• Timba

Varfor forstora brosten??

Jag tror att det där med bröstförstoring enbart har med dåligt självförtroende att göra faktiskt! Att medvetet lägga sig under kniven för ett ingrepp som ska behaga andra (männen oftast) och dessutom kan äventyra amning etc etc KAN inte förklaras med "jamen jag hade så små bröst". Det betyder isåfall all 50% av sveriges kvinnliga befolkning skulle ta till kniven. Jag fattar det inte. Tycker man ska remittera dessa tjejer till psykolog för att förbättra självförtroendet istället. Det är oetiskt av läkarna att operera skönhet på den nivån tycker jag!

Hörde, aporopå diskussionen, att man numera ofta sprutar in Botox eller Restylane (det sistnämnda är kroppseget tydligen) i små bröst och även i penis och klitoris i Japan bla. Så nu börjar även männen. Undrar hur skojj det är att sitta på en svajjig Restylane-penis ? Ungefär lika upphetsande som att smeka ett par plastiga fejktuttar....

NÄ ts- du gör så rätt i att åka på semester istället för att operera tuttarna! Önskar att fler tjejer vore lika starka som dig!

• Timba
    gottelina skrev 2008-09-05 12:20:07 följande:
    Timba: Tro är det samma som ingenting veta...
    Eller att vara lite ödmjuk. Trampade jag på en öm tå?
  • Timba
    gottelina skrev 2008-09-05 12:34:43 följande:
    Vad är det som är ödmjukt med att tala om att alla som vill förstora sina bröst behöver psykolog? Kan tillägga att jag har själv inga såna planer men kan ibland snudda vid tanken när jag hittar ett jättesnyggt plagg men får hänga tillbaka det för att jag skulle behöva typ tre BH med gelfyllning för att fylla ut plagget vid bysten. Däremot har jag inga som helst problem med självförtroendet.
    Jag är ledsen om jag sårat dig!

Jag trodde du kritiserade att jag skrev att "jag tror". Jag kan ju inte skriva "jag vet" eftersom jag inte har några vetenskapliga belägg för det jag skriver, och tror

Det måste vara jättejobbigt för dig att hitta kläder om du har en opropertionelig kropp och jag förstår om du därför opererar dina bröst (ett annat alternativ är ju att försöka gå ner i vikt). Jag förstår även att man på medicinsk basis väljer att operera sig, tex rekonstruktion efter canceroperation.

Vad jag INTE förstår är de som "bara" har små bröst, utan att vara oproportioneliga, och opererar sig. De gör det ju enbart för att behaga någon annan. De tror att alla problem liksom kommer att lösa sig i och med de nya brösten, vilket de självklart inte gör! Dessa tjejer är, enligt min mening, i behov av terapi och inte medicinsk vård.
  • Timba
    gottelina skrev 2008-09-05 12:57:18 följande:
    På tal om att gå ner i vikt. Det har jag gjort (och gör fortfarande) men gissa vad som krympte först. Tyvärr är jag en över lag stor kvinna. 172 cm lång och bredaxlad med bred bröstkorg och breda höfter. Har varit normal (dock aldrig smal) då drog jag storlek 44 för längd och bredd.
    Jag tyckte du såg jättefin ut! Var inne i ditt galleri och kikade på bilder! Eller hade du lösbröst och gördel på det kortet ?
  • Timba
    Spanier skrev 2008-09-05 13:12:46 följande:
    Jag vill förstora brösten. Och går på en diet och träning nu. Yes jag vill ha den "ideala" kroppen. Har alltid vägt 60 kilo med normala bröst, men nu vill jag ha större. Och det står jag för jag tycker det är snyggt!
    Du är 20 år. Ny forskning har visat att hjärnan inte mognat färdigt förrän man är 25! Avhandlingen går att beställa gratis på nätet (har den på en annan dator), det går att googla fram adressen till USA där forskningen skett.

Så Spanier; spara pengarna och vänta tills du är 25. Om du fortfarande är i behov av ett par plasttuttar så kör.
  • Timba
    Spanier skrev 2008-09-05 13:19:58 följande:
    Har man ekonomin och vet att man vill så vad är problemet?
    Du har en omogen hjärna!
  • Timba

....Och kanske ångrar dig när hjärnan mognat.....

• Timba
    Spanier skrev 2008-09-05 13:26:39 följande:
    Alla människor utvecklas olika. 15 åringar kan mogna tidigare än en 25 åring
    Jag försöker googla de där artiklarna men hittar dem inte. Jag vill inte käbbla på om det här men som tidigare sagts så har nya forskningsrön kommit fram till att hjärnan inte är färdigutvecklad förrän i 25-årsålern. En 15 åring kan således inte vara lika mogen som en 25 åring (om den sistnämnda inte är retarderad eller sjuk på annat sätt). Inte om man ska tro forskarna iallafall. Jag vet inte hur du är men jag tycker att 20-åringar är rätt så naiva över lag och jag förstår att många i den åldern förstorar brösten, gör kroppsvaxningar och byter kläder i tid och otid. De tror att de inte duger som de är. Skulle vara kul om vi kunde "spola fram" tiden och se vad du säger om fem år. Om det fortfarande var viktigt att ha stora bröst eller om du kanske fått andra intressen i livet som känns större.
Svar på tråden Varfor forstora brosten??