• Par Nyköping

För många namn

Åhhh nu snurrar tankarna... behöver lite hjälp på traven.
    I vår familj idag har vi 5 efternamn. Dvs min M2B och hans son heter samma medans jag heter dubbelnamn från mina föräldrar och min dotter har sin pappas namn kombinerat med ett av mina. Rörigt?? javisst... hur sjutton ska jag göra med detta?? Jag byter gärna till M2B namn men är tveksam hur jag ska göra för min dotter. M2B kan inte byta till ett av mina för då heter han samma som min bror vilket är lite sådär och jag tvekar på att hans son skulle få byta till mitt namn heller för hans mamma! Ja det är ett tag kvar till jag måste bestämma mig, men vill gärna ha lite input från er ivriga brudar här...

• Svar på tråden För många namn
  • flowerrose

Kan du inte ta din m2b's namn och din dotter byta till ditt nya och behålla sin pappas namn så att hon har både ditt nya och sin pappas...

• Par Nyköping

mmmm har tänkt så också, fast jag vill att vi heter lika då vi 4 är en familj som fungerar. Min dotters pappa finns inte med i bilden. Men han kan ställa till det hela med ett namnbyte och tvekar därför!

• Soon and very soon

gör ett helt nytt namn, det gör vi. inte för att vi heter olika mina tre heter ju samma men jag har ju mitt , fast bara lite till. Så kolla om ni kan kombinera ihop ett alldeles nytt släkt namn. lycka till!

Svar på tråden För många namn