• 13september2008

Min tärna har fått barn

Om 10 dagar gifter vi oss.
    Igår fick min tärna en liten pojke. 6 veckor för tidigt. Är så glad för hennes skull även om detta ändrar våra planer.
    Vet många som hade fått panik och ballat ur om någon "oförutsatt" händer sådär nära inpå men jag är bara glad att allt är väl med den nya familjen

Någon mer som gifter sig nästa lördag? Hur går det för er?

• Svar på tråden Min tärna har fått barn
  • Tooticki

Vad härligt att du inte börjar skälla på henne och ungen att de förstört ert bröllop

Lycka till på dagen!

• 13september2008

Vi skojade innan och jag sa till barnet på skarpet att inte komma ut förrän 14 september men det är ju faktiskt inget man kan styra över!
    Det finns ingen graviditet eller bebis som kan förstöra mitt bröllop

• Aleta
    Tooticki skrev 2008-09-04 16:35:24 följande:
    Vad härligt att du inte börjar skälla på henne och ungen att de förstört ert bröllop Lycka till på dagen!
    Haha
    Tyvärr händer ju det här på BT ibland.

13september2008: Härligt att du känner så. Lycka till, du får säkert ett underbart bröllop.

Jag har precis läst boken Wedding Season av Katie Fforde. Den börjar med ett bröllop och medan de klär på bruden så SMS:ar tärnan att hon sticker till Paris med sin nya pojkvän istället.
    Som tur är har de tärnklänningen där och de hittar en tjej med samma storlek som de övertalar.
    Du kan ju åka runt bland dina vänner med klänningen och prova...det blir lite som Askungen.
  • 13september2008

Hihi ja det är ju ett alternativ Vi hade räknat med att min tärna skulle vara rätt så gravid så är det verkligen en mammaklänning.....

• xxs

Roligt inlägg, faktiskt, med tanke på att de flesta brudar nog skulle flippa ur lite iallafall. Konstigt nog. Grattis till tärnan!

• JPerlestam

Haha, jag fick precis reda på att min ena tärna är gravid och kommer vara i 4 månaden när vi ska gifta oss, tur att går att klänningarna ska gå att ta ut lite! Så kan det gå, livet stannar ju inte upp bara för att jag ska gifta mig.

• Aleta
    13september2008 skrev 2008-09-04 17:15:35 följande:
    Hihi ja det är ju ett alternativ Vi hade räknat med att min tärna skulle vara rätt så gravid så är det verkligen en mammaklänning.....
    Du kanske får plats med två tärnor i den!
  • 13september2008

Ja jag kände att det är så många
    "åh min tärna har gjort det och det och nu är hela bröllopetförstört"-trådar och tyckte det var dags för en i lite mer positiv anda.

xxs skrev 2008-09-04 17:19:22 följande:
    Roligt inlägg, faktiskt, med tanke på att de flesta brudar nog skulle flippa ur lite iallafall. Konstigt nog. Grattis till tärnan!
  • Lissdaniels

Men ska hon vara tärna ändå med en så liten en?

• Tofsetofs

Min toastmadame, som skulle hålla hela festplaneringen, bröt benet riktigt illa i söndags och ligger fortfarande på sjukhus. Vi gifter oss i morgon.

Det första hon tänkte var: "Nu spricker det"

Det första jag tänkte var: "Hoppas hon kan vara med iallafall en stund."

Min bror tog över toastmasterrollen och jag satte lite kvickt ihop ett festprogram. Nu hoppas jag hon kan vara med en stund iallafall.

Tycker det är så skönt med fler blivande brudar som inte går i taket över saker de inte kan påverka. Mer sånt!

• 13september2008

Pojken är lite tidigt född så han ligger fortfarande i kuvös. Personalen tyckte absolut min tärna kunde åka iväg en stund på permission. De har ju proffessionell "barnvakt" och pojken mår bara bra.
    Skönt att inget är kritiskt eller att de är dåliga - då hade det inte varit roligt att ha bröllop.
    Min tärna kommer nog kunna vara med på vigseln.

Tofsetofs: lycka till imorgon!!!!

Lissdaniels skrev 2008-09-04 20:27:07 följande:
    Men ska hon vara tärna ändå med en så liten en?
Svar på tråden Min tärna har fått barn