• Black velvet

Egotrippad Tärna?

Är det någona av Er som varit med om att Er tärna bara bryr sig om en sak, nämligen tärnan?
    Där Ni fått ta hjälp av någon helt annan för att det skall fungera?

• Svar på tråden Egotrippad Tärna?
  • zsandora

min ena tärna va till en början väldigt ego, klänningen dög ej å ville absolut inte åka jenkare utan limo..... men dom sista två mån innan ändrade hon sig till raka motsatsen å löste alla mina bekymmer nu efteråt hade vissa saker inte funkat utan henne.

Ja prata dock inte med henne om det men brydde mig heller inte om hennes påhitt

• Timba

Jag tror att kommunikation är a och o! Berätta för din tärna hur du vill ha det och vad du förväntar dig av henne. Om hon "krånglar" eller att du känner att hon kommer att förstöra etc så säg rakt ut hur du känner och plocka bort henne från uppgiften! Det är du som är hennes chef på bröllopet och hon ska infinna sig i att du bestämmer den dagen! Men prata med henne, det brukar lösa sig i konflikter genom samtal!

• erika26
    Timba skrev 2008-08-28 15:12:25 följande:
    Jag tror att kommunikation är a och o! Berätta för din tärna hur du vill ha det och vad du förväntar dig av henne. Om hon "krånglar" eller att du känner att hon kommer att förstöra etc så säg rakt ut hur du känner och plocka bort henne från uppgiften! Det är du som är hennes chef på bröllopet och hon ska infinna sig i att du bestämmer den dagen! Men prata med henne, det brukar lösa sig i konflikter genom samtal!
    exakt!
  • HurraViSkaGiftaOss

Nej jag har världens underbaraste tärna!

• erika26

Jag har de två underbaraste tärnorna.

• Wicsen

Hade syrran som tärna som jag avpolletterade 23 timmar innan bröllopet. Det var för kyrkligt för henne att läsa en bibeltext och hon sa att det räckte för henne att "bara gå fram och tillbaka" i altargången. Sen ville hon inte vara med på fotona då de skulle hamna på nätet (HÖGERKLICKSSKYDDADE!!) som en del i priset. Till saken hör att fotografen skulle fota själva vigseln. Hon ville att han skulle "välja sina vinklar" när han skulle fota för att hon skulle kunna vara med. Dagen innan bröllopet när vi dukar i festlokalen och jag frågade mamma varför hon ändrade bestiken som jag lagt ut så utbrast syrran "men du som har fått så mycket nu!" för där gick jag tydligen över någon gräns. Visst fick vi viss hjälp av mina föräldrar men det var inget vi bad om utan den hjälp de gav oss var självpåtagen.

• agtiwi

Jag har upplevt en oerhört egoistisk och självcentrerad tärna en gång, dock inte på mitt bröllop (tack och lov). Det slutade med att några av gästerna tröttnade på tärnan och fräste till åt henne.. Ibland undrar man hur vissa fungerar..

• Kärlek ger näring åt själen

Jag har en underbar tärna som stöttar mig. Men prata med henne.. För det är ju trots allt er dag och vill hon inte acceptera ert sätt så var utan henne då

Svar på tråden Egotrippad Tärna?