• sandyh

Ranunkel

Om någon där ute har bilder på någon eller några buketter med ranunklar så skulle jag bli gladast i världen av att få se de bilderna!!

• Svar på tråden Ranunkel
  • Kärlek08

googla "ranunkel" på bilde rså får du upp massor

• sandyh

Jag har googlat och vet hur en ranunkel ser ut. Men jag ville se lite olika bukettförslag med ranunklar i. Det har jag inte hittat allt för många av.

• Goaste

Åh den blomman är ju så vacker! Synd att säsongen är nov-maj annars ville jag haft sånna på vårat augustibröllop.

• sandyh

Ja, den är jätte fin! Jag ska gifta mig i februari, så den passar alldeles perfekt!

• Kanada Hjarta Sverige

jag hade ranunkel i min bukett (augustibrollop) - kolla mitt galleri

• Goaste

Kanada Hjarta Sverige skrev 2008-08-28 23:25:53 följande:

jag hade ranunkel i min bukett (augustibrollop) - kolla mitt galleri
    Va? Floristen jag pratade med sa att det nog blev svårt att få tag i ranunkler i augusti. Konstigt. Din bukett var jättefin, vad hade du i mer?
  • Kanada Hjarta Sverige

Tack! gron hortentia, vit fresia och vita ranunkel!
    fick ocksa hora fran borjan att ranunkel bara fanns under vinter-var, men vissa sorter finns fortfarande pa sommaren. mina var importerade fran holland.

• sandyh

Kanada Hjarta Sverige skrev 2008-08-29 02:22:59 följande:

Tack! gron hortentia, vit fresia och vita ranunkel!fick ocksa hora fran borjan att ranunkel bara fanns under vinter-var, men vissa sorter finns fortfarande pa sommaren. mina var importerade fran holland.
    Den är ju jätte fin!!
  • Goaste

Tack! gron hortentia, vit fresia och vita ranunkel!fick ocksa hora fran borjan att ranunkel bara fanns under vinter-var, men vissa sorter finns fortfarande pa sommaren. mina var importerade fran holland.
    Ahaaa... när gifte ni er?
  • BirgitochCarl

Titta i mitt galleri - jag hade ranunkel och rosor!

• Kanada Hjarta Sverige

8 augusti i sthlm

Goaste skrev 2008-08-29 10:12:07 följande:
    Ahaaa... när gifte ni er?
  • Fröken förväntan

Prova att googla på "ranunculus bouquet" så får du ganska många bilder !

• cazan

Jag var hos min blomstergrossist idag på höstmässa och då hade de både vita och röda ranunkler som var jättefina...och dyra! Men jag trodde inte att de skulle vara så fina som de var. De var dock rätt så små, men de fanns iaf! Kolla med din florist och be denne titta med sin grossist, ibland går det att fixa "off season".

Svar på tråden Ranunkel