September 2009
Din bukett låter jättefin!
Det vi gjort är:
Bokat kyrka och festlokal
K´länning
Kläder till min blivande
Gästlistan är nästan klar, har lite trubbel med den om jag ska ärlig.
Börjat med festprogramet
Köpt in lite till trycksakerna jag ska göra själv
Sen har vi gjort upp en bra budget också
Jag som är en planeringsmänniska hasr min lilla checklista och det är alltfler saker som bockas av!
Hur går det för dig och din blivande i planeringen?
ja, vi hade tänkt åka en sväng och dels prova vigselringar men min blivande mår inte så bra idag så vi får se hur det blir.
ja, det finns ju en risk att man tröttnar på sådana saker som att brodera servetter, men ofta är det ju också värt allt pyssel och fix Det lät som en rolig ide men jag vet inte om jag skulle ha tålamod. Man kan ju göra lite i taget i små omgångar kanske...
I början av planeringen skulle jag göra allt själv, har nu däremot kommit till mitt sinnes fulla bruk och insett att det inte kommer ske. För jag skulle aldrig orka göra allt själv..
Det jag tycker är svårast är gästlistan..
jag hade precis bestämt mig för att inte bjuda några vänner so jag inte har så mycket kontakt md längre och efter mycket om och men så bestämde jag mig iaf för att styrka dem från listan. Men precis i veckan efter så börjar vi ha mer kontakt igen och nu känns det dumt igen om jag inte skulle bjuda dem. Vet inte vad jag ska göra riktigt...
Sen har vi svårt att bestämma oss för vad vi ska ha för mat. Vi ska laga själva och det är sån beslutsångest. Ska vi ha potatisgratäng? kockhjälp för en slant eller laga själva? kött? kall eller varm mat? servering eller buffe? ja, blir het snurrig. sen vill ser jag abslut inte fram emot bordsplaceringen men den behöver jag inte bry mig än iaf.
Vi har också pysslat med det som är skoj för oss.. det är ju ofta det som är roligast!
vi kommer ha runt 60-70 gäster beroende på hur det blir med vännerna och så men det landar nog där...
ja, en vecka tog jag helt paus från planerandet, sen igck jag för att titta på klänningar och då hittade jag min klänning och sen har det rullat på bra men nu undrar jag om det inte är dags för en till liten paus.. js, vi får se..
hur många gäster blir det för er??
nej, jag har inte det. trots att den hänger i min garberob. Tänkte ta kort och lägga i galleriet men har inte hunnit det än.. försökte hitta den på internet förut men hittade ingen bild. men säger till när jag har den i galleriet :)
hur ser din klänning ut då?
vi ska alltså dansa men inte vals kanske jag skulle skrivit också...
det måste ju bli hur bra som helst.. levande musik är ju alltid ett plus, vi ska inte ha det för vi har inte budget för det.
jag skulle önska att jag vågade sjunga du är allt till min blivande men hopar över det.. :) en vän ska sjunga på vårt bröllop
ja, vi fpr se om jag samlar mod till mig, det får tiden utvisa.. skulle va kul men vet inte om jag skulle klara det..
Det var en bra ide du hade, så kan man kanske göra.. får se om mina nerver klara det! men låten kan jag utan och innan så det är inga problem med det! :)
skulle vilja sjuna själv men som sagt får se om jag vågar, kompis som backup var wn bra ide, ska fnula lite på det ett tag!
ja, precis. Jag är bara rädd att jag ska stå där och fulgråta, inte så snyggt
Hej brudar
en fråga om ringar.. har ni köpt i butik eller på internet??
Vi har en budget på 48000:- vi ska dock göra mycket själva som mat. Vår lokal kostar 3000:- det är en mysig bygdegård där vi får hushålla med sake roch ting själva. Det är bra för det är precis så vi vill ha det.
Vad gäller ringar så vet jag inte hur vi ska göra. Har kikat runt lite på internet men det känns inte rätt att beställa över internet för mig. Sen vet vi inte om min blivande ska ha ring heller.
Ja ni brudar, beslut, beslut och åter beslut..