Jobbhjälp!!! (långt)
Egentligen så passar inte min fråga in här på bröllopstorget öht men det andra forumet jag är medlem på finns även mina kollegor så jag kan inte skriva där om detta. Så hoppas på hjälp från er!
Jag har sen i april iår jobbat på ett företag. Jag trivs med mina kollegor men jag avskyr jobbet. Men man får ta det som bjuds helt enkelt. Som mamma har man ju inte lyxen att kunna stanna hemma hela livet.
Nu har chansen visat sig för mig att jag möjligvis kan få börja jobba timmar i en Vero Moda butik i stan. Jag har tidigare jobbat på H&M och fullkommligt älskade det! Jag ska på intervju på måndag och provjobba nästa helg.
Sambon tycker att jag ska stanna kvar på det jobbet jag har nu eftersom detta är bättre betalt. Jag hade ju inte tänkt att sluta helt även om jag får jobbet på VM utan kanske gå ner lite i tid bara för att kunna jobba timmar på VM.
Han tycker jag är vansinnig som vill jobba på VM och ge upp en lön som är bättre än vad jag kan få där.
Men jag vantrivs med mina arbetsuppgifter, det är i butik jag verkligen vill jobba och på detta sättet så kan jag få in en fot i branschen igen. Nu vet jag ju inte om jag får jobbet eller ej. Ska ju som sagt på en intervju till och provjobba först.
Såå? Vad vill jag egentligen med detta inlägget? Det är knappt så jag vet det själv. Men iaf... vad tycker ni? Skulle ni gå ner i tid där ni ändå har bra lön fast ni vantrivs för att börja jobba extra i en butik med sämre lön men där ni är säkra på att ni skulle trivas?
Är jag en fullkommligt egoistisk idiot som ens tänker tanken?