• Teresan8

Lång tid med efternamnsbyte

Nu har det snart gått en månad sedan jag och min man gifte oss. Och jag har fortfarande inte fått något personbevis med mitt nya efternamn. Är det någon som varit med om något liknanade?? Det måste ju ha blivit något fel!? Jag blir galen!!

• Svar på tråden Lång tid med efternamnsbyte
  • Teresan8

Har gjort det och de säger att de inte fått in några papper. Att vi fortfarande står som ogifta där...

• Yllo

Ta kontakt med vigselförrättare och kolla om h*n skickat in pappren på att ni är gifta.

• Yllo

Hihihihihi... Vi skrev tydligen samtidigt Anne på Grönkulla *fnis*

• Teresan8

ja, jag har skickat mail till dem. De har liksom bara telefontid mellan 10-12 och då jobbar jag och kan inte gå ifrån. Får hoppas de svarar på mail... tack

• avil

oj,det är kanske en sak att påpeka till han som viger oss. Att skicka in! Är det vigselbeviset han ska skicka?? För vi måste ta en kopia på det för att ha med till vår vigselcermoni i cyoern........

• Humlanhubbe

jag har inte heller fått hem något papper om nya efternamnet..o skatteverkets telefoner är inte att lita på..har brutits de 3 ggr jag testat ringa..ggr...

• Teresan8

Nu har jag fått reda på att det tar längre tid hos skatteverket efter sommaren när de ska "komma ifatt". Så namnbytet skulle antagligen bli klart nästa vecka. Så då blir det prick en månad det tar :o) Skönt att de inte kommit bort i alla fall.

• stinakina

Jag ringde skatteverket igår (vi gifte oss 9/8) det var nu registrerat att vi nu var gifta, men med namnbytet hade det "blivit något fel" så damen jag pratade med skulle ordna det på engång! så snart har jag nog ett efternamn jag med!!

• Teresan8

E det inte lite sjukt att det ska vara så mkt klydd med allt?

• matteve
    Humlanhubbe skrev 2008-09-03 09:10:47 följande:
    jag har inte heller fått hem något papper om nya efternamnet..o skatteverkets telefoner är inte att lita på..har brutits de 3 ggr jag testat ringa..ggr...
    Jag fick inte hem papper heller, men jag loggade in med e-legitimation, och där var jag registrerad med det nya namnet!
  • dimma

för mig tog det sex veckor från det att vi lämnade in vigselcertifikatet - och därmed nästan tre månader från vigseln. hon som skulle handlägga ärendet var på semester. en månad tycker jag att man får räkna med att vänta, men när det börjar närma sig två blir man ju lite otålig faktiskt...
    Ett tips är att ringa efter ett par veckor och kolla så att dokumentet verkligen kommit in till Skatteverket - annars kan de ju inte göra så mycket. Har man tur hamnar man då hos en snäll handläggare som löser det hela åt en meddetsamma!

• Nanny Macphee

Jag har väntat en månad nu och dom upptäkte att någon vikarie hade lagt våra papper + 800 st till då fel ställa så det kommer nog att dröja ett tag till för oss.

• Melis

Jag fick mitt namnbyte 7 dagar efter att jag lämnat in blanketten....

Svar på tråden Lång tid med efternamnsbyte