Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009

gosbruden skrev 2008-11-08 12:03:19 följande:
    Vilken fin klänning!! förstår att det är kärlek det där ja, visst blir man nyfiken på vad alla andra gör och hur deras kläningar ser ut osv... det är ju så kul med bröllo, även om jag ibland vill ha en paus..
    ja helt enig :)
    Men det är nog viktigt att bara leva lite i nuet också ibland...
    glömma allt vad planering heter och kanske göra något mysigt med sin käre :)

ibland upplever jag det som så att en del folk runt mig tror att det enda som händer i mitt liv är att planera bröllop...
    det är det enda de frågar om...
    har du upplevt något sånt??
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 13:27:16 följande:
    ja, men det kan jag känna med folk som inte känner mig så bra, då fgågar de om bröllopet i brist på annat. Annars har jag mött motsatt reaktion, att jag ibland nästan inte vågar säga något om bröllopet för folk är lite negativa ibland. alla är ju inte så men flera är så. Sen har jag min bästa vän som allierad, hon ska gifta sig i Juni så henne kan man alltid vända sig till.. :) och BT såklart
    åå så gott att ha sin bästa vän där :)
    men det har jag med.. det är skönt.. vi pratar inte alltid bröllop men kan göra det om jag vill :) Hon ska vara brudtärna och är en av de mest idè sprutande människor jag känner.. fantastiskt!!
    BT finns ju alltid.. *hehe*
    Ska ni ha vals på festen.. har du tänkt ngt på det??
  • MyochErlend
    gosbruden skrev 2008-11-08 13:43:39 följande:
    Ja, visst är det skönt att ha någon som man alltid kan prata med. Härligt att kunna byta ideér.. Vi ska inte dansa vals på festen, vi håller på väljer mellan olika låtar. Först skulle vi ha du är allt med sonja alden i kyrkan och sen dansa till en annan låt. Men sen när jag på BT stötte på en svensk text till sången Hallelujah med jeff buckley (leonard cohen i orginal tror jag) så ändrade vi oss. Du är allt finns ju inspelad men det gör ej den andra låten så en solist ska sjunga Hallelujah i kyrkan och sen dansar vi till du är allt. Så tror jag att det blir. Det var det senaste budet iaf ska ni dansa vals??
    ja...
    vi ska ha en liten session där det är vals som gäller..
    vi la ner mycket tid på att hitta 4 lite annorlunda mer nutida valssånger...
    vi ska börja med "in the arms of angel"
    sen "natural woman"-areta franklin
    "kiss from a rose" med seal
    och avsluta med "crazy" med aerosmith

självklart hoppas vi då på att folk har joinat oss på dansgolvet :):)

vi går båda på musikhögskolan och ska ha vänner som spelar.. så åhhh.. jag längtar**

Jag ska sjunga du är allt i kyrkan.. *hemligt*
  • MyochErlend

ja..hade vi vart tvugna att hyra band hade vi nog inte gjort det.. men nu ställer ju alla våra snälla vänner upp gratis...
    så då går det bra :)

är du säker på att du inte ska sjunga den själv då ??...är säker på att din blivande skulle uppskatta det ;D

• MyochErlend

...men du..du kan ju gå in för att sjunga den själv men ha din kompis som "back-up"... ett litet tecken till henne och hon förstår att hon måste göra det :)
    eller kan du ha med henne...
    det är ju ändå 2 stämt på en del ställen i den sången...skulle du inte klara av det så kan hon sjunga vidare...:)

• MyochErlend

jag ska ha det..
    eller hon som ska vara med och köra ..hon är såååååå duktig på att sjunga.. så hon ska vara med och köra och går det riktigt dåligt så får hon ta över..men lite *snyft* från dig eller mig kommer ingen störa sig på utan det blir bara en vacker effekt :)
    Det viktigaste är bara att få låten i rätt tonart så den inte är för hög ..speciellt om det säkert den dagen kommer vara jobbigare än vanligt att sjunga ;)

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-10 13:40:39 följande:
    japp vals blir det här.. men får nog ta en lektion eller två inan
    haha...vi med :)
    vi har prövat lite...det gick inte sååå bra... ;) men kul var det...:D
    vi har hittat 4 valslåtar som är är lite mer nutid.. och det är vi glada för..
    vad ska ni har för någon valsmuisk?
  • MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-10 14:31:22 följande:
    vi kommer att ha cascadas every time we touch....
    vi ska ha en liten session med 4 valser...
    1.in the arms of an angel
    2.natural woman - aretha franklin
    3.kissed by a rose - seal
    4.crazy - aerosmith

Åh, ser fram emot att få börja öva på dem ;)
  • MyochErlend

haha.. ja kanske ;)
    men de ska inte sitta ihop..men ja..det blir ju egentligen det ;)
    ååå...idag ska vi gå och se på ring..igen...

vi kommit på att kanske mannen också ska ha ring? :)

• MyochErlend

hmm.. vi ska försöka landa runt 50 000
    men då är ju inte jag och mannen inräknade med kläder och så..
    men ang ringar. Vi ska köpa våra i butik...
    Vi får båda för 4500 och då ingår gravering, upputsning på förlovningsringarna + att vi ska ta in min förlovningsring en storlek...
    Det är väl ett väldigt bra pris... är det inte ??

Svar på tråden September 2009