Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Varfor forstora brosten??

Mina bröst är små och olika stora. Jag skulle önska att de var lite större och lika stora...MEN min kille tycker att de är jättefina!

Om jag skulle bli tvungen att operera brösten pga bröstcancer kanske jag skulle passa på att fixa båda när de ändå håller på med den rekronstruktiva kirurgin.

• Sebastiána

Klädstorlekar är ett helt annat intressant ämne. När jag handlar på Zara, som ju har spanska storlekar, får jag gå upp en storlek när jag handlar byxor men ner en storlek när jag ska handla toppar. I "svenska" affärer har jag stlk 36 men handlar jag på Zara blir det stlk 38 nertill och 34 upptill. Är de spanska tjejerna mer kurviga än svenskor eller är det bara det att de har mer utpräglat ideal i Spanien?

• Sebastiána

...provade en urläcker aftonklänning på Zara för två år sedan. Den satt som skräddarsydd hela vägen - utom över bysten som var sydd till någon med kupstorlek C-D.

• Sebastiána

Jag tror att det är smart att vänta med att förstora brösten tills man skaffat barn. Det kan bli konstigt med amningen annars. En annan nackdel med konstgjorda bröst är att det är svårt att se om man har fått bröstcancer.

Intressant med skönhetsideal. Jag har släktingar i Brasilien. Där opererar de in "kuddar" där bar för att få en fylligare rumpa!

• Sebastiána

Jag brukar halka minst en gång varje vinter så jag borde kanske lägga in något i rumpan.

Folk får göra som de vill. Jag tänkte inte så mycket på om mina bröst var stora eller små för tio år sedan. Sen blev samhället så bröstfixerat och plötsligt känner jag mig onprmal. Min storlek 75B som var normal/medium för tio år sedan räknas som liten nu när alla opererar sig.

Ibland har jag funderat på att operera mig, men varför ska jag operera mig för att kläderna ska passa? Är det inte kläderna som borde sys om istället?

Och eftersom min kille tycker att jag är vacker som jag är finns ingen anledning.

• Sebastiána

Jag hade varit jättenöjd med en fyllig B-kupa med lika stora bröst, men som sagt, min kille älskar dem och har inte märkt att de inte är lika stora och om de duger åt honom kan de väl duga åt mig

Kram på er alla!

• Sebastiána

Måste bara säga att vi talar om två saker. Det ena är kvinnor som inte har några bröst eller bara "myggbett". Det kan man faktiskt kalla för en missbildning och det är inte konstigt eller onormalt om dessa kvinnor vill operera sig, Det andra är kvinnor som har snygga bröst redan, men kanske B-kupa, och som vill ha D eller DD-kupa för att attrahera män.

Naturligtvis finn också mellanting. Om man efter att ha ammat tre barn tycker att det bara är skinnlappar kvar kan man vara frestad att operera sig. Det tycker jag är en knivigare fråga. Det är samhället som anser att detta är oattraktivt. Måste de operera sig för att känna sig kvinnliga igen. De har gett sin man barn och detta är resultatet. Han borde dyrka dessa bröst som givit mat åt hans barn!!! Inte tycka att hon är osexig!

• Sebastiána

Varför förstora till D-kupa om man har en B-kupa? Det är väl egentligen ganska normalt (i alla fall var det medium-kupan förut innan alla började operera sig till höger och vänster).

• Sebastiána

Ingen kommer ju att se henne i ögonen. Hon kommer att bli "brösten". Undrar om hon tänkt igenom det.

• Sebastiána

Håller med både Pennyjenny och didis!

Jag kan tillägga att jag aldrig fått annat än komplimanger för mitt utseende av de killar jag varit tillsammans med och då är jag varken fotomodellsnygg eller fofogenique alls.

Själv är jag inte 100% nöjd med mina bröst, men min kille tycker att de är jättefina! Varför kan jag då inte tycka det?!!

Svar på tråden Varfor forstora brosten??