Inlägg från: gottelina |Visa alla inlägg
  • gottelina

Varfor forstora brosten??

För mig är det där problemet ligger. Jag är en plusbrud (stl 46-48) Med A-kupa. Gissa om det är svårt att hitta kläder!!! Lite bättre går det nu när jag kan handla på vanlig avdelning men innan när jag var tvungen att handla på BiB eller Generous eller liknande så var det stört omöjligt att hitta något som satt bra. Fick stora påsar över. Det är precis som om att är man stor så HAR man stora bröst. Dessutom är jag också begåvad med Kalle Anka-fötter. Snacka om nitlotter. Fast skomodet senaste tiden har ju varit ganska bra för oss ankor också.

090208 skrev 2008-09-05 08:42:39 följande:
    Enda gangen jag gnaller over fotterna ar for att det ar svart att hitta skor, inte for att dom ar fula. Orka lixom...
  • gottelina

Timba: Tro är det samma som ingenting veta...

• gottelina

Vad är det som är ödmjukt med att tala om att alla som vill förstora sina bröst behöver psykolog? Kan tillägga att jag har själv inga såna planer men kan ibland snudda vid tanken när jag hittar ett jättesnyggt plagg men får hänga tillbaka det för att jag skulle behöva typ tre BH med gelfyllning för att fylla ut plagget vid bysten. Däremot har jag inga som helst problem med självförtroendet.

• gottelina

Jag är inte sårad. Det ska mer till än så. Synd att du missuppfattade mitt inlägg. Klart man inte kan veta men det var just det jag ville ha sagt för jag tyckte du gick ut lite väl hårt och sa att alla som ville förstora brösten behöver gå till psykolog istället. Det finns gott om tjejer som förstorar brösten som skulle behövt psykolog istället men det gäller ju inte alla eller hur? Det finns väldigt många som mår dåligt på olika vis som skyller det på sitt utseende men det har oftast väldigt lite med saken att göra. Det är annat som ligger bakom. Så du ser...egentligen är vi ju ganska överrens.

Timba skrev 2008-09-05 12:47:25 följande:
    Jag är ledsen om jag sårat dig!Jag trodde du kritiserade att jag skrev att "jag tror". Jag kan ju inte skriva "jag vet" eftersom jag inte har några vetenskapliga belägg för det jag skriver, och tror Det måste vara jättejobbigt för dig att hitta kläder om du har en opropertionelig kropp och jag förstår om du därför opererar dina bröst (ett annat alternativ är ju att försöka gå ner i vikt). Jag förstår även att man på medicinsk basis väljer att operera sig, tex rekonstruktion efter canceroperation. Vad jag INTE förstår är de som "bara" har små bröst, utan att vara oproportioneliga, och opererar sig. De gör det ju enbart för att behaga någon annan. De tror att alla problem liksom kommer att lösa sig i och med de nya brösten, vilket de självklart inte gör! Dessa tjejer är, enligt min mening, i behov av terapi och inte medicinsk vård.
  • gottelina

På tal om att gå ner i vikt. Det har jag gjort (och gör fortfarande) men gissa vad som krympte först. Tyvärr är jag en över lag stor kvinna. 172 cm lång och bredaxlad med bred bröstkorg och breda höfter. Har varit normal (dock aldrig smal) då drog jag storlek 44 för längd och bredd.

• gottelina

Smickrare där. Nä men välvadderad BH. Dessutom är det skenor i klänningen så trycker man vid brösten så är där rätt tomt. Snacka om falsk marknadsföring. Jag tänker köpa BH i en storlek för stort och sen köpa löstuttar. Sådana där i silikon du vet. Bra kvinna reder sig själv ju...

Timba skrev 2008-09-05 12:59:44 följande:
    Jag tyckte du såg jättefin ut! Var inne i ditt galleri och kikade på bilder! Eller hade du lösbröst och gördel på det kortet ?
  • gottelina

Jag tror Timba menar att du kanske ångrar dig. Kolla på Pamela Andersons tuttar. Hon har ångrat sig lite för många gånger och nu är det kört.

• gottelina

Nä naturligvis inte. Men OM man ångrar sig som hon gjort så slutar det i katastrof. Vilka fördommar är det du pratar om? Timba skrev att det var en vetenskaplig avhandling om att hjärnan inte mognat färdigt förrän vid 25. Tänk efter hur du kände det när du var tex 15 och jämför det med vad du upplever en 15-åring idag.

• gottelina

HUR du upplever menar jag naturligtvis.

• gottelina

Hi hi hi kan vara bra om man sitter mycket. Mjuuukt!

Sebastiána skrev 2008-09-05 13:29:38 följande:
    Intressant med skönhetsideal. Jag har släktingar i Brasilien. Där opererar de in "kuddar" där bar för att få en fylligare rumpa!
  • gottelina

Det jag menar är att man tycker ofta att man vet allt som 15-åring men när man tittar tillbaka så inser man att mycket har ändrats. Detsamma gäller för alla åldrar för om jag tittar tillbaka på när jag var 20 så kan jag skratta åt en hel del. Det betyder inte att jag var en ovanligt omogen 20-åring eller så men sättet att se på saker ändras med tiden på både gott och ont. Jag har inte riktigt samma värderingar idag som för 15 år sen. Därmed inte sagt att de jag har idag är bättre men de är ju anpassade till där jag befinne´r mig i mitt liv just idag. Svårt att förklara vad jag menar i skrift men jag hoppas du förstår att jag inte är ute efter att dissa sig varken för din ålder eller din vilja att förstora brösten. Ditt liv, ditt val. Jag tycker själv att det är kul att diskutera saker och ting och det kan ju väcka tankar hos mig och utmana mig att omvärdera vissa saker. Sen kanske jag kommer till samma slutsats ändå men då är ju det beslutet verkligen fast förankrat och helrätt för mig.

Gud vad långt det blev. Rena mun-diarrén.

Spanier skrev 2008-09-05 13:30:01 följande:
    Nej jag menade ite just vad Timba skrev. Det är allt för många som har fördommar om plastkirurgi idag. Jag va inte mogen som 15 åring men jag visste jag jag ville göra med mitt liv.
  • gottelina

Men du ska inte ta det som personlig kritik. Ingen här känner ju dig. Det är bara du som vet vem du är och är du riktigt trygg i dig själv så behöver du inte försvara din personlighet heller. Bara din åsikt och den måste tåla kritik om du lägger ut den här för det är lite det som är meningen med ett diskussionsforum.

Spanier skrev 2008-09-05 13:43:30 följande:
    Jag tycker också om att diskutera saker och ting Det var därför jag la mig i tråden. Men när man får kritik för det man själv tycker och vill så går det ett snepp för långt. Kul att veta vad andra tycker och tänker också, det kan ändra en hel del i ens tänkande, men det man bestämt sig för har man bestämt sig för
  • gottelina

Du med! Kram

Spanier skrev 2008-09-05 13:59:10 följande:
    Nu ska jag dra mig. Ta hand om er! Kram
  • gottelina

A eller D är ju liksom 2 ytterligheter. Lagom är bäst. Är man en petit tjej så passar det ju naturligtvis med en lite mindre byst. Men om man som jag är bygd som en amazonkvinna så är A för lite och det skulle passa bättre med B eller kanske C.

Hope2008 skrev 2008-09-05 13:53:17 följande:
    Jag funderar lite på det där med att kläderna skulle passa bättre om man har större bröst... Jag har själv storlek 80D (för det mesta) och upplever nog att det är lite knepigt att hitta kläder som sitter snyggt. Jag är liten i övrigt och om jag väljer större storlekar så att det passar över brösten så är det ofta för stort över axlar osv... (detta gäller framför allt skjortor/blusar/toppar). Ibland har jag t o m råkat ut för att storlek L är för litet över brösten och fullkomligt för stort i övrigt (vilket hände med en skitsnygg nyårsklänning jag hade spanat in - trist). Man blir allt lite nyfiken på det där med att större bröst skulle få kläderna att sitta bättre. Jag hör ofta det, men har sett få verkliga exempel. En kompis till mig har A-kupa och allt sitter kanon på henne. V-ringade toppar blir jättesnygga - på mig ser det vulgärt ut eftersom större delen av "klyftan" blir tydlig. Skjortor sitter snyggt när hon måste vara uppklädd i jobbet - på mig "glipar" det mellan knapparna, eller så är det för stort i axlarna. Jag har inte varit med om att det är någon fördel att ha större bröst just för klädernas skull...Det argumentet har jag utifrån mina erfarenheter lite svårt att förstå.Däremot förstår jag att man kan känna sig deppig när amning och graviditet påverkat brösten mycket. Jag är själv väldigt skonad här men det kan jag verkligen tänka mig är jobbigt - när man liksom förlorar något man tidigare haft (även om man nu fick något fantastiskt istället). Man är ju inte bara mamma utan även kvinna och kanske fru/sambo. Det är väl klart att man vill känna sig nöjd med sig själv och känna sig bekväm inför sin partner.
Svar på tråden Varfor forstora brosten??