Ska jag "ta tillbaka" inbjudan för min syster?
Hej
Jag har ett rätt stort problem såhär en månad före bröllopet -min storasyster och enda syskon.
Vi umgås sällan eftersom jag inte klarar av hennes lynniga humör men igår var vi ändå bjudna på samma tillställning. Jag satt och pratade med min mamma om att hon skulle hjälpa oss genom att köpa tax-free sprit på sin nästa konferensresa. (OBS detta är det enda mina föräldrar hjälper till med rent ekonomiskt)
Då hör jag min syster säga "Fast jag fyller ju tretti och det är ju planerat sedan länge"....då liksom brister det för henne och hon säger saker som "Vi har ju vetat sedan 1978 att jag ska fylla 30 det här året"
och sedan "Det är ju inte så normalt att gå och gifta sig ett par månader efter att man förlovat sig".
Hon fyller alltså år i början av November...FYLLER ÅR.. och vårt bröllop är den 4e Oktober. De enda hon känner som kommer att gå på vårt bröllop är våra 4 kusiner och föräldrar (av 100 pers). Hon menade alltså att vi borde ha vårt bröllop nästa år eftersom hon fyller år i höst och att vi är egoistiska som inte har tänkt på det. Hon brukar dessutom alltid vara pank så jag fattar inte hur hon ska ha råd med en fest ändå. Kanske tror hon att våra föräldrar kommer lägga sina slantar på vårt bröllop istället för att sponsra hennes tretti-års fest? Hursom...
Jag och min kille gick därifrån eftersom hon inte går att prata med när hon väl har blivit sådär.
Vad ska man göra nu? Hon har ju visat vart hon står och då känner jag att jag inte vill ha henne med på bröllopet. Men hon har redan tackat ja...