Inlägg från: tolonta |Visa alla inlägg
  • tolonta

Varfor forstora brosten??

Jag är litet kluven... Så länge man är medveten om risker, procedur, kostnad, att det måste göras om, att man kanske inte kan amma och allt sånt. Om man sedan ÄNDÅ vill utsätta sig för det, för att man tror att man kommer må bättre av det än att låta bli. Varför inte?

Jag skulle ju personligen hellre gjort några semesterresor, eller något annat... Men andra prioriterar ju annorlunda, och känner man att en bröstoperation är det man helst lägger pengarna på, det som gör en lyckligast i längden så...

Och till xxs: Min kropp forsatte att förändras även efter 20 års ålder. Framför allt brösten. I 20-årsåldern hade jag 70A, nu (vid 27) har jag 70B, ibland 70C. Och jag har inte varit gravid, fått några barn eller pendlat mer än några få kilo upp och ner i vikt...

Nu verkar du vara en klipsk tjej, så du har säkert redan funderat över det. Men om du tänkt skaffa barn inom några år så kanske du ska vänta litet med bröstförstoring, och kanske nöja dig med silikoninlägg i BH:n så länge för att få kläderna att sitta snyggt...

• tolonta

Jag kunde äta precis vad som helst, i vilka mängder jag ville när jag var yngre, utan att gå upp i vikt. Första gången jag märkte att jag kunde gå upp i vikt var under ett längre träningsuppehåll, då var jag 23 år. Min mamma var också väldigt mager, fram till 23-24 års ålder. Nu har hon i och för sig förknippat det med att hon fick sitt tredje barn, men så behöver det ju inte vara...

Så jag sällar mig till kören som rekommenderar att du ger din kropp litet mer tid... Kan ju också vara bra för ekonomin, när du studerar, att skjuta upp bröstförstoring.

Svar på tråden Varfor forstora brosten??