Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009

gosbruden skrev 2008-11-08 09:20:24 följande:
    åhhh, vad fint. Ibland ångrar jag nästan (men bara nästan ) at jag inte har röd som temafärg. För då skulle jag kunnaha fina blodröda rosor i buketten. Men som sagt är det bara nästan.Din bukett låter jättefin!
    tack :D
    vad har du för färger i ert tema??
  • MyochErlend

jo jag förstår..
    är ju inne i BT-snacket precis som du..
    men det är inte säkert att en utomstående de skulle förstå ;)
    hur långt har du annars kommit i planeringen??

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 09:43:52 följande:
    Det vi gjort är:Bokat kyrka och festlokalK´länning Kläder till min blivandeGästlistan är nästan klar, har lite trubbel med den om jag ska ärlig.Börjat med festprogrametKöpt in lite till trycksakerna jag ska göra självSen har vi gjort upp en bra budget ocksåJag som är en planeringsmänniska hasr min lilla checklista och det är alltfler saker som bockas av! Hur går det för dig och din blivande i planeringen?
    det som är klart är:
    *kyrka
    *Pastor
    *festlokal
    *gästlista (så gott som)
    *min klänning (snart också lite detaljer till håret)
    *Musik till vigseln och musiker tillfrågade
    *vi har valt ut 4 "valslåtar"
    *Vi har bestman, brudtärna (troligtvis också näbb)
    *Toastmaster, madame klara
    *Budgett (så gott som klar)
    *transport KLART!! :D
    *vi har bestämt färgtema och "stil" på bröllopet
    *bröllopsbukett bestämt

På gång att bli klart:
    *hans kläder (han vet vad han vill ha och vi vet vad det finns)
    *maten (ska göra mycket själva och är i samtal med cateringfirma)
    *Har förslag till inbjudningkort klart
    *är i dialog med fotograf...

servetter orkar jag inte tänka på.. är nog egentligen inte så pysslig av mig....hmmm
  • MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-08 10:07:57 följande:
    hehe håller på att maila med ett företag som gör broderier om vad de skulle kosta att brodera ett monogram hos dem på ca 60 servetter kan ju va värt pengarna för de e ju en himla massa jobb!
    ska ni ha ca 60 gäster på bröllopet?? så mysigt!!
    egetentligen tror jag att jag skulle ha mer energi att göra saker om vi skulle vara ca 60 också... för då kan man lägga ner lite mer pengar och vara lite mer personlig...
    vår gästlista är nu uppe i 170 pers och en ett broderat monogram på alla servetter skulle kosta oss en förmögenhet...
  • MyochErlend

ja det är skönt..
    men samtidigt så har vi börjat med mycket av det som vi tycker är kul...MUSIKEN :D det är den vi gillar mest !!

Kvar har vi gästlista, inbjudningkort, placeringskort, catering...inte lika kul :(

men det ordnar väl sig..
    vad tycker du är bäst/sämst??

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 09:43:52 följande:
    Det vi gjort är:Bokat kyrka och festlokalK´länning Kläder till min blivandeGästlistan är nästan klar, har lite trubbel med den om jag ska ärlig.Börjat med festprogrametKöpt in lite till trycksakerna jag ska göra självSen har vi gjort upp en bra budget ocksåJag som är en planeringsmänniska hasr min lilla checklista och det är alltfler saker som bockas av! Hur går det för dig och din blivande i planeringen?
    va e det för trubbel med gästlistan??
  • MyochErlend

haha.. känner igen mig så väl i det du skriver...
    Nej bordsplacering.. usch och fy!!!

Hur många gäster ska ni ha sån ca??

• MyochErlend

ouff.. vi är uppe i 170...
    hmmm (egentligen inte så bra)

Har köpt min klänning och jag ÄLSKAR DEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    har haft en liten down-period i det sista..men är på väg upp igen :)

• MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 11:07:52 följande:
    vi kommer ha runt 60-70 gäster beroende på hur det blir med vännerna och så men det landar nog där... ja, en vecka tog jag helt paus från planerandet, sen igck jag för att titta på klänningar och då hittade jag min klänning och sen har det rullat på bra men nu undrar jag om det inte är dags för en till liten paus.. js, vi får se..hur många gäster blir det för er??
    har du bild på klänningen ??
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 11:50:51 följande:
    nej, jag har inte det. trots att den hänger i min garberob. Tänkte ta kort och lägga i galleriet men har inte hunnit det än.. försökte hitta den på internet förut men hittade ingen bild. men säger till när jag har den i galleriet :) hur ser din klänning ut då?
    www.bellissimaweddings.co.uk/default.asp

gå in på länken och klicka på den blå klänningen..
    då kommer den upp i min färg..ivory :D
    åhh.. det är kärlek ;)

du får säga till när du får bild :)
    *nyfiken*
Svar på tråden September 2009