever fortfarande kvar i tron att jag har över ett år på mig att planera, tiden går alldeles för fort.Har precis ändrat vår lokal och det känns toppen! Trodde aldrig vi skulle hitta någon som båda var nöjd med så det är väldigt skönt att ha det avklarat.Vi kommer laga all mat själva. Men eftersom jag inte vill att någon av den närmsta familjen ska "jobba" på vår dag så försöker jag värva folk som kan hjälpa till med servering och sånt. Var faktiskt lättare än vad jag hade förväntat mig. Har däremot stora problem med att komma på vem/vilka man ska ha som toastmaster, jätte svårt ju.
    Vilka har du tillfrågat om servering och sådant? Folk du känner eller? Jag funderar mycket på serveringsfrågan. Iofs har inte vi bestämt oss för vilken catering vi ska anlita än, så det kanske faller på plats när vi väl har gjort det.
  • TesshjärtaFred

My och Erlend: Nej, har aldrig känt att jag vill dra iväg.
    Men å andra sidan skiter vi ganska mycket i traditioner och konventioner och kör vårt race och kommer att ha det bröllopet vi vill ha, inte vad andra förväntar sig.
    Men - det är ju 10 månader kvar, så jag hinner nog känna mig less.

Lilla miraklet:Vår budget är 72000. Det var det vi kunde spara ihop på 1,5 år från att han friade tills vi gifter oss. Vi får ingen ekonomisk hjälp från föräldrar utan betalar för allt själva.

• Frittan

Jag har nog känt ganska länge att när dagen väl kommer så vill jag helst ha ett mindre bröllop.. nu har min blivande en ganska stor släkt så det är tyvärr inte möjligt.. om man inte ska sålla bland vilka som får komma, men det känns mindre kul.

Kanske att vi berättar för släkt och vänner innan vi åker, har inte bestämt än, fast det är ju ett tag kvar så ;)

Klart är att vi ska ha en fest för föräldrar, syskon o närmaste vänner när vi kommit hem, för vi vill ju ändå fira dagen med dom vi tycker om.

• Igia

Idag har jag börjat på diet. Så enligt schemat ska jag ha gått ner 10kg om fyra veckor Vi får väl se hur det går med det...

Kram på er!

• september2009bröllop
    Igia skrev 2008-10-20 12:53:36 följande:
    Idag har jag börjat på diet. Så enligt schemat ska jag ha gått ner 10kg om fyra veckor Vi får väl se hur det går med det...Kram på er!
    vad kul.. Själv började jag köra GI metoden förra veckan.. Jag har ingen våg så vet inte hur de gått med viktem emn har iaf minskat 5 cm i midjan på dessa dagar..
  • Igia

Vad roligt!

Grattis! Det är ju nästan det viktigaste vad som minskar i midjan och inte på vågen.

september2009bröllop skrev 2008-10-20 13:14:23 följande:
    vad kul.. Själv började jag köra GI metoden förra veckan.. Jag har ingen våg så vet inte hur de gått med viktem emn har iaf minskat 5 cm i midjan på dessa dagar..
  • september2009bröllop

Tror faktiskt att vikten är oförändrad men just att man skippar kolhydrater gör att magen inte blir så uppsvälld..

Förutom att äta bättre har jag ju givetvis tränat en del med..

Svar på tråden September 2009