• Cillsingen

Alla ska lägga sig i!!!

Jag bara undrar? Varför måste alla säga saker som "om ni inte gör si eller så blir det jättetråkigt", "om ni inte bjuder fler så kommer det bli avslagen stämning", "man kan absolut inte ha korv med bröd som nattamat", eller "om ingen håller tal blir middagen jättelångtråkig"!!

Hur tror ni det får mej att känna mig egentligen? Man är ju nervös redan som det är...inte nog med ens egna grubblerier, nu ska man grubbla över alla andras grubblerier oxå! Det är ingen hjälp! Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Alla ska lägga sig i!!!
  • BlendaSigne

I do!
    Därav så får gästerna inbjudan utan att veta nåt innan o de mesta kommer vara hemligt fram tills bröllopet... orkar inte med allas åsikter då det är VÅR dag!
    Försök inte att bry dig om vad alla tycker o tänker - du ska göra de till DIN dag o ingen annans. De kommer bli superbra!

• 27juni2009

Igår satt vi o hade kalas för dottern o kommer in på bröllop, svägerskan hade precis varit på ett o så nämde hon "presentöppning" vid halv 12 tiden.... osv, direkt högg min svärmor " ASSÅ, de kan de ju göra dagen efter..." Jag högg tillbaka att jag minnsann vill visa mina gäster att jag e tacksam för deras paketer o öppna under festen. Hon blev faktiskt tyst o tittade på sin sambo hihihi kännde jag att jag kunde knäppa till henne lite o hjälp hur mycke ska hon kommentera när hon skall med vid klänningsprovning?????
    Varför alla dessa försvar vi blivande brudar ska behöva nyttja???

• FruRålin080808

Jag förstå inte att folk inte har vett att hålla tyst! Vi gjorde som vi ville...Visst fanns det de som rynkade på näsan när jag sa att jag skulle ha svart klänning och att vi inte skulle ha middag utan kaffe och tårta och senare cocktailparty, men vi gjorde som vi ville och det blev jätte lyckat=)
    Man ska inte behöva försvara sina val och det är ju brudparet som formar sin dag. Det bästa kanske är att inte involvera folk i planerna för att slippa höra allas åsikter...

• Kärlek ger näring åt själen

Vi höll allting hemligt tills inbjudningarna åkte ut.. då hade vi det mesta färdigt på så sätt så slapp vi alla komentarer om allt man ska o inte ska ha.

Jag kan känna lite här ifrån bt också.. att man får höra ibland att det är fel upplägg man har valt..

Men oavsett fallet. Skaka av dig det och kör på så ni får det drömbröllop ni VILL ha. Det är trots allt ER dag och ni bjuder in gästerna för att fira med er.. Så de borde egentligen vara tacksamma över att ni bjuder in dem istället för att göra hela vigsel m m helt privat.

• Jungblom

Den enda som hade åsikter om mitt bröllop var min mormor och min moster som jag inte umgås med till vardags. Men jag stod på mig i våra val som var väl genom tänkta. De hade åsikter om vilka som skulle bjudas.

• Lillsnufflan

Jag har också undrat över varför folk tycker sig ha rätt att tycka så mycket. De gör det ju inte på ett särskilt finkänsligt sätt heller. Min normalt diplomatiska och trevliga familj har förvandlats till en dålig film eller nåt...

• Sebastiána

...och de hade ju inte lagt sig i om det gällt någon annan större fest. Varför göra det när det är ett bröllop?

Svar på tråden Alla ska lägga sig i!!!