Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009

TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 17:33:44 följande:
    Det är ett jättebra pris! Då gissar jag att det inte är så mycket bling, eller?
    nej...inte så mycket bling.. inget alls..faktiskt men ringarna har ett sånt snitt att det ser t som att de "blingar" :)
    väldigt nöjd med dem..
  • MyochErlend

åh ska d ha 3 ringar...
    *ler* det var något nytt :)
    eller jag har iaf inte hört talas om det..
    men det är så fantastiskt att man har så fria händer...
    :D

Hörrni... jag längtar.. gör ni ?? :D

• MyochErlend

åh.... jag förstår !! :D
    väldigt god idè...
    åh.. jag vill hitta på ngt personligt till min man :)
    något sånt finurligt som bara jag kan komma på ;)

• MyochErlend

oj..hur lät det.. jag menar en sak som bara jag skulle kunna ge honom.. som bara jag som hans nyblivna fru skulle kunna komma på :)

• MyochErlend

hahahaja..
    hmm.. ,morgongåva behöver inte bli så dyrt..
    men jaja...
    hehe
    det kan ju också misstolkas ;)

• MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-11 21:59:26 följande:
    Många skrattar lite åt mig när jag berättar, men för oss funkar det skitbra. Min blivande är inte så road av planering och då blir det annars att när jag frågar honom om något så blir svaret att han inte vet. Men om han vet att vi ska ha möte och diskutera saker så skärper han till sig för då vet han att det inte är samma gamla tjat som alltid. Jag tar på mig projektledarrollen och bestämmer dag, och vad vi ska ta upp och sen bestämmer vi. sist bestämde vi att han är ansvarig för catering och ska kolla offerter till nästa möte och jag är ansvarig för inbjudningskort och ska kolla upp det. Jag ville att vi skulle prata om själva vigselakten, men han var inte där mentalt än så då bestämde vi att vi tar det nästa möte. Eller nästnästa. Då blir jag lugn för jag vet att vi kommer att ta det längre fram, och han blir lugn för att jag då inte tjatar på honom. Mycket praktiskt.
    vi har det som er !!!
    mycket praktiskt !!
    Rekomenderas varmt !!
    men vi prövar att gora det lite mysigt...över en bit mat eller liknande :):)
    Och så presenterar vi det som vi har kommit fram till på ett entusiastiskt sätt :)
    Det roligaste hittils var när jag hade plockat ut 9 vals låtar till förra mötet och så skulle vi få ner det till 4 st..
    så vi var tvungna att lyssna och provdansa ;)

Mycket humor och skratt den kvällen och vips så var vi eniga om 4 st :D
  • MyochErlend

ok...yes.. händer det ngt hos er brudar dag ?? :)

• MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-12 16:54:51 följande:
    jag provade brodera igår och det gick inte bra! men har fått ett pris på 12,50 per servett från ett företag här i stan som jag tänkte ta så idag ska jag kolla tyg till servetterna vad händer själv då my?
    jag har ringt till en fotograf...
    idag.. hmm.. ska få skickat bilder till mig..
    annars så har jag mest skrivit essays idag och vart å simmat :)
    Ikväll ska jag och min blivande skriva på kontrakt för lokalen.. så då är det "no way back" ... ;)
  • MyochErlend
    september2009bröllop skrev 2008-11-12 20:24:52 följande:
    nu har vi precis haft planeringsmöte hehe så romantiskt det låter :-P inte ett dugg men bra e det.. efter noga beräknande på olika stora poster fick vi ner budgeten ytterligare 5000 kr.. utan att egnetligen spara in på nått.. har gjort ganska grov överslags räkning på en del saker och nu räknade vi lite mer noga på det.. men har fortfarande en del sånna poster kvar som ska beräknas lite längre fram..
    vad har ni satt maxbudgett på??
  • MyochErlend
    Igia skrev 2008-11-13 13:44:47 följande:
    MyandErlend:Får man vara så fraäck och fråga vilka andra valslåtar ni välde mella?. Har så svårt att komma på vilka som går i 3/4takt och gillade verkligen era som ni ska ha...
    jada...:)
    det är inte fräckt ...jag har de på en lista men inte här just nu...
    hmmm...
    kan jag skicka dem till dig när jag har listan ??
    Annars så är det bara varsågod att använda de jag har föreslagit :)
    Tips! de kan gå i 6/8 dels takt också och då kan man få känslan att de går i vanlig 4/4 takt.. förstår du vad jag menar??
    Dvs.det som är bra med t.ex. Kissed by a rose med seal är att det både går att dansa vals men även "vanlig" slow dans till den... som att den hade gått i vanlig 4/4-takt...
    Du kan inte dansa så till t.ex. "My bonnie is over the ocean"
    (iofs kanske du inte har den som bröllopsvals ;) )
    Men förstår du vad jag menar ??

Stor kram!!
  • MyochErlend
    Igia skrev 2008-11-13 19:42:18 följande:
    Tack. Du kan skicka den när du har den.Jag föstår vad du menar. Är en danstjej
    aha*
    då e det ju lätt som en plätt ;)
  • MyochErlend
    ElleJocef skrev 2008-11-14 19:43:20 följande:
    Oj, vad ni har varit flitiga under veckan som gått Jag måste besöka tråden oftare om jag ska hänga med märker jag! Vi har faktiskt oxå små "projektmöten", en halvtimma varje söndag kväll när barnen somnat.Budget ca 50-55 tkr, varav ringbudget max 10.
    supert det :)
    hos oss står det lite still just nu..
    det har kommit lite andra saker som distraherar..
    just nu så har jag och min blivande bara problem med att få tid att ses...
  • MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2008-11-17 12:37:00 följande:
    Känner till det där. Jag jobbar skift och kvällar, så vissa veckor ses vi inte alls. När jag kommer hem vid 02 sover han och när han går till jobbet vid kl 06 sover jag. Då är inte bröllopsplanering det första man prioriterar när man har tid tillsammans om vi säger så. Förresten, ett låttips till er som ska dansa vals. Känns som om den funkar för vals iaf. "Call of the search" med Katie Melua. Sjukt fin text och arrangemanget är som gjort för att dansa till. Vi har redan valt en annan låt som vi ska dansa mer som tryckare till, men den här är verkligen superfin!
    tusen tack :D
  • MyochErlend

åh..några septemberbrudar.. som kan ge mig lite positiv energi och inspiration ?? ;) tack !!

• MyochErlend

vi ska inte heller skicka det...
    tror det flesta vet när det är ;)
    Nu har jag vart å simmat...
    deilig! så nu har jag fått ny energi..kan rekomenderas!!

• MyochErlend

..här är en blivande brud som inte kan sova...
    lite surt..för imorgon har jag mycket att göra...
    vad gör du när du inte kan sova??
    Har ni några tips??

• MyochErlend

hej... vi har inte funderat så mycket på det än...
    jag och min blivande ska ha en bröllops session ikväll...
    så vi får se om det bestäms något då...:)

Ha en fin dag!!

Svar på tråden September 2009